Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در آیین امضای توافقنامه اتحاد استراتژیک میان خودروسازان مطرح کشور که روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل این شرکت ها در محل شرکت خودروسازی بن رو از زیرمجموعه های سایپا برگزار شد، هدف از این توافق، همکاری در زمینه توسعه همکاری های مشترک برای تولید موتور و گیربکس، استفاده از ظرفیت‌های مشترک خدمات امدادی، تحقق شعار سال و همچنین پیاده سازی سیاست های وزارت صمت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت شاخص‌های بهره وری و مقیاس تولید اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در این نشست گفت: در راستای سیاست‌های گروه‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو مبنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت، این ۲ شرکت اقدام به امضای توافقنامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس کردند.

«محمدعلی تیموری» افزود: این توافقنامه، گامی در راستای سرمایه گذاری تولید قوای محرکه اقتصادی به صورت مشترک و با هدف افزایش تولید در مقیاس جهانی و اقتصادی است که پس از بررسی‌های کارشناسی و نتایج کارگروه‌های مشترک به انجام رسیده و امروز وارد مرحله عملیاتی شد.

به گفته وی، طبق این توافقنامه تامین ۱۰ هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک‌ سال بر اساس استانداردهای روز دنیا به صورت مشترک انجام می‌شود که پس از اخذ تائیدیه های کیفی و سپری شدن فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون و همچنین حصول اطمینان از پاسخ گویی به استانداردها، اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بدین منظور موتور TUP و گیربکس ۶ دنده اتومات در پلتفرم شاهین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شروع پروژه از زمان امضا توافق نامه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین  قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم‌های کاری مشترک تعریف شده که مشغول به فعالیت هستند.

تیموری گفت: این نوع همکاری مشترک بین خودروسازان مطرح دنیا به خصوص در حوزه موتور و قوای محرکه به منظور تقویت شاخص‌های بهره‌وری از ۱۷ سال پیش تاکنون رایج است و با این اقدام و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در همکاری مشترک و در راستای همکاری استراتژیک، ۲ شرکت سایپا و ایران خودرو یک گام دیگر برای جهانی شدن به جلو خواهند رفت.

وی ادامه داد: در رویکرد خودروهای برقی با مدیرعامل ایران خودرو هماهنگ هستیم تا قوای محرکه را روی محصولات مشترک سایپا و ایران خودرو پیاده کنیم.

 مدیرعامل شرکت سایپا اظهار داشت: در همکاری‌های امداد خودرو هم اتحاد استراتژیک با ایران خودرو خواهیم داشت که سبب تسهیل خدمات دهی به مردم و مشتریان خواهد بود.

تیموری گفت:تولید محصول اقتصادی هدف نهایی این توافقنامه است که در همه قراردادهای همکاری خودروسازان جهان انجام می شود و دستاوردهای ارزشمند خواهد داشت و در چهارماه اخیر هم در تعامل با مدیرعامل ایران خودرو از همان هفته اول آغاز بکار به‌عنوان مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور، تلاش کردیم که فعالیت ها را با اتحاد استراتژیک پیش ببریم و برای تکمیل زنجیره تامین قطعات نیز با ایران خودرو تعامل خواهیم داشت.

مدیرعامل ایران خودرو: مشارکت جای رقابت را می گیرد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز، گفت: در چهار ماه اخیر زمینه‌های توافق استراتژیک با شرکت سایپا را فراهم کردیم که در واقع استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات نرم و سخت افزاری هر ۲ شرکت به‌خصوص در حوزه خارج از کشور مانند سوریه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

«مهدی خطیبی» افزود: برای اینکه هرچه بهتر، سریع‌تر و با صرفه‌تر این اتحاد استراتژیک را اجرایی کنیم، یک کمیته مشترک راه اندازی کردیم تا روند امور پیگیری شود.

وی ادامه داد: امروز در هیچ‌یک از مجموعه های سایپا و ایران خودرو تولید ناقص نداریم.

خطیبی اظهار داشت: مفهوم رقابت نیاز به بازنگری دارد و سال‌ها تصور می شد که این خودروسازان با هم رقیب هستند در حالی که اشتباه بود و برخی چشم و هم چشمی ها سبب فعالیت‌های غیر اقتصادی شد اما تلاش می کنیم مشارکت جای رقابت را بگیرد زیرا همه ما به عشق میهن کار می‌کنیم و هدف نهایی ما سربلندی کشور است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این توافق شروع یک اتحاد عالی برای هر ۲ خودروساز بزرگ کشور است که امیدواریم منشأ خیر و برکت برای کشور باشد.

برچسب‌ها ایران خودرو ساوه توافق شورای رقابت سایپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو ساوه توافق ایران خودرو ساوه توافق شورای رقابت سایپا استفاده از ظرفیت ها سایپا و ایران خودرو اتحاد استراتژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد