Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد  گفت:در این جشنواره بیش از ۷ هزار و ۶۳۰ اثر در ۲۲ رشته به دبیرخانه این جشنواره در شهرستان ها،مناطق و مدارس ارسال که از این تعداد ۶۳۵ اثر به مرحله استانی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید بهاالدین ملک حسینی  افزود:از میان آثار راه یافته به مرحله استانی ،با رای هیات داوران ۶۸ اثر برتر برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند .

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارهای مدرسه ای و نیز ابتکارهای جامعه محور برگزار شده است گفت: دانش‌آموزان شهرستان‌های بویراحمد،گچساران و کهگیلویه به ترتیب مقام های اول تا سوم را در این جشنواره کسب کردند‌.

 ملک‌حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را پیشگیری و مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات، مواد مخدر ،خشونت و بزهکاری از مهمترین محورهای این جشنواره بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد هم در این همایش خواستار تبیین حقوق خانواده ها در مدارس و انجمن‌های اولیاء و مربیان شد و گفت: راه نجات انسان ها عمل به دستورات احکام الهی و دین مبین اسلام است چرا که ظرفیت های لازم برای پرورش انسان های وارسته و متعالی در آن نهفته است.

سید علی ملک حسینی دوره نوجوانی را دوره رسیدن شخص به اوج احساسات و هیجانات دانست و افزود :اگر زمینه تخلیه درست این هیجان و احساس در کانون خانواده تامین نشود باید بروز احساسات نوجوانان را در کف خیابان نظاره گر باشیم .

آقای ملک‌حسینی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با سرمایه‌گذاری هنگفت در فضای مجازی و تحمیل اهداف شوم خود برای منحرف کردن نوجوانان و جوانان از مسیر واقعی رشد و تعالی آنها هستند افزود: با وجود هشدارهای لازم اما شاهد غفلت خانواده ها،آموزش و پرورش و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم.

وی یکی از راهبردهای دنیای غرب در حوزه تهاجم فرهنگی را ساختن شخصیت های خیالی و پوچ  مثل بتمن و تحمیل آن به فرزندان این مرز و بوم برشمرد و گفت:یکی از راهای خنثی کردن ترفندهای شوم آنان معرفی قهرمانان واقعی وطن یعنی شهدا به جامعه نوجوان و جوان  کشور است .

در پایان این جشنواره از ۶۹ نفر از فرهنگیان ،دانش آموزان برگزیده و خانواده های آنان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس جشنواره نوجوان سالم دانش آموزان ملک حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دزفولی؛ دعوای حجامت و اهدای خون موضوعی است که در کشور ما سابقه چندین ساله دارد تا آنجا که در دهه هفتاد با جسارت مسئولان وقت وزارت بهداشت، حجامت در مطب‌های پزشکی ممنوع اعلام شد اما پس از یک کشمکش حدوداً چهار ساله با رأی دیوان عدالت اداری این قانون لغو شد.

به دنبال این رأی در دو دهه اخیر شاهد تبلیغات فراوان در مورد مزایای حجامت به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها بوده‌ایم و تابلوهای متعدد مراکز حجامت در کوچه و خیابان به چشممان می‌خورند اما در تمام این سال‌ها همواره حجامت به‌عنوان یکی از دلایل برای معافیت‌ موقت از اهدای خون مطرح بوده، به‌طوری‌که بر اساس استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، کسانی که حجامت کرده باشند، از زمان انجام تا یک سال بعد نمی‌توانند، خون اهدا کنند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اساساً شواهد علمی موجود از این‌که حجامت دارای اثرات مفید بر سلامت است، پشتیبانی نمی‌کند اما در کلام مسئولان سازمان انتقال خون ظاهراً این دعوا این‌گونه حل‌شده که افراد سالم بهتر است که حجامت را جایگزین اهدای خون نکنند و حجامت را برای درمان بیماری‌هایی که احتمالاً مبتلا هستند، در نظر بگیرند.

اما اتفاق جدیدی که این روزها موضوع حجامت را بر سر زبان‌ها آورده، تعیین تعرفه برای انواع حجامت در کتابچه تعرفه خدمات پزشکی و بهداشتی سال 1403 است که موجب نگرانی انجمن علمی انتقال خون کشور شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌اله، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی انتقال خون در واکنش به تعیین تعرفه برای حجامت، اظهار کرد: تعرفه گذاری حجامت در شرایطی که با روند سالمندی در جوامع بشری و افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی و کاهش جمعیت اهداکنندگان خون مواجه هستیم، چالش بزرگی را برای دسترسی به خون سالم و کافی در ایران ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انجمن علمی انتقال خون انتظار دارد درحالی‌که سازمان جهانی بهداشت تأمین خون سالم و کافی را از اولویت‌های نظام سلامت کشورها اعلام کرده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حساسیت همه‌جانبه به‌عنوان متولی سلامت به مسئولیت‌های خود عمل کند.

پورفتح‌اله یادآور شد: انجمن علمی انتقال خون اگرچه تعرفه گذاری خدمات حجامت را فاقد وجاهت علمی، اقتصادی و کارایی برای نظام سلامت می‌داند درعین‌حال با توجه به مسئولیت علمی خود در راستای تأمین خون سالم و کافی انتظار دارد که با تدوین راهنمای ملی برای حجامت از انجام و به‌کارگیری آن در افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی که می‌توانند اهداکنندگان بالقوه خون باشند، خودداری شود.

مدیرعامل اسبق سازمان انتقال خون گفت: علاوه بر بعد اهدای خون، موضوع تعرفه گذاری حجامت به معنی باز شدن پای شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت و تحمیل هزینه‌هایی است که اثر مشخصی هم ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • ۱۸ دختر برتر استان قم در جشنواره شمیم ریحان تجلیل می‌شوند
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر