Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-18@12:39:41 GMT

ایران و روسیه ۳ سند همکاری امضا کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۴۱۵

ایران و روسیه ۳ سند همکاری امضا کردند

ایران و روسیه پس از دیدار جواد اوجی،‌ وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه سه سند همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، امروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) پس از دیدار جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه و هیئت عالی‌رتبه همراه سه سند همکاری امضا شد.

براساس این گزارش، بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری- اقتصادی ایران و روسیه (۲۵ مه ۲۰۲۲ تهران) میان جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون‌بر این، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

همچنین دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه میان شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیمتری زوریوف، معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه امضا شد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر تلاش جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تأکید کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه همه‌جانبه است، گفت: این همکاری‌ها اخیرا از پویایی خاصی برخوردار شده است و ما باید توافق‌های مهمی را که در سطح رؤسای جمهوری ایران و روسیه حاصل شده است، اجرایی کنیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت روسیه امضا تفاهم نامه الکساندر نواک افزایش همکاری معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه الکساندر نواک ایران و روسیه جواد اوجی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه به غرب درباره پیامدهای اظهارات علیه این کشور هشدار داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه یادآور شد که روسیه بارها اعلام کرده است که در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد، این جنگ هرگز نباید آغاز شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب اصول ابتدایی و کاملاً بدیهی را نادیده می‌گیرد، نظیر اینکه یک قدرت هسته‌ای را هیچ‌وقت نمی‌توان شکست داد.

ریابکوف افزود که چنین اظهارات غیرمسئولانه ای از تحقیر مطلق نظام سیاسی طرف مقابل حکایت دارد.

دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه ای هشدار داد که این افراد باید بدانند که با یک قدرت هسته‌ای سر و کار دارند.

کد خبر 6079132

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست