Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به مناسبت کنگره 4 هزار شهیدروحانی که امروز در شهر قم برگزار شد به سراغ فرزند شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد رفتیم و در گفت و گویی کوتاه به بخش کوچیکی از زندگی اجتماعی آن شهید متفکر پرداختیم
سیدجواد هاشمی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شهید هاشمی نژاد و همفکرانشان، زمانی که رژیم سفاک پهلوی تصمیم داشت جامعه مذهبی ایران را به سمت بی دینی سوق دهد، تکلیف خودشان می دانستند که جامعه را هوشیار کنند و برای این موضوع روش ها و متدهای خاصی داشتند و از مهمترین آن روش ها شناخت خواسته‌های جامعه، شناخت دقیق مردم و قشر جوان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید مطهری و شهید هاشمی نژاد به عنوان اندیشمندان جریان مبارزه همواره ارتباط بسیار وسیعی با قشر جوان جامعه داشتند و می توان مهمترین شاخصه های این شهیدان بزرگوار را شناخت مردم، خواسته های آنان و حساسیت های جامعه دانست و با نگاهی به سیره مبارزه این دوشهید می توان دید که بسیاری از فعالیت های آنان در دانشگاه‌ها و در دل جامعه بود البته به آن میزانی که حکومت جبار پهلوی به آنها اجازه می داد،

فرزند شهید هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: ابزارهایی که در اختیار این اندیشمندان متفکر اسلامی بود نسبت به آنچه که رژیم سفاک پهلوی از آن برخوردار بوده خیلی محدود بود، اما اقدامات این اندیشمندان در دلِ توده‌های مردم اثر گذاشت و در دهه ۵۰ شاهد حرکت ها و خیزشهای مردم بصورت یکدست و یکپارچه پشت سرمرجعیت وروحانیون بودیم زیرا اندیشه های آنان و اقداماتشان در راستای خواسته های مردم ایران اسلامی بود.

دبیرکل کانون هابیلیان افزود: کتاب های شهید مطهری و شهید هاشمی نژاد جزو اولین کتاب های فارسی زبانی بود که به شبهات جوانان پاسخ میداد چرا که در آن زمان رژیم پهلوی تلاش می‌کرد تا جامعه را با مشکلات ایدئولوژیک مواجه کند و با مطرح کردن ایدئولوژی های الحادی و پخش کردن این نوع گرایش ها در برابر گرایشهای مذهبی مردم قد علم کند و آنها را پس براند، اما کتابهایی که این دو شهید نوشتند کاملاً در راستای پاسخ به شبهات جوانان بود و توانست به تصمیم گیریهای آنان کمک شایانی کنند.

سید جوادهاشمی نژاد گفت: لذا اقدامات شهید هاشمی نژاد، شهید مطهری و دیگرشهدای روحانی که میشود آنها را از جمله رهبران فکری انقلاب اسلامی دانست نتایج خوبی را به دست آورد و نشان می دهد که اقدامات آنها هدفمند بوده و جهت گیری صحیح داشته است.

در انتها وی افزود : روش شناسی برای تبلیغ و رساندن پیام و اینکه بتوانیم در اوضاع آشفته هر عصری با شبهات فکری مواجه شویم ابزارهای زمان خود را می طلبد، ابزار مهم در عصر کنونی ما شناخت فضای مجازی است که اگر از این فضاها عقب بمانیم ممکن است فضا برای افرادی که با شیوه های گوناگون الگوهای تقلبی را به جای الگو های اصلی به مردم معرفی می کنند، فراهم شودو باید رمز موفقیت روحانیون و متفکرین شهید را در آن زمان به‌روز بودن دانست که به همین دلیل با جوانان می توانستند ارتباط نزدیکتری داشته باشند و توانستند در جامعه موجی را ایجاد کنند که تاکنون ماندگار باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد کنگره شهدای روحانی مشهد شهید هاشمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر شامگاه یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن‌های هنری که حضور مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: بر این امر واقف هستیم که انجمن‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در راستای ارتقا و رونق حوزه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تاکید کرد: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر، دانشمندان و هنرمندان بزرگی است که در طول تاریخ خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف به کشور ارائه کرده‌اند و باید اذعان داشت که انجمن‌های فرهنگی و هنری در این استان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه به خوبی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امسال شاهد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم به طوری که از محل قرارگاه شهید آوینی، برای تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری به خصوص فعالیت‌های تولیدی اعتباراتی اختصاص داده شد تا انجمن‌ها در تولید آثار فاخر و همچنین آموزش و تربیت هنرمندان هزینه کنند.

محمودی فر، زبان هنر را به عنوان رساترین و مؤثرترین زبان انتقال پیام در جامعه یاد کرد و گفت: هنر بر روح و روان انسان‌ها، تأثیری عمیق و ماندگار دارد به همین منظور هزینه در بخش فرهنگ و هنر یک سرمایه محسوب می‌شود که نقش اساسی بر آینده حوزه فرهنگ و هنر خواهد داشت.

کد خبر 6084873

دیگر خبرها

  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • این مرد کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش برگرداند
  • این مرد کیف پول ۷۲ میلیون تومانی را به صاحبش برگرداند
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری