Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:59:46 GMT

کشف سنگ‌نگاره‌هاي باستاني در ورزقان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۴۹۲

خبرگزاری آریا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از کشف سنگ‌نگاره‌های باستانی در شهرستان ورزقان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای احمد حمزه زاده گفت: با توجه به ارائه شواهد و مطالعات صورت گرفته و مدارک‏‏‎، مبنی بر وجود برخی نقوش تاریخی صخره‌ای در شهرستان ورزقان، تیمی تخصصی که شناسایی استقرار‌های دوره‌های مختلف را در این منطقه تاریخی آغاز کرده است؛ به بخش مرکزی شهرستان ورزقان عازم شدند و در بازدید از این محل ده‌ها نقوش صخره‌ای (نگار کند) کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمزه زاده افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، این سنگ‌نگاره‌ها در پهنه فرهنگی قره داغ قرار گرفته‌اند و از نظر نقش‌مایه مشابه سنگ‌نگاره‌های قوشا داش سونگون در 8 کیلومتری و شمال‌غربی سنگ نگاره‌های تازه کشف شده، هستند.
وی گفت: گاه‌نگاری نسبی و اولیه این نقش مایه‌ها، از قدمت دوران پیش از تاریخ آن‌ها خبر می‌دهد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود:برای تکمیل اطلاعات، متخصصان به‌صورت ویژه در این زمینه به مطالعه و پژوهش خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشف سنگ سنگ نگاره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان جشنواره نوروزی هر سال در روستای تاریخی کنارصندل، در کنار تپه های باستانی کُنارصندل با موسیقی محلی (ساز و دهل ) ، نمایش طنز ، شعرخوانی  برگزار  می شود.

 محوطه‌های تاریخی جیرفت که در طول هزاره‌های سوم پیش از میلاد آثار ارزشمندی را در خود جای داده جزو غنی ترین محوطه‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • گردهمایی پهلوانان و پیشکسوتان باستانی کار زورخانه علی ابن ابی طالب اردبیل
  • بیستون، نگاره‌ای از غرور و شکوه ایران (فیلم)
  • برد ناپلئونی سونگونی‌ها در اولین بازی سال
  • (ویدئو) بارش شدید برف در ورزقان استان آذربایجان شرقی
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • (ویدئو) تخریب سنگ‌نگاره‌های ۴ هزارساله در حاشیه مشهد و فروش آنها به عنوان سنگ معدنی!
  • (تصاویر) سنگ نگاره «کول فرح»
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • آسفالت‌ فرسوده خیابان های سراوان دردسر ساز شد