Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت فرا رسیدن چهارم خرداد «روز دزفول، روز مقاومت و پایداری»، یادداشتی منتشر کرد
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان متن یادداشت آقای طحان نظیف به این شرح است:
جنگ تازه شروع شده بود و هدف اصلی موشک‌های صدام، دزفول بود. آبان ماه سال 60 بود و هنوز یک‌سالی بیشتر از شروع جنگ نگذشته بود که خانه پدری نیز با یکی از آن موشک‌ها ویران شد؛ مثل خیلی از خانه‌های دیگر دزفولی‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند تا از همسایه‌هایمان شهید شدند، اما به اهل خانه ما که در زیر زمین پناه گرفته بودند، آسیبی نرسید. پدر و مادرم مجبور شدند به جای دیگری بروند تا دوباره خانه را بسازند. چند ماه بعد از آن ویرانی، من به‌دنیا آمدم. این‌ها را بعد‌ها پدر و مادرم برایم تعریف کردند. خانه ویران شده را ندیدم، اما صدای آژیر‌ها و موشک‌هایی که تا پایان ادامه داشت را به خوبی در خاطر دارم. هنگام بازی و حتی نیمه‌های شب، همیشه ترس موشک‌باران در وجودت بود. کودکان یتیم، شهر ویران، درخت‌های واژگون، ارابه‌های آهنی سوخته، چشم‌های گریان تصویر‌های به جا مانده آن روزهاست. اما دزفول ایستاد. سربازان فداکار وطن، مردانه جنگیدند. خون‌ها ریخته شد و سینه‌ها از گلوله شکافت، اما وجبی از خاک خوزستان و بهتر بگویم وجبی از خاک وطن، کم نشد.
آن روز‌ها گذشت. ایران آباد شد. صدام رفت. پیکر شهیدان به وطن بازگشت. درختان دزفول دوباره ایستادند. خانه‌ها تازه شد. صدای آژیر قرمز تمام شد. لبخند بر لبان مردم دزفول نشست. کودکان به کوچه‌های بازی آمدند. مدرسه‌ها گشوده شد و معلم‌ها پای تخته سیاه برگشتند. این بار جوانان به میدان آمدند. تربیت‌یافتگان تهرانی مقدم؛ از نسل چمران و همت. موشک‌هایی ساختند که شد حافظ شهرها، خانه‌ها و کوچه‌ها، کودکان و زنان. باور کردند می‌توانیم روی پای خود بایستیم. از دشمن نترسیم. پرنده‌های وحشی او را از صد‌ها کیلومتر دورتر رصد کنیم؛ آنگونه که او نفهمد. خیالش را نمی‌کرد پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها و موشک‌هایش دیگر در امان نباشد.
در پنجم شهریور 1398 که با برخی از اعضای شورای نگهبان از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت دفاعی و به طور خاص «باور 373» بازدید کردیم، حس غرور عجیبی به من دست داد. ایمان و اراده جوانانی که دشمن را به زانو در آورده‌اند، دیدم. فهمیدم چرا رهبر عزیزمان می‌گوید جنگ نمی‌شود. تا چنین مردان پولادینی در کشورمان داریم، چه کسی جرأت نگاه چپ به این خاک دارد؟ باور 373، باور به توان جوانان این مرز و بوم و باور به توان ایرانی است. باور به توانستنی است که نتیجه خواستن‌هاست؛ بله ما توانستیم، چون خواستیم، چون اراده کردیم.‌ای کاش در همه عرصه‌ها چنین اراده‌ها و خواستن‌ها و در نتیجه آن، توانستن‌هایی وجود داشت تا شیرینی آن کام مردمان این سرزمین را بیش از پیش شیرین نماید.
به عنوان یک جوان ایرانی، احساس غرور کردم چرا که کشورم را در مرز‌های علمی و فنی دنیا دیدم و مطمئن‌تر شدم. به نوبه خود از تلاش‌های خالصانه و صادقانه این عزیزان تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی توفیقات روزافزون.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خاک وطن موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌ابوذر موحد، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان در ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است، گفت: ۳ مورد رفع تصرف اراضی ملی با ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در ایام تعطیلات امسال در دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

موحد ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی می‌گوید: سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک

جهانشیر سراج الدین، مدیر امور اراضی خوزستان از قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای دستور قضایی، ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی تصرف شده در اندیمشک آزاد شد.

وی افزود: اجرای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز با همکاری دادستانی و حضور ماموران انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

سراج الدین ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی لازم و همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیروی انتظامی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان فروردین ماه جاری از رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی و بازگرداندن آنها به بیت‌المال به ارزش تقریبی ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

دیگر خبرها

  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • اقدام نیروهای مسلح، تحقق اراده ملی بود
  • راهنمای کامل خرید کمربند مردانه
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • نکات کلیدی برای تشخیص ساعت‌های مردانه اصل از تقلبی
  • باید از ‌همه‌ ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود
  • قدردانی نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • نیروهای مسلح ایران مانع نقشه‌های شیطانی صهیونیست‌ها می‌شوند
  • تقدیر نماینده ولی فقیه در خوزستان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی