Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت عراق با اشاره به روند واکسیناسیون ایرانیان، تدابیر بهداشتی برای برپایی اربعین ۱۴۰۱ را بررسی کردند.

به گزارش قدس آنلاین، طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و حسین فضلی، معاون عتبات این مرکز در سفری به عراق با هانی العقابی، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی ۵ مرکز درمانی و پزشکی در عراق همزمان با اربعین

در این دیدار که در بغداد انجام شد، طرفین به اهمیت حفظ سلامت زائران اشاره کردند و پس از آن خدمات به زائران اربعین مورد بررسی قرار گرفت.

درودی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای حفظ سلامت زائران حسینی گفت: ما در ایام اربعین با راه‌اندازی چند مرکز درمانی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنیم و در اربعین سال گذشته با وجود محدودیت در سهمیه ایران، مراکز درمانی ایران در عراق همچون سال‌های گذشته حضور فعالی داشتند.

‌وی همچنین به ارائه خدمات درمانی در سه درمانگاه و ۲ بیمارستان همچون بیمارستان امام علی (ع) و پیش‌بینی تدابیر بهداشتی برای حضور ایرانیان در اربعین ۱۴۰۱ اشاره کرد.

زائران اربعین هنگام بازگشت به کشور نیازی به تست کرونا ندارند

همچنین مسؤولان کشورمان به منظور اطمینان عراق از کاهش وضعیت کرونا در ایران، گزارشی از واکسیناسیون ایرانیان برای پیشگیری از کرونا دادند و طرف عراقی نیز نسبت به تزریق واکسن و تلاش ایران در کنترل کرونا ابراز خرسندی کرد.

همچنین با توجه به اینکه از اوایل سال جاری بر اساس تفاهم ایران و عراق، زائران و مسافران ۲ کشور برای بازگشت نیازی به انجام آزمایش PCR ندارند، به اهمیت سلامت زائران اشاره و مقرر شد که این اقدام در ایام اربعین نیز اجرایی شود.

عراق شرط ورود زائر اربعین را تزریق ۲ دُز واکسن کرونا اعلام کرد/ ستاد کرونا: زائران ۳ دُز واکسن باید بزنند

علاوه بر این، در صورتی که مرز زمینی بین ایران و عراق در اربعین بازگشایی شود، داشتن کارت واکسیناسیون یکی از الزام‌های اعزام است که مسؤولان وزارت بهداشت عراق هم نسبت به داشتن کارت واکسن و تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا تأکید کردند که پس از آن درودی از الزام ستاد کرونا و ستاد مرکزی اربعین کشورمان به تزریق سه دُز واکسن برای تشرف ایرانیان به حماسه اربعین خبر داد.‌  

البته در این دیدار طرف عراقی درباره وضعیت اربعین سال جاری اظهارنظر نکرد. با این وجود، ایران برای برپایی باشکوه اربعین در حال آماده‌سازی است. البته شنیده‌ها حاکی از اعمال محدودیت از سوی عراق برای زائران خارجی است و به نظر می‌رسد امسال هم طرف عراقی برای زائران خارجی محدودیت تعداد زائران درنظر بگیرد.

 امسال ایران پیش‌بینی تشرف بیش از ۴ میلیون ایرانی در اربعین را دارد که البته هنوز طرف عراقی درباره وضعیت اربعین ۱۴۰۱ تعیین تکلیف نکرده است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری برای ایران در نظر گرفت که البته مرزهای زمینی را بست و این سهمیه محدود هم فقط به صورت هوایی به عراق اعزام شوند. سال ۹۹ هثنیز با شیوع کرونا عراق‌ ۲ روز قبل از اربعین به پذیرش محدود کشورهای خارجی اشاره کرد که به دلیل اطلاع دیرهنگام، هیچ زائر و موکبی به عراق اعزام نشد. 

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی عراق اربعین ۱۴۰۱ طرف عراقی د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا