Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:37:12 GMT

محموله کشتی 31 هزار تنی برنج به سراسر کشور حمل شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۷۷۱۷

محموله کشتی 31 هزار تنی برنج به سراسر کشور حمل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر امروز عصر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از بدو ورود کشتی حامل برنج به بندر بوشهر همچنین بطور میانگین روزانه تعداد۱۱۰  کامیون برای حمل محموله آن اختصاص یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: عمده مقاصد برنج حمل شده نیز به ترتیب شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و انبار ذخیره کالای اساسی  در چغادک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اهمیت تأمین کالای اساسی در شرایط حساس و ویژه کنونی، بخش حمل و نقل جاده ای استان به محض ورود کشتی حامل برنج به بندر بوشهر، کامیون لازم را برای حمل محموله این کشتی اعزام کرد.

شهابی، روند حمل کالا از بنادر و مبادی ورودی کالا به استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت : روند حمل کالاهای اساسی از بندر بوشهر و سایر بنادر استان و همچنین مبادی ورود کالا  با اختصاص کامیون لازم در حال انجام است و بخش حمل و نقل مشکلی برای حمل کالای مورد نیاز مردم ندارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین مقدار  ۸هزار۲۳۷ تن کالای اساسی دیگر نیز از بندر بوشهر با انجام۴۶۲ سفرباری حمل شده است.

وی همچنین از وجود تعداد ۲ هزار۹۰۰ کامیون در سطح استان خبر داد و افزود : در حال حاضرتعداد ۲هزار۹۰۰ دستگاه انواع کامیون متعلق به بخش خصوصی با تعداد ۵ هزار۲۰۰راننده حرفه ای در سطح استان فعال هستند.  

 شهابی گفت : تعداد ۱۵۲ شرکت حمل و نقل کالا نیزکه وظیفه صدور بارنامه را برای جابجایی کالا بوسیله ناوگان را برعهده دارند در سطح استان فعال هستند که بیشتر در بنادر بوشهر و عسلویه و شهرستان دشتستان مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی شهابی محموله کشتی برنج بوشهر حمل و نقل حمل و نقل جاده ای استان بندر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

به گزارش قدس آنلاین، حمل و نقل به معنای جامع آن شامل مدیریت، زیربنا و روبنا (ناوگان) از نیازهای اساسی جوامع امروزی است، به‌طوری که در هر کشور برای اعتلای توان اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی، داشـتن شبکه حمل و نقلی گسترده و قابل اطمینان از نیازهای اولیه محسوب می‌شود.

امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به‌دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در همه زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری عهده دارد. بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگـان مطلـوب، تـصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

در موضوع ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۲، سهم بخش جاده‌ای ۹۰ درصد و بخش ریلی فقط ۱۰ درصد بوده است. دلیل این مساله نیز جذاب‌تر و به‌صرفه‌تر بودن مسیر جاده به دلیل سوخت ارزان گازوئیل است. با این حال مبدا حمل کالای ترانزیت از طریق شبکه راه آهن به کشور طی سال گذشته متنوع شد.

ترانزیت انجام شده در بخش جاده ای در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴.۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۹.۳ میلیون تن)، افزایش ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

ترانزیت بار توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن است که در مقایسه با سال پیش از آن (یک میلیون و ۴۳۳ هزار تن) ۱۰ درصد افزایش داشته است.

از یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالای ترانزیتی، یک میلیون و ۲۷۵ هزار تن کالای غیرنفتی و ۲۹۵ هزار تن کالای نفتی است.

ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌های دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است، به طوری که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی دارد.

سهم ۷۴ درصدی حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر

در موضوع جابه‌جایی مسافر، در سالی که گذشت بخش جاده‌ای با ۷۴.۲ درصد بیشترین سهم را داشت و پس از آن بخش ریلی با ۱۶.۵ درصد و بخش هوایی با ۹.۳ درصد قرار گرفت.

تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴۹ میلیون نفر به ثبت رسید که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۲۷ میلیون نفر) ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در سال ۱۴۰۲ راه‌آهن با جابه‌جایی بیش از ۳۱ میلیون و ۷۸۴ هزار نفر، رکورد تاریخی جابه‌جایی مسافر را شکست.

همچنین در جابه‌جایی بار، بیشترین سهم را بخش جاده‌ای با ۹۳ درصد داشت و بخش ریلی تنها سهم هفت درصد داشت. در این زمینه سهم حمل و نقل هوایی بسیار ناچیز است.

بار حمل شده در بخش جاده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۷۲ میلیون تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۵۰۵ میلیون تن) ۱۳ درصد افزایش داشته است.

بار حمل شده توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۴۴ میلیون تن) ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل