Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر آی امروز در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پزشکی بازساختی در دنیا مطرح بوده و درمان بسیاری از بیماری‌ها با این علم محقق می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا اکنون سرمایه‌های خود را در درمان بیماری‌ها با علم پزشکی بازساختی هدایت کرده‌اند و این نشان از آینده این رشته‌ها حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اذعان به این نکته که بیشترین تبادل ارزی دنیا در حوزه پزشکی بازساختی انجام می‌شود، افزود: گیلان پتانسیل بالایی در پزشکی بازساختی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به درستی بهره گرفته شود. 

رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزرات بهداشت مراکز فعال گیلان در حوزه پزشکی بازساختی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: باید علاوه بر حفظ رشته‌های موجود، مهندسی بافت و سلول درمانی نیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شود. 

آی، از عزم دولت در حمایت از دانش بنیان‌ها خبر داد و بیان کرد: کارگروه فناوری سلامت در وزرات بهداشت با توجه به شعار سال بودجه و اعتبار خوبی را برای پژوهشگران، فناوران و دانش بنیان‌ها در این زمینه درنظر گرفته است. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلول درمانی و رشته‌های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می‌کند، اظهار کرد: در آینده، درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته‌ها در قالب سلول درمانی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام خواهد شد. 

ارسلان سالاری با بیان اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده، افزود: هماهنگی در راه‌اندازی رشته‌های پایه و حرکت در جهت دانش بنیان‌ها یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. 

وی با اشاره به حرکت پر جنب و جوش شرکت‌های دانش بنیان در درمان بیماری‌ها تصریح کرد: نیروی انسانی و استعداد بالقوه‌ای در گیلان در جهت به کارگیری از سلول درمانی و علوم مشابه وجود دارد و در راستای حمایت از آن‌ها اخیرا درخواست‌هایی به معاونت علمی وفناوری رئیس جمهور نیز شده و پیگیر نیازمندی‌ها در این رابطه هستیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزرات خانه باید در گیلان جهت راه‌اندازی این دو رشته بهره گرفته شود. 

به گفته سالاری، دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام عزم خود را در جهت به کاربردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: جعفر آی وزرات بهداشت ارسلان سالاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان پزشکی بازساختی مهندسی بافت سلول درمانی راه اندازی دانش بنیان بیماری ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت موردتوجه است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت موردنظر طرح سلامت خانواده است بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم در موضوع سرطان یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سراج توجه به ارتقا سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.
 
دکتر مصری بیان داشت: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان