Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود رضایی‌ روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان در شیراز افزود: دولت همزمان با پیشرفت این طرح در حال بررسی موضوعات دیگری از جمله بحث صندوق ملی مسکن است که در بودجه سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تامین زیر ساخت های آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر گردیده مبالغ حاصل از فروش اراضی دولتی به این صندوق واریز شود و در موازات آن بانک ها نیز بخشی از تسهیلات خود را به بخش مسکن و تامین منابع این صندوق اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او اظهار داشت: در کنار آن مقرر شده است تمام وزارت خانه ها بودجه ای برای تامین زیر ساخت های این طرح در نظر بگیرند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هم اکنون دولت بر تامین مقدمات اجرای این طرح و ساخت ۲ میلیون واحد که سهم سال ۱۴۰۱ است تاکید دارد.

او بیان کرد: اولین گام برای سرعت بخشیدن به انجام این طرح و افزایش تعداد متقاضیان در این طرح ، گسترش دامنه شمول طرح است ؛ به گونه ای که تا حد ممکن ، مشمولین و جوامع هدف جدیدی برای طرح تعریف شود ؛ این جوامع می تواند شامل مزدوجین جدید ، مجردین با سن بالا و یا افرادی که از تسهیلات مسکن در سالهای گذشته استفاده کرده اند باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد : یکی دیگر از اقدامات ضروری همزمان با اجرای این طرح ، ایجاد و انتقال حس امید در مردم است به گونه ای که حس اطمینانی در خصوص سرانجام این طرح توسط تمام دستگاه های اجرایی در مردم  ایجاد شود ، چرا که در غیر این صورت ممکن است با ریزش متقاضیان طرح روبرو شویم.

رضایی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط با اجرای طرح باید آمار و ارقام هزینه های تامین زیر ساخت های طرح را به دستگاه های ملی اعلام کنند گفت؛ با این اقدام وزارت خانه های متبوع ،  هزینه های مذکور را در ساختار بودجه خود جا داده و  منابع مورد نیاز اجرای طرح در هر مرحله تامین و آماده خواهد شد.

وی یاد آور شد: بخشی از منابع تامین صندوق ملی مسکن نیز استانی بوده و باید متولیان استانی این حوزه  از راه های تعریف شده که همان بازگشت بخشی از تسهیلات بانکی و یا فروش اراضی دولتی است ، منابع این صندوق را تامین و به تقویت آن کمک نمایند . 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس انتخاب اراضی مستعد و دارای ارزش افزوده و مناسب برای سکونت ، را برای اجرای این طرح و افزایش استقبال افراد ضروری دانست و گفت: عمده تقاضاهای فعلی برای اجرای  این طرح در زمین های دارای ارزش افزوده صورت گرفته است کما اینکه در خصوص مکان هایی که مردم به آینده اراضی مورد نظر امید نداشتند ، با حداقل تقاضا و استقبال مواجه بوده ایم.

رضایی بر ضرورت کیفی سازی واحد های مسکونی این طرح در مراحل مختلف شامل  نقشه برداری ، طراحی و ساخت  تاکید کرد و گفت: در این راستا باید تجربه افراد صاحب صلاحیت و متخصص استفاده شود.

وی در ادامه به کارنامه مثبت لارستان در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، اشاره و عنوان کرد :  بافت اجتماعی و فرهنگی مطلوب  و اراضی مناسب در نظر گرفته شده برای این طرح ، استقبال مردم و افزایش تقاضا در این منطقه را باعث شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: طرح  نهضت ملی مسکن می تواند آینده خوبی را در حوزه تامین مسکن برای مردم به همراه داشته باشد و از این رو مشکلات مقطعی نباید برای پیشرفت آن مانع تراشی کرده و یا حس عدم اطمینان از سرانجام آن را در مردم ایجاد نماید.

رضایی به همکاری شهرداری ها برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تسریع انجام امور اداری و حذف برخی هزینه ها برای متقاضیان این طرح ، از جمله همراهی های شهرداری ها در این راستا بوده است.

وی بر اهمیت رعایت تکنولوژی ساخت واحد های مسکونی این طرح تاکید کرد و گفت: قطعا روش های ساخت سنتی زمان بر و پرهزینه کاهش متقاضیان این طرح را باعث خواهد شد ؛ تکنولوژی ساخت می تواند بهای تمام شده مسکن را کاهش و کیفیت بناها ی مورد نظر و سرعت ساخت آنها را افزایش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با تاکید بر اینکه قطعا ماموریت متولیان اجرای طرح  نهضت ملی مسکن سنگین است گفت: منابع مورد نیاز برای ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در یک سال در فارس  ، چندین برابر بودجه عمرانی استان است  و از این رو اراده قوی مسئولین استانی برای انجام این مهم لازم و ضروری است . 

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر از سهم تعریف شده این طرح برای استان فارس  که ساخت  ۲۶۰هزار واحد در سال است ، موفق به تامین مقدمات  ۱۲ هزار واحد شده ایم که این عدد باید به زودی  افزایش  ۵ برابری را تجربه کند.

برچسب‌ها نهضت ملی مسکن شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن شیراز استانداری فارس نهضت ملی مسکن شیراز استانداری فارس فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نهضت ملی مسکن اجرای این طرح برای اجرای اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند

حسن تیزمغز مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور نهضت ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در صدد کاهش کاذب قیمت مسکن است، گفت: این وزارتخانه در ابتدا باید نسبت بر کنترل آژانس‌های مسکن و بنگاه‌های معاملاتی اقدام کند؛ البته تعداد قابل توجهی از املاکی‌ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند که در خصوص پلمپ این املاکی طی ماه‌های اخیر اقدام کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با چندین شرکت خارجی توافقات خوبی در راستای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن داشتیم تا از تکنولوژی جدید بهره‌مند و همچنین ساخت و ساز با سرعت بیشتری همراه شود تا در اولین فرصت موقعیت عرضه واحدهای مسکونی در بازار مسکن ایجاد شود.

این مسؤول مشارکت بخش‌های خصوصی در تولید مسکن را اساسی دانست و گفت: دولت باید مشارکت بخش خصوص در ساخت و ساز مسکن را توسعه و تقویت کند؛ زیرا وزارتخانه راه و شهرسازی نقش تأمین زمین را می‌تواند ایفا کند در مقابل شرکت‌های خصوص ساخت واحدهای مسکونی را به عهده بگیرند و در نهایت دستمزد خودشان را این واحدها تهیه کنند.

وی افزود: استفاده از شرکت‌های خصوصی در این حوزه موجب می‌شود تا مستأجران با سرعت بیشتری صاحب خانه شوند و نحوه تأمین دستمزد شرکت‌های خارجی بر پایه تهاتر نفت خواهد بود. قطعاً تولید و ساخت مسکن سازی یک پروژه کلان است و نباید گردن دولت انداخت و همه باید در انجام این کلان پروژه همکاری‌های لازم را نیز داشته باشند.

تیزمغز خاطرنشان کرد: در بخش تقاضا و عرضه حوزه مسکن مشکلی نداریم و بخش خصوصی توانمندی قابل توجهی در ساخت مسکن دارد. اولین نکته این است که باید همرسانی داشته باشیم. البته در حوزه تأمین زمین برای واحدهای نهضت ملی با وزارتخانه جهاد کشاورزی و محیط زیست مواجه هستیم که باید برای این مسئله و تغییر کاربری زمین‌ها تصمیمات جدی داشته باشیم.

وی در خصوص عدم همکاری بانک‌ها، افزود: همکاری بانک‌ها با طرح نهضت ملی مسکن چندان مناسب نیست. بانک‌ها باید به عنوان بازوی دولت در راستای تولید مسکن قدم بردارد که امروز چنین نیست و بانک‌ها در حال رقابت با بخش خصوصی هستند. واحدهای مسکونی بانک‌ها در بازار با قیمت‌های هیجانی در حال فروش است که این روند نشان دهند تجارت و سوداگری بانک‌ها است. باید واحدهای مسکونی که در دست بانک‌هاست از آنها گرفته شود و توسط دولت عرضه بازار مسکن شود.

تیزمغز با اشاره بر اینکه بانک‌ها باید از حالت تجاری به خدماتی تبدیل شوند، گفت: در تمام کشورها بانک‌ها با حداقل بهره به دولت و بخش خصوصی کمک می‌کنند که متأسفانه این روند در ایران بالعکس است و بانک‌ها حتی اگر وام دهند با بهره بالا این وام را از متقاضیان دریافت می‌کنند که البته از لحاظ شرعی هم بی مشکل نیست.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور نهضت ملی مسکن تاکید کرد: یکی از دلایلی که بانک‌ها را موظف به پرداخت وام می‌کند، اختیار مجوز حواله‌های نفتی است. برخی از بانک‌ها مجوز صادرات نفت دارند که می‌توانند از همین مابه‌التفاوت سود وام خود را جایگزین کنند.

کد خبر 6058105 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • رتبه دوم قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن