Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:58:46 GMT

سقوط محبوبیت بایدن

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۸۰۶۸

سقوط محبوبیت بایدن

 نتایج جدیدترین نظرسنجی خبرگزاری «رویترز» نشان می دهد که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در هفته جاری به 36 درصد نزول پیدا کرد که کم‌ترین میزان محبوبیت از زمان شروع ریاست‌جمهوری وی تاکنون محسوب می‌‌شود.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، طبق نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، محبوبیت جو بایدن در میان رأی‌دهندگان آمریکایی همچنان در حال کاهش است و تنها 36 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا رضایت دارند و این پایین‌ترین درصدی است که بایدن از زمان به دست گرفتن ریاست‌جمهوری آمریکا تاکنون به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی که در مجموع یکهزار و پنج فرد بزرگسال آمریکایی بعنوان نمونه تصادفی برگزیده شده‌اند و شامل 456 دموکرات و 358 جمهوری‌خواه می‌شدند، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا یا همان 59 درصد از آن‌ها از عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده ناراضی هستند و میزان محبوبیت 36 درصدی بایدن ظرف تنها یک هفته در مقایسه با هفته گذشته کاهش 6 درصدی داشته و از 42 درصد به این رقم نزول پیدا کرده است.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌هد که محبوبیت بایدن حتی در بین هم‌ حزبی‌های دموکرات وی نیز رو به کاهش است به طوریکه میزان محبوبیت وی در بین دموکرات‌ها از 76 درصد در هفته گذشته به 72 درصد در نظرسنجی جدید کاهش یافته است.

بعلاوه، یک نظرسنجی دیگر مؤسسه گالوپ که در بازه زمانی دوم تا 22 می (12 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه) انجام گرفت و روز گذشته (سه‌شنبه سوم خرداد ماه) نتایج آن منتشر شد، نشان می دهد که 83 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان کاملاً‌ در مسیر اشتباه گام برمی‌دارد و در این خصوص به تورم بالا، کمبود شیر خشک، افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین و گسترش تیراندازی‌های کور در ایالات متحده آمریکا اشاره کردند.

طبق این گزارش، علاوه بر این، نظرسنجی گالوپ نشان داد که حتی دموکرات‌ها نیز به‌طور فزاینده‌ای از اوضاع ناامید شده‌اند زیرا میزان رضایتمندی از 14 آوریل با کاهش 14 درصدی به 24 درصد رسیده است و به پایین‌ترین سطح خود در دوران ریاست جمهوری بایدن رسیده است.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، چنین اعتماد پایینی به عملکرد بایدن و عدم محبوبیت فزاینده کنگره - 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از عملکرد کنگره ناراضی هستند، می‌تواند منجر به مشکلات زیادی برای رئیس جمهور آمریکا و حزب دموکرات او در انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره در نوامبر شود.

طبق نظرسنی گالوپ، با توجه به اینکه کمتر از 6 ماه تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره زمان باقی مانده است، روحیه مردم بسیار تیره است و تعداد اندکی از مردم آمریکا از مسیری که کشورشان در آن گام برداشته و عملکرد کنگره رضایت دارند و همین امر اکثریت دموکرات‌ها در انتخابات آتی کنگره را بسیار آسیب‌پذیر کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین احزاب مستقل نیز بسیار پایین است و در بین هیچ یک از اقشار جامع جایگاهی ندارد که بتواند حزب دموکرات را در انتخابات آتی نجات دهد.

طبق این گزارش، دموکرات‌ها در حال حاضر کنترل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را دارند. با این حال، اگر آن‌ها راهی برای افزایش اعتماد عمومی پیدا نکنند و راه‌حلی برای مشکلاتی که آمریکایی‌ها با آن‌ها روبه‌رو هستند ارائه کنند، اگر نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده‌ای از نحوه رأی دادن مردم در این حزب باشد، ممکن است در انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، حداقل یک مجلس را به جمهوری‌خواهان واگذار کنند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند

به گزارش بامداد چهاشنبه خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» ۵۷ درصد از صهیونیست‌‎ها عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار بد می‌دانند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه کان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود نخواهد توانست مقام نخست وزیری را حفظ کند.

در همین پیوند ماتان کاهان عضو حزب لیکود نیز در اظهاراتی با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: صحبت‌های توخالی نتانیاهو درباره پیروزی قاطع در رفح فقط یک فریب است.

وی افزود: نتانیاهو و تیم او طوری در مورد رفح صحبت کردند که گویی نابودی حماس در آنجا منجر به پیروزی در جنگ می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است