Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امرو خارجه کشورمان در بدو ورود بخ سوئیس گفت: از فرصت توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای جهان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) به سوئیس سفر کرده است، در بدو ورود به زوریخ، گفت: امروز برای نشست داووس برخی از ملاقات‌های دو جانبه در نظر گرفته شده که طبعاً در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای جهان از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه‌های خود در این سفر اظهار داشت: فردا هم در برنامه‌های گفت‌وگویی که به طور تخصصی موضوعات امنیتی، بین‌المللی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد، شرکت خواهم کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در این نشست و فرصت برنامه‌های تدارک دیده شده اولاً، اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید را تبیین خواهم کرد. ثانیاً، با توجه به اینکه حداقل ۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی ما در دولت مردمی، بر مسائل اقتصادی و تجاری تمرکز دارد، دیدگاه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایران را در این رابطه تشریح خواهم کرد.

مجمع جهانی اقتصاد یک سازمان غیردولتی ثبت شده در سوئیس است که هر ساله با برگزاری نشست تلاش می‌کند بستر تعامل میان رهبران بزرگ اقتصادی، سیاسی و صنعتی جهان را فراهم کند تا از این رهگذر مسیر توسعه جهانی هموارتر شود.

گفتنی است به دلیل آنکه جلسات این مجمع در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود، این اجلاس را با نام «اجلاس داووس» نیز می‌شناسند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجلاس داووس حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاوردهای توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاوردهای این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشورهای اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 6080572

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟