Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعریف طرح‌های جدید آبخیزداری در سال جاری به تخصیص اعتبار بستگی دارد، اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز اعتباری حوزه آبخیزداری استان در سال ۱۴۰۱ را در قالب پیشنهاد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان اعلام کردیم اما اکنون نمی‌توان تعداد پروژه‌ها را تعیین کرد زیرا به میزان تخصیص اعتبار بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های جدید آبخیزداری در سال ۱۴۰۱ براساس میزان تخصیص اعتبار در حوضه‌های اولویت دار استان اجرا می‌شود ضمن اینکه پروژه‌های نیمه تمام این حوزه نیز باید امسال تکمیل شود.

۴۲ میلیارد تومان از محل ردیف درآمد عمومی ابلاغ شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون از اعتبارات ۱۴۰۱ منابع طبیعی استان، از محل درآمد عمومی ۴۲ میلیارد تومان به ما ابلاغ شده است که از طریق برگزاری مناقصه و انتخاب مشاوره انجام می‌شود اما ۲ ردیف اعتباری محرومیت زدایی و تبصره‌های قانونی هنوز قطعیت نیافته و ابلاغ نشده است.

کاظمی به تشکیل ستاد هماهنگی حوضه کارون بزرگ اشاره کرد و گفت: این ستاد به دبیری منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری و با حضور نمایندگان منابع طبیعی اصفهان، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس تشکیل شده و وشرکت بین المللی جایکا ژاپن نیز در این ستاد با سازمان منابع طبیعی کشور همکاری می‌کند.

تشکیل ستاد هماهنگی حوضه کارون بزرگ

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مساحت حوضه آبریز کارون بزرگ در استان اصفهان قرار دارد، ابراز داشت: منابع طبیعی استان اصفهان نیز عضو این ستاد است که هدف آن آموزش، جلب مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین در حفاظت از حوضه کارون بزرگ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: در این ستاد هماهنگی بین حوضه‌ای برای جلب مشارکت مردم، حفاظت، اصلاح و احیا مراتع و پوشش گیاهی و … در حوضه آبریز کارون در سطح کلان برنامه ریزی و به استان‌های عضو برای اجرا ابلاغ می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: پیش‌تر مشابه این ستاد برای ۲ حوضه زاینده‌رود و کرخه نیز در سازمان منابع طبیعی کشور تشکیل شده است.

کد خبر 5499722

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اصفهان تخصیص اعتبار پروژه آبخیزداری سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور رودخانه کارون بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه ساختمان متروپل سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان ویروس کرونا آزادسازی خرمشهر خراسان رضوی ریزش آوار آمار کرونا آبخیزداری استان استان اصفهان منابع طبیعی کارون بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.


وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا