Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین گفت: در جریان عملیات بیت‌المقدس بهترین هماهنگی تاکتیکی و عملیاتی بین نیروهای ارتش و سپاه اتفاق افتاد که منجر به خلق حماسه‌ای شد و امروزه در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا مورد تدریس قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار مهرداد افروزی بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت چهملین سالگرد فتح خرمشهر در پادگان شهید جوادنیای قزوین اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی و بازپس‌گیری خرمشهر عزیز شد، یکی از طولانی‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود که از آغاز تا پیروزی رزمندگان 24 روز به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به تعبیر امام راحل‌(ره) عملیات آزادسازی خرمشهر نبرد بین اسلام و کفر بود؛ چرا که در 8 سال دفاع مقدس رویاروی کافرانی قرار گرفتیم که از صدام به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کردند و همه متحدان ابرقدرت‌ها در منطقه برای از بین بردن انقلاب اسلامی در این جنگ تحمیلی به صورت متحد روبه‌روی ما صف‌آرایی کردند.

سردار افروزی آزادسازی خرمشهر را یکی از امتحان‌های الهی پیش روی ملت ایران دانست و ادامه داد: خوشبختانه مردم قهرمان ما با اتکا به جوانان سلحشور و ایثارگر خود از این امتحان سخت سربلند بیرون آمدند. ضمن اینکه شهدایی که در این عملیات و در کل دوران دفاع مقدس دادیم، به پشتوانه معنوی بزرگی برای این مملکت و نظام تبدیل شدند.

فرمانده تیپ 82 حضرت صاحب‌الأمر(عج) سپاه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس درسی فراموش نشدنی به دشمنان خبیث ملت ایران داد، گفت: فتح خرمشهر میوه خودباوری و اعتمادی بود که امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح به ویژه بسیجیان بخشیده بود.

سردار افروزی افزود: در جریان عملیات بیت‌المقدس بهترین هماهنگی تاکتیکی و عملیاتی بین نیروهای ارتش و سپاه اتفاق افتاد و منجر به خلق حماسه‌ای شد که امروزه در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا مورد تدریس قرار می‌گیرد.

عامل پیروزی خرمشهر وحدت سپاه و ارتش بودآیت‌الله علم‌الهدی:فتح خرمشهرهای پیش‌رو درگرو عمل انقلابی و مخلصانه استچگونه توانستیم 34 روز خرمشهر را حفظ کنیم؟/ یادداشت سرهنگ شریف‌النسب

وی ادامه داد: یکی از درس‌های بزرگ عملیات آزادی خرمشهر این است که اگر با اخلاص و شجاعت وارد میدان شویم و همه نیروی خود را برای غلبه بر دشمنان جمع کنیم، بدون شک به پیروزی و نصرت خواهیم رسید و به همین خاطر درس‌های اتحاد، همدلی و هماهنگی در عملیات فتح خرمشهر باید علاوه بر نیروهای مسلح به سایر مدیران هم آموزش داده شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین امام خمینی ره خرمشهر استانداری قزوین امام خمینی ره خرمشهر عملیات بیت المقدس فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در حل بخشی از مشکلات جامعه را موثر دانست و اظهار داشت: هر چه میزان تعامل و هم‌افزایی امام جماعت مساجد با پایگاه بسیج بیشتر باشد، توانایی، بالندگی و خروجی آن مسجد و پایگاه بیشتر است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: مردم سرمایه اصلی این انقلاب هستند و همه در هر لباس و قشری باید با تمام وجود برای خدمت به آنها کوتاهی نکنند.

وی افزود: وجود و حضور بسیج در آزمون‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی موجب پویایی و نشاط نظام شده و دشمن در ضربه زدن به آن ناکام مانده است. بر این اساس تقویت بیش از پیش پایگاه‌های بسیج از سوی مراکز مرتبط با مساجد به ویژه حوزه های علمیه موجب اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

موحد با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج و به ویژه گروه‌های جهادی در ایام کرونا به خوبی نقش همدلی و روحیه جهادی خود را ایفا کردند، تصریح کرد: حوزه و بسیج مردمی نشان دادند که در بزنگاه‌های بحران دوشادوش هم می‌توانند بر مشکلات جامعه و کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • برنامه جدید فرمانده سپاه در آستانه روز قدس