Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، طرح تکثیر یوزپلنگ‌های آسیایی با محوریت «ایران»، یوزپلنگ ماده، در پارک ملی توران در دست اجراست. سزارین صحرایی «ایران» در روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال با تولد سه توله‌ای همراه بود که تاکنون دو توله آن از دست رفته‌اند و تمام امیدها به تنها توله باقیمانده معطوف شده است.

علیرضا شهرداری، دامپزشک حاضر در برنامه مراقبت از توله‌یوز «ایران» در این‌باره می‌گوید: خوشبختانه حال تنها توله‌یوزپلنگ‌ آسیایی در حال تکثیر در اسارت رو به بهبودی است؛ ولی همچنان تا حال کاملاً خوب و وضعیت پایدار فاصله داریم و برای رسیدن به این مهم شبانه‌روز در تلاش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کار تیمی درست و اصولی همیشه بهترین راهکار برای رسیدن به هدف است و امیدواریم زمین از وجود چنین گونه‌های ارزشمندی محروم نشود.

 دامپزشک حاضر در برنامه مراقبت از توله‌یوز «ایران» می‌گوید: بقای یوزپلنگ آسیایی در تنها زیستگاه باقیمانده زمین یعنی ایران امید همه ماست و با جان و دل از این موجود شگفت‌انگیز مراقبت می‌کنیم.

شهرداری بیان کرد: ما خواهان حفاظت سرسخت از طبیعت هستیم تا چند یوزپلنگ باقیمانده در طبیعت حفظ شود.

این ویدئو را ببینید:

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا شهرداری توله یوز ایران توله یوزپلنگ آسیایی تکثیر یوزپلنگ آسیایی طرح تکثیر یوزپلنگ های آسیایی پارک ملی توران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا

به گزارش "ورزش سه"، آسیب دیدگی کوین یامگا، ضربه بزرگی است که در این فصل به جواد نکونام و استقلال وارد شد. ستاره فرانسوی آبی ها نمی تواند تا پایان فصل برای تیمش به میدان برود و نام او از لیست تیم خارج شده است. با این حال، شایعاتی مبنی بر احتمال غیبت این بازیکن در فصل بعد نیز به گوش می رسید.

اما حالا پزشک استقلال خبرهای امیدوارکننده ای به هواداران این تیم داده و در گفتگویی که با تسنیم داشته، ابراز امیدواری کرده است که یامگا بتواند در فصل بعد برای استقلال به میدان برود.

محمدعلی زارع پزشک تیم فوتبال استقلال درباره آخرین وضعیت یامگا گفت: یامگا دوران بدنسازی‌اش را پشت سر می‌گذارد و در تمرینات نیز کار با توپش را انجام می‌دهد. او در حال حاضر کارهای درمانی چشمش را دنبال می‌کند و منتظر اظهارنظر نهایی پزشک متخصص او هستیم. یامگا دو سه ماه پیش جراحی کرد و باید شش ماه از آن می‌گذشت تا پزشک متخصص نظر خود را بدهد.

وی در مورد اینکه چقدر امیدوار است یامگا فصل آینده امکان بازی کردن داشته باشد، گفت: خیلی امیدواریم، چرا امید نداشته باشیم؟ منتظر پایان دوران درمان یامگا هستم تا پزشک نظر خودش را بدهد. یامگا این فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند، ولی خیلی امیدواریم برای فصل آینده در خدمت تیم باشد.

دیگر خبرها

  • کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم
  • لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم)
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • صعود دو قایق ایران به فینال مسابقات/امیدواری برای کسب اولین سهمیه
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • (ویدئو) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند