Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی بررسی زیرساخت‌های تجاری گیلان برای حمل و نقل و ترانزیت کالا به روسیه با حضور مدیران کشوری واستانی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد. به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ با عنایت به اهمیت توسعه تجارت با کشور روسیه و تشکیل کارگروهی با همین عنوان به ریاست معاون اول رییس جمهور و دبیری رییس سازمان توسعه تجارت کشور؛ نشست تخصصی "بررسی زیرساخت‌های تجاری استان گیلان جهت حمل و نقل و ترانزیت کالا به روسیه" با حضور مدیران سازمان توسعه تجارت کشور و استان، مدیران راه آهن، گمرک، نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان صمت گیلان و معاونین و مدیران بندری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی در این منطقه برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست شاخص‌ها و متغیرها، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی افزایش بهره گیری از فرصت‌های حمل و نقل ترکیبی در توسعه مبادلات تجاری و لزوم گسترش تجارت و ترانزیت کالا با استفاده حداکثری از ظرفیت لجستیکی کشور به خصوص بنادر استان گیلان و منطقه آزاد انزلی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آخرین وضعیت اتصال ریل به بندر کاسپین و پیش بینی‌های لازم درخصوص اتمام عملیات اجرایی بحث و تبادل نظر انجام شد.
در این جلسه مهندس امین افقی معاون حوزه بندری و مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی سازمان تحلیلی از شاخص‌های اقتصادی، توانمندی‌های تولیدی-صنعتی، مزایا و معافیت‌های قانونی و بسته‌های حمایتی-تشویقی این سازمان جهت تسهیل و توسعه امور مختلف مرتبط با حوزه‌های ترانزیت کالا از طریق این منطقه ارائه داده و با تبیین فرصت‌ها و توانمندی‌های دو بندر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند، اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر فعالسازی کریدور‌های شمال-جنوب و چین-قزاقزستان-ایران را تشریح نمودند.
تکمیل خطوط راه آهن استان؛ تجهیز ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کشتی رو– رو، تانکر و کانتینری، به ویژه کانتینر‌های یخچالی؛ سواپ سوخت؛ تهاتر کالا ایجاد خطوط کشتیرانی منظم و دائمی؛ پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه؛ گسترش خدمات گمرکی؛ لزوم کاهش هزینه و زمان جهت فعال سازی کریدور‌های تجاری و همچنین برخی موانع نرم افزاری، که مولفه‌های تسهیل و توسعه لجستیک در ترانزیت کالا از طریق دریای خزر از مهمترین موارد طرح شده در این جلسه بود.
گفتنی است در حاشیه این نشست، از زیر ساخت‌ها و امکانات مجتمع بندری کاسپین و کارگاه مسیر ریل به بندر کاسپین و از آخرین اقدمات و تاسیسات لجستیکی بازدید به عمل آمد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انزلی کاسپین ترانزیت حمل و نقل منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی ترانزیت کالا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: در بین هفت منطقه جدید آزادی که در کشور فعالیتشان آغاز شده منطقه آزاد مهران مطالعات طرح جامع آن بعنوان اولین منطقه به شورای پژوهشی دبیرخانه مناطق آزاد کشور ارسال شده و در اردیبهشت ماه این شورا برگزار می شود.

رحیمی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا خرداد ماه این طرح جامع در شورای عالی به تصویب برسد و بعنوان یکی از فرآیند های لازم برای فعالیت رسمی منطقه آزاد انجام شود.

وی به تامین زیرساخت های این منطقه آزاد اشاره کرد و یادآور شد: با بخش خصوصی جلسه ای برگزار شده که قسمتی از کار را از طریق بخش خصوصی انجام دهیم.

رحیمی از اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذار در این منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی که شاهد آن خواهیم بود حضور هلدینگ خلیج فارس و ایجاد پارک پلی‌پروپیلن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی