Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: غرب جنگی تمام عیار علیه روسیه آغاز کرده است ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۷

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب جنگی "تمام عیار" را علیه روسیه و همه آنچه به آن مرتبط است، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب علیه ما و همه متعلقات روسیه اعلان جنگی همه جانبه کرده است و هیچ کس این حقیقت را پنهان نمی‌کند.

وی هشدار داد که سیاست غرب با هدف حذف روسیه (فرهنگ لغو) و هر آنچه مربوط به کشور ما است، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. این فرهنگ به حد پوچی تنزل کرده و حتی به ادبیات و هنر روسیه هم رسیده تا جایی که غرب آثار کلاسیک ادبیات روسیه را شامل آثار چایکوفسکی، داستایوفسکی، تولستوی و پوشکین، ممنوع کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: تلاش کشورهای غربی برای سلطه بر روسیه به‌ تدریج افزایش می‌یابد. غرب از ابزار مختلفی از جمله تحریم‌های اقتصادی یکجانبه گرفته تا رسانه‌های گروهی جهانی و تبلیغات کاملا فریب‌کارانه علیه روسیه استفاده می‌کند. "روسیه هراسی" که از سوی برخی حکومت‌های غربی به آن تشویق می‌شود، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

لاوروف تاکید کرد روسیه از طریق متحد کردن میهن پرستان و افزایش حمایت مردمی از سیاست خارجی این کشور با این وضعیت مقابله می‌کند.

هشدار وزیر خارجه انگلیس به غرب درباره پیروزی پوتین در جنگ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۷

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که اگر روسیه در اوکراین به موفقیت دست پیدا کند، کشورهای غربی احساس امنیت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر به پراگ در سخنانی گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین در این نبرد بزرگ برای آزادی، پیروز می‌شود.

لیز تراس گفت که روسیه نه تنها علیه مردم اوکراین بلکه "آزادی، حاکمیت و جریان قانون" در کشورهای غربی اقدام می‌کند.

در نسخه‌ای از سخنان این سیاستمدار که وزارت خارجه انگلیس منتشر کرد، آمده است: اگر او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه) در اوکراین موفق شود، ما دیگر روی آرامش و امنیت را نخواهیم دید.

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر گفت که مماشات در این شرایط پاسخ نیست. او افزود: ما باید با قدرت پاسخ دهیم. سیاست مماشات و کجدار و مریز دیگر جواب نیست.

قرار گرفتن کیسینجر در لیست سیاه اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۵

کیسینجر بابت اظهاراتش درباره جنگ اوکراین توسط این کشور در فهرست سیاه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا توسط وبسایت اوکراینی Mirotvorets بابت "حضور در عملیات اطلاعات ویژه روسیه علیه اوکراین" در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی همچنین به پروپاگاندا، باج گیری و دست اندازی به یکپارچگی قلمروی اوکراین نیز متهم شده است.

دست اندرکاران این وبسایت از آژانس‌های اجرای قانون اوکراین خواسته‌اند تا این مساله را به‌عنوان یک بیانیه رسمی در نظر بگیرند که فرد مورد نظر مرتکب "اقدامات آگاهانه علیه امنیت ملی" شده است.

۲۴ مه سال جاری میلادی کیسینجر به اجلاس جهانی اقتصاد در داووس گفت که یک روند سازش در اوکراین باید ظرف دو ماه با هدف اجتناب از پیامدهای جدی‌تر در روابط بین‌المللی اروپا اجرایی شود.

وی در این اجلاس گفت: مذاکرات باید ظرف دو ماه پیش از بدتر شدن وضعیت و تنش در اوکراین که دیگر نمی‌توان به این راحتی جلویش را گرفت، آغاز شود. در حقیقت، خط تقسیم باید همان بازگشت به وضعیت قبل باشد.

کیسینجر همچنین تاکرد کرد که دستیابی به وضعیت بی طرف اوکراین و عملکرد آن به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باید هدف اصلی در وضعیت کنونی باشد. وی هم‌چنین پیشنهاد کرد که اوکراین به روسیه امتیازات ارضی بدهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اظهارات کیسینجر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تقویم کیسینجر سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد نه ۱۹۳۸ را.

همچنین میخائیل پودولیاک، مشاور زلنسکی نیز گفت، پیشنهادهای برخی از شرکای غربی برای امتیازات سرزمینی از پشت خنجر زدن به کی‌یف است.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه رویسه نیز گفت که آمریکا هم شاید کیسینجر را پس از قرار گرفتنش در فهرست سیاه یک وبسایت اوکراینی، تحریم کند!

زاخارووا همچنین در پستی تلگرامی گفت: این اقدام یک هدیه برای تولد ۹۹ سالگی کیسینجر است. او برای تولدش در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: کیسینجر توسط وبسایت اوکراین بابت اینکه ذهن باز و دیدگاه‌های واقع‌گرایانه درباره اوضاع اوکراین دارد، در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی در توئیتی نوشت: او بخاطر واقع گرایی و ذهن بازی که دارد در این فهرست سیاه قرار گرفته است. این اقدام نشانه‌ خوبی برای آن دسته از افرادی است که هنوز بر این باورند مذاکرات با کی‌یف امکان پذیر است.

مقام اطلاعاتی اوکراین: شاید جنگ تا پایان سال طول بکشد

یک مقام اطلاعاتی اوکراین گفت، مدت زمان نبرد اوکراین به مقاومت این کشور، وضعیت قوای دفاعی آن و همچنین کمک‌های امنیتی دریافتی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جدید اوکراین، وادیم اسکیبیتسکی، نماینده اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین یادآور شد که روسیه در ۱۱ سپتامبر انتخابات محلی دارد و ممکن است از این رویداد برای برگزاری یک رفراندوم «نمایشی و ساختگی» در قلمروهای اشغالی اوکراین استفاده کند.

اسکیبیتسکی افزود: هفتم اکتبر تولد ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است. او ۷۰ ساله می‌شود و بسیاری از ارتش روسیه انتظار دارند که به او هدیه‌ای بدهد.

او گفت: روس‌ها می‌گویند که هرچه به پایان سال و سردتر شدن هوا نزدیک می‌شویم، اوکراین به مذاکره تن می‌دهد.

حضور 10 هزار نیروی نظامی روس در لوگانسک

سرگئی گایدای فرماندار منطقه لوگانسک اوکراین اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار نیروی روسی در این منطقه مستقر شدند.

فرماندار لوگانسک امروز شنبه به تلویزیون اوکراین گفت که این واحدها به طور دائم در منطقه لوگانسک حضور دارند و در تلاش برای حمله و رسیدن به اهدافی هستند.

گایدای همچنین بیان کرد که نیروهای روسیه وارد شهر سورودونتسک (بزرگترین شهر تحت کنترل اوکراین در منطقه دونباس) شدند. وی ضمن اشاره به اینکه ۹۰ درصد ساختمان های شهر آسیب دیدند، افزود: طبق پیش بینی تحلیلگران، روس ها قادر به تسخیر منطقه لوگانسک در روزهای آینده نیستند.

فرماندار لوگانسک ادامه داد: منابع و قدرت کافی برای دفاع از خودمان داریم. هرچند ممکن است برای اینکه تحت محاصره قرار نگیریم، مجبور به عقب نشینی شویم.

قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن در روسیه روز جمعه با انتشار ویدئویی تهدید کرد که پس از اوکراین نوبت لهستان فرا می‌رسد.

متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این ویدئو تاکید کرد که کار اوکراین «تمام شده» است.

وی افزود: «اگر پس از اوکراین دستور صادر شود در عرض شش ثانیه به شما (لهستان) نشان خواهیم داد که ماهیت‌تان چیست.»

لهستان به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با ارسال سلاح کمک زیادی به کی‌یف کرد. آندری دودا، رئیس‌جمهوری لهستان نیز چند روز پیش به کی‌یف سفر کرده بود.

ورود تسلیحات سنگین به اوکراین

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از ارسال تسلیحات سنگین به این کشور در روزهای آتی خبر داد.

 کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در پیام توییتری از گفت و گو با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود خبر داد.

کولبا در ادامه نوشت: سلاح‌های سنگین در راس برنامه‌های ما قرار دارند و سلاح‌های بیشتری در راه هستند.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که کی یف و واشنگتن دست به دست هم می دهند تا صادرات مواد غذایی را علیرغم محاصره روسیه تحویل دهند.

پیش از این کولبا به کشورهای غربی اعلام کرده بود که ما به سلاح‌های سنگین نیاز داریم.

وی افزود: تنها موقعیتی که روسیه در آن بهتر از ما است، میزان سلاح های سنگین آنهاست.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، بدون توپخانه، بدون سیستم های موشک پرتاب چندگانه، ما نمی توانیم آنها را به عقب برانیم.

وزیر دارایی روسیه: به منابع مالی زیادی برای جنگ اوکراین نیاز داریم

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر دارایی روسیه نوشت که این کشور به منابع مالی عظیمی برای عملیات نظامی خود در اوکراین نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، " آنتون سیلوانوف" خاطر نشان کرد: پول و منابع عظیمی برای عملیات ویژه روسیه در اوکراین لازم است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا دستور افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌ها و حداقل دستمزد را برای مقابله با تورم صادر کرد. این در حالی است که پوتین این مسئله را رد کرد که همه مشکلات اقتصادی به جنگ اوکراین ارتباط دارد.

در این میان وزیر دارایی روسیه خاطر نشان کرد، روسیه طی سال جاری میلادی بیش از یک تریلیون روبل درآمد مازاد نفت و گاز بدست خواهد آورد؛ بودجه ای که برای افزایش پرداختی‌های مربوط به رفاه اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

وزیر دارایی روسیه همچنین از طرح کنترل سرمایه‌ها و توقیف دارایی های سرمایه‌گذاران خارجی مربوط به کشورهای "غیردوست" روسیه که پاسخی از سوی کرملین به تحریم‌های غرب بوده، دفاع کرد.

وی با اشاره به اقدام غرب در توقیف حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دلار از ذخایر بین‌المللی مسکو عنوان کرد: همان طور که غرب منابع طلا و سرمایه ای ما را توقیف کرده، ما نیز این کار را در قبال کشورهای غیردوست روسیه انجام می دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی جنگ اوکراین روسیه اروپا آمریکا ناتو آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی فهرست سیاه قرار رئیس جمهوری روسیه وزیر دارایی روسیه وزیر امور خارجه ولادیمیر پوتین خارجه اوکراین فهرست سیاه کشورهای غربی خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • جزئیاتی از مهم‌ترین VNL تاریخ والیبال ایران
  • تیم‌ها با چند بازیکن در لیگ ملت‌ها حاضر می‌شوند/جایگاه لهستان در مرحله نهایی چگونه خواهد بود؟
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد