Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط تلفنی با خبر نیمروزی به سوالات زیر پاسخ داد.

چه تعداد از نانوایی‌های استان زنجان برای طرح یارانه نان تجهیز شده اند؟

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی: از ۴ روز قبل، حدودا ۴۵ درصد از نانوایی‌های قزوین به این زیرساخت‌ مجهز شدند و ۱۴۰۰ نانوایی هم باید طی روز‌های آینده تجهیز و آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیا تا امروز اهداف این طرح با توجه به اجرا شدن آن در استان زنجان، محقق شده است؟

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی: اهداف سطح یک مربوط به فراگیری کارتخوان‌های هوشمند و ثبت تراکنش‌های فروش نان به صورت هوشمند تا حد خوبی محقق شده و ۸۰ درصد از نانوایی‌های استان زنجان تاکنون تجهیز شده اند. فاز دوم این طرح یعنی اختصاص یارانه آرد به صورت هوشمند به نانوایی‌ها بعد از آغاز اجرا و طی روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

با اجرای این طرح تکلیف ارسال نان از سوی برخی از نانوایی‌ها به سایر استان‌ها چه می‌شود؟

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی: در این طرح تمام واحد‌های تولید نان که تحت عنوان خبازی شناخته می‌شوند و آرد را به قیمت‌های ۶۶۵ یا ۹۰۰ تومان دریافت می‌کنند (نوع ۱ و ۲ نانوایی ها)، مشمول این طرح هستند و فعلا در فروش آن‌ها هیچ تغییر خاصی ایجاد نمی‌شود. صرفا عملیات فروش خود را مبتنی بر زیرساخت کارتخوان‌های هوشمند، ثبت می‌کنند. در واقع، توزیع نان در همان منطقه یا سایر استان‌ها فعلا تفاوتی ندارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یارانه نان کارتخوان هوشمند مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد