Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@21:56:57 GMT

ادعای اوکراین درباره تلفات ارتش روسیه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۶۴۷

ادعای اوکراین درباره تلفات ارتش روسیه

ستاد کل ارتش اوکراین امروز ادعا کرد که طی ۳ ماه جنگ، حدود ۳۰ هزار سرباز روسی کشته شده اند!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ستادکل ارتش اوکراین امروز شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که ارتش روسیه از زمان آغاز جنگ تا کنون ۳۰ هزار سرباز از جمله ۲۵۰ سرباز را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است!

در بیانیه ای که در سایت رسمی ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده، آمده است که ارتش روسیه ۲۰۷ فروند هواپیما، ۱۷۴ هلی‌کوپتر، ۱۳۳۰ تانک، ۳ هزار و ۲۵۸ خودروی زرهی، ۶۲۸ توپ، ۲۰۳ راکت انداز را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه اوکراین مدعی است: همچنین ۹۳ سامانه پدافند هوایی متعلق به روس ها منهدم شده اند.

در این بیانیه آمده است که ۲۲۲۶ دستگاه خودرو، ۱۳ فروند ناو، قایق‌های تندرو سبک و ۵۰۳ هواپیمای بدون سرنشین متعلق به نیروهای روسی منهدم و ۱۱۶ موشک کروز شلیک شده توسط روس ها توسط یگان های پدافند هوایی اوکراین سرنگون شده است.

این در حالیست که روسیه تا کنون آمارهای ادعا شده از سوی ارتش اوکراین را تأیید نکرده است.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

روسیه پیشتر نیز بار ها اعلام کرده است که در صورت پایبندی کی یف به شروط قانونی مسکو در خوص تضمین امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی را متوقف خواهد کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه ارتش اوکراین سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه ناتو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد

وزارت دفاع فدرال آلمان اعلام کرد که با توجه به تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین این کشور سومین سامانه هوایی پاتریوت را به کی‌یف تحویل می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، آلمان به زودی سومین سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را برای دفاع در برابر روسیه به اوکراین تحویل خواهد داد. وزارت دفاع فدرال آلمان اعلام کرد، این تصمیم به دلیل افزایش حملات هوایی روسیه علیه این کشور اتخاذ شده است. بر این اساس سیستم "پاتریوت" از ارتش آلمان می آید و باید فورا تحویل داده شود.

بر اساس اطلاعات این وزارتخانه این سیستم خود را در مبارزه با حملات روسیه به اثبات رسانده است. بر این اساس این تحویل همچنین باید در چارچوب تلاش‌های مشترک فشرده بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه برای لابی کردن شرکای خود برای سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای اوکراین دیده شود.

به گفته سخنگوی دولت اوکراین، اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این تحویل را تایید کرد. زلنسکی از شولتز در سرویس آنلاین X برای این تصمیم تشکر کرد. بر این اساس، صدراعظم آلمان همچنین قول داد موشک‌های ضد هوایی اضافی برای سامانه‌های «پاتریوت» که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه کند.

رهبر اوکراین نوشت: «این یک نشانه واقعی حمایت از اوکراین در یک زمان حساس برای ما است.» او از دیگر کشورها نیز خواست از آلمان الگوبرداری کنند.

روسیه در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود به اوکراین را با استفاده از هواپیما، موشک‌های کروز، به اصطلاح بمب‌های گلاید و هواپیماهای بدون سرنشین افزایش داده است. هدف اخیر روسیه به ویژه تامین انرژی اوکراین بود.

پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای گفت: به توصیف وی ترور روسیه علیه شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های این کشور درد و رنج بی‌شماری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: این امر تأمین انرژی مردم را به خطر می اندازد و تأسیسات صنعتی را که برای آمادگی عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین مهم است، نابود می کند. ما با توجه به آمادگی عملیاتی خود تا جایی که می توانیم از اوکراین حمایت می کنیم.

ارتش اوکراین همچنین اخیرا اعلام کرده است که دفاع روی زمین نیز به طور فزاینده ای دشوار می شود. الکساندر سیرسکی، فرمانده کل این کشور در تلگرام نوشت: وضعیت در جبهه شرقی در چند روز اخیر به طور قابل توجهی بدتر شده است. وی گفت که این به دلیل افزایش تلاش های تهاجمی نیروهای روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

زلنسکی همچنین خواستار مسلح شدن ارتش اوکراین به سلاح های پیشرفته مانند هواپیماهای بدون سرنشین شده است. به گفته وی فقط با نوآوری های تکنولوژی می توان برتری عددی مهاجمان روسی را جبران کرد.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یفهشدار لوکاشنکو درباره حمله احتمالی اوکراین به بلاروس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل/ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است