Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@16:10:59 GMT

دیدار محمود عباس با سفیر عربستان در اردن

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۳۰۹

دیدار محمود عباس با سفیر عربستان در اردن

در آستانه تشدید تنش احتمالی در اراضی فلسطینی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر اقامت خود در امان، با سفیر عربستان در اردن دیدار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس، رئیس تشکلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با نایف بن بندر السدیری، سفیر عربستان در اردن از مواضع پادشاهی عربستان در قبال ملت و رهبری فلسطین قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، السدیری بر مواضع ثابت عربستان در قبال ملت فلسطین و مسأله عادلانه آن تأکید کرد.
وی همچنین بر تمایل سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به ارائه خدمات و امکانات لازم برای خدمت به مسأله فلسطین در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، خواستار تجمع گسترده در سراسر فلسطین اشغالی و خارج آن و برافراشتن پرچم فلسطین در تمامی نقاط جهت دفاع از قدس و مسجد الاقصی و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی آن و تاکید بر هویت عربی این منطقه و قدس شد و تاکید کرد: حاکمیت در این مناطق تنها از آن فلسطینی‌ها است.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد: این مسؤولیت تاریخی ملت قهرمان فلسطین و امت‌های بزرگ عربی و اسلامی است و ما در دفاع از قبله اول مسلمانان و معراج‌گاه پیامبر و نیز آزادسازی سرزمین (فلسطین) از اشغالگران ظالم صهیونیستی برای بازگرداندن فلسطین به مردم و آغوش امتش مشارکت می‌کنیم تا فلسطین قبله آزادگان جهان شود.

شهرک‌نشین‌ها هر ساله در سالروز جنگ ژوئن ۱۹۶۷ راهپیمایی موسوم به "پرچم‌ها" را در قدس اشغالی برپا می‌کنند، این راهپیمایی در سال گذشته موجب شد عملیات "شمشیر قدس" از سوی گروه‌های فلسطینی در پاسخ به حملات ۱۱ روزه اسرائیلی‌ها به نوار غزه آغاز شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: محمود عباس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی

سفیر ایران در کویت در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی از آمادگی ایران برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی مهم‌ترین محورهای گسترش همکاری زیست محیطی دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و کویت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد توتونچی در این دیدار گفت: مدیریت چالش‌های منطقه‌ای محیط زیست و رسیدگی به آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه با تردد روزانه ده‌ها نفتکش از خلیج فارس همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده که نه تنها حیات آبزیان بلکه حتی ساکنان مناطق ساحلی در معرض خطر قرار داده است.

سفیر کشورمان افزود: با تلاش سازمان حفظ محیط زیست دریایی (راپمی) امیدواریم میزان آلاینده‌ها کاهش یابد و جمهوری اسلامی برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و کارگاه‌های آموزشی به منظور اندازه گیری آلاینده‌ها و ایجاد ایستگاه‌های پایش آمادگی دارد.

محمد داود الاحمد، دبیرکل جدید سازمان راپمی ضمن تاکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران که بر نیمی از کل ساحل خلیج فارس و دریای عمان اشراف دارد، گفت: سازمان راپمی طی 45 سال فعالیت شبانه روزی و نظارت مستمر بر عبور و مرور نفتکش‌ها می‌کوشد از آلودگی محیط زیست خلیج فارس بکاهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی کشورهای عضو و بهره گیری از تجربیات متخصصان و دست اندرکاران ایرانی بتوان طرح های مفیدی برای مقابله با آلودگی و پاکسازی سواحل و محیط زیست دریایی انجام داد.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیبررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح
  • رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد
  • بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد
  • سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود