Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@05:37:28 GMT

(تصاویر) اردوغان و علی‌اف با خانواده در تکنوفست

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۱۱۲۶

(تصاویر) اردوغان و علی‌اف با خانواده در تکنوفست

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان به باکو سفر یک روزه انجام داده و با الهام علی‌اف، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش فرارو، اردوغان در چارچوب این سفر که به دعوت علی‌اف صورت گرفت به همراه همسرش امینه اردوغان، در جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری تکنوفست حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی سخنانی در این مراسم گفت: سطح روابط دوجانبه ما، نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جهان می‌تواند الگو باشد.

اردوغان همچنین ضمن اعلام حمایت کامل از تلاش‌های علی‌اف برای برقراری صلح با ارمنستان و ثبات منطقه‌ای گفت: همانطور که به سرزمین دیگران چشم‌طمع نداریم، فرصت دست‌درازی به یک وجب از سرزمین‌مان را هم نخواهیم داد.

وی تصریح کرد که با الهامی که از تاریخ مشترک خود می‌گیریم، دوستی و گفتگو، اتحاد و همبستگی بین خود را بیش از پیش تقویت می‌کنیم. اگرچه روابط دیپلماتیک ما ۳۰ سال پیش برقرار شد، اما وحدت سرنوشت ما به اعماق تاریخ برمی‌گردد.

الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهور آذربایجان هم در جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری تکنوفست باکو گفت: اتحاد ترکیه و آذربایجان نقشه‌راه اصلی مردم ماست. همچنین عامل بسیار مهمی برای منطقه و جهان است. هرچه ترکیه و آذربایجان با ایمان همکاری کنند، صلح و ثبات در منطقه ما پایدارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما کشور‌های خود را با استقلال به جلو می‌بریم. افزایش قدرت ترکیه به ما نیز قدرت می‌دهد. توسعه موفقیت‌آمیز ترکیه قبل از هر چیزی با رجب طیب اردوغان مرتبط است.

علی‌اف با اشاره به اینکه مردم آذربایجان ۱۰۴ سال پیش اولین جمهوری شرق مسلمان را تأسیس کردند، اما استقلال تنها ۲ سال دوام داشت، گفت: در اوایل دهه ۱۹۹۰ استقلال دوباره به دست آمد. اکنون ۳۰ سال است که مستقل زندگی می‌کنیم. در این ۳۰ سال برادران ترکمان در کنار ما بودند، ما همیشه در طول این سال‌ها این احساس را داشته‌ایم و امروز هم این احساس را داریم. امروز ترکیه و آذربایجان دوباره کنار هم هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان الهام علی اف تکنوفست آذربایجان علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟