Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:نیازمان ۱۰۰ هزار پرستار است و امیدواریم که با تخصیص سهمیه‌های سازمان استخدامی کشور کمبودهای موجود در حوزه نیروی انسانی پرستاری را جبران نماییم و به شاخص استاندارد بیمار و پرستار برسیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، عباس عبادی، صبح امروز درحاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این اجلاس که اولین جلسه حضوری از زمان شیوع بحران کرونا تاکنون بوده با هدف آمادگی کامل پرستاران برای ایام پسا کرونا و اعلام برنامه‌ها و راهبردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این نشست به موضوعاتی همچون نیروی انسانی، توسعه خدمات کمی و کیفی بالین، تأسیس کلینیک‌های آموزش به بیمار، طرح پرستار پیگیر، توسعه خدمات پرستاری در خارج از بیمارستان (طرح مراقبت در منزل)، پیگیری و اجرای دستورالعمل باز توزیع و آمادگی تمامی کارکنان برای عملیاتی شدن تعرفه خدمات پرستاری پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی پرداخته می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای در 3 حوزه تقویت آموزش، درمان و نیروی انسانی داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، رشد قابل توجهی در یک دهه گذشته در تمامی دانشکده‌های پرستاری کشور داشته‌ایم و خوشبختانه دغدغه‌ای در این خصوص نداریم، اما در زمینه جذب نیروی انسانی جدید در نظر داریم تا با مساعدت و همکاری دستگاه‌های فرا وزارتی تا 5 سال آینده به شاخص‌های استاندارد پرستار و بیمار نزدیک شویم تا با این کار سطح کمی و کیفی خدمات بالینی پرستاری هم تقویت شود.

عبادی اضافه کرد: در حال حاضر شاخص پرستار به جمعیت 95 صدم به ازای هر تخت بوده، در حالی که استاندارد ما 1.8 درصد است، ما سالانه بالغ بر 8500 دانشجوی پرستاری جذب می‌کنیم و اگر بخواهیم که به سطح استاندارد برسیم حداقل یک بازه زمانی 10 ساله نیاز است.

وی بیان کرد: اکنون نیازمان 100 هزار نفر بوده و امیدواریم که با تخصیص سهمیه‌های سازمان استخدامی کشور کمبودهای موجود در حوزه نیروی انسانی پرستاری را جبران نماییم و به شاخص استاندارد بیمار و پرستار برسیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری: سیستم‌های دانش بنیان در حوزه سلامت اجرایی می‌شودرئیس سازمان نظام پرستاری کشور: امیدواریم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به‌خوبی اجرا شودمعاون پرستاری وزارت بهداشت: 8 میلیون سالمند در ایران داریم/‌ اجرای طرح پرونده‌ الکترونیک پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که تعامل بسیارخوبی میان این معاونت و سازمان نظام پرستاری کشور برقرار است، تأکید کرد: خوشبختانه با مدلی که در دوره اخیر پیگیری و اجرا شده شاهد احیاء و اخذ بودجه قانون 14 سال بر زمین مانده نظام جامع پرستاری هستیم و مرحمتی که مقام معظم رهبری در 2 سال پیاپی به پرستاران داشتند بنای این حرکت بزرگ شد و امیدواریم که شاهد رسیدن منافع اینگونه حرکت‌ها به مردم باشیم.

انتهای پیام/ 282/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خدمات پرستاری نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اس آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها را بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه قابل استفاده است.

مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین معارفه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: به این نشست مهم باید خاص‌تر نگاه کرد زیرا تکریم و معارفه ابعاد و آثار مهمی دارد، نخست تشکر و تقدیر از مدیری که مدتی تصدی مسئولیتی را برعهده داشته و خدماتی را ارائه کرده است همچنین معرفی مدیر جدیدی که در سنگر جدید اراده خدمت دارد.

وی بر این اساس برگزاری آئین تکریم و معارفه را مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ابعاد این مراسم هشدار به همه ما است که فرصت‌ها زود می‌گذرد و باید جوابگوی اقدامات خود باشیم، خدمت در نظام جمهوری اسلامی که با این همه مجاهدت سر کار آمده، بسیار دشوار است و امروز نیز همه جبهه کفر در پی شکست آن هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان عملیات اخیر و غرورآفرین وعده صادق را دستاورد جدی گرفتن کار از سوی افرادی دانست که معادلات جهانی را به هم زد و ایران را در چشم دوست و دشمن عزیز کرد و گفت: در اوج تحریم و کارشکنی مطلق توانستیم کاری کنیم که با همه تجهیزاتشان نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند، امروز در حوزه اقتصادی فرهنگی اجتماعی نیز باید اینگونه کار کنیم بنابراین یکی از درس‌های این جلسه آن است که در هر وظیفه‌ای که بر عهده داریم، کار را جدی بگیریم، گاهی در مقام نقد گاهی خوب کار می‌کنیم اما در مسیولیت‌ها جدیت لازم را نداریم.

خضری با اشاره به نقش جدی اقتصاد و دارایی در سیاست‌گذاری‌های دولت ادامه داد: این نهاد یکی از ارکان تصمیم‌گیر در حوزه بانک‌ها، بیمه‌ها، خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به شمار می‌آید همچنین مولدسازی از موارد مغفولی بود که جدی گرفته شد البته نقدهایی از باب سیاست گذاری به آن وارد است.

وی یکی از وظایف مهم اقتصاد و دارایی را نظارت مالی عنوان کرد و یادآور شد: در استان‌ها این وظیفه پررنگ‌تر از بخش اول است و ادارات امور اقتصاد و دارایی در حوزه نظارت‌های مالی در کنار نظارت‌های بیرونی به عنوان چشمان آئین دولت مشغول نظارت بر هزینه‌کردها هستند و با وجود همه محدودیت‌ها، شاهد تلاش شبانه‌روزی و دلسوزانه هستیم‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان یکی از نقدهای استانی را بر نظام بودجه‌ریزی کشور وارد دانست و گفت: این موضوع را به عنوان پیام اصفهان با وزیر مطرح کنید که عدالت در نظام بودجه‌ریزی وجود ندارد همچنین نقش استان‌ها و دستگاه‌ها در اقتصاد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در توزیع بودجه استانی نیز عدالت وجود ندارد.

خضری خاطر نشان کرد: یک کارمند در استان اصفهان حداقل ۲۰ میلیون تومان کمتر از کارمند مشابه در همان دستگاه دریافت می‌کند و در تمام دستگاه‌های استان اصفهان این تفاوت بین دستگاهی درباره حقوق و مزایای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها در استان‌های مختلف دیده می‌شود که قابل تحمل نیست و بی‌انگیزگی کارکنان را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: درست است که باید محرومیت‌ها نیز مدنظر قرار گیرد اما آنچه مغفول واقع شده توجه به نقش استان‌ها در اقتصاد کشور است، اصفهان پس از تهران در رتبه دوم تأمین درآمدهای مالیاتی قرار دارد اما در توزیع اعتبارات از رتبه هفتم برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان سهم راه‌های استان و در کشور را ۷ درصد برشمرد و گفت: این مشکل را بخاطر ادامه نقش ملی اصفهان در اقتصاد کشور در وزارتخانه مطرح کنید، پیشنهاد دیگر ما به مدیران ارشد برای افزایش کارآمدی نظام حکمرانی و رضایتمندی مردم با همین بودجه، امکانات و سازوکارهای کنونی تمرکززدایی و اعطای اختیارات به استان‌ها است.

خضری با استناد به آمار بانک مرکزی اعلام کرد: آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها در دی‌ماه سال گذشته بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی اجرای ایده‌های جدید قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بخش گردشگری و بازسازی خانه‌های تاریخی گفت: با استفاده از ۱۰ درصد سرمایه بی‌استفاده استان در صورت اجرای روش‌های جدید تأمین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومان به دنبال دارد به همین دلیل از وزارت اقتصاد درخواست داریم که پیشتاز رفع آفت تمرکز در تهران باشد تا شاهد افزایش کارآمدی باشیم.

کد خبر 747809

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم