Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@17:33:45 GMT

بیش از ۶۰ درصدی درآمدهای نفتی وصول شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۳۵۳۲

بیش از ۶۰ درصدی درآمدهای نفتی وصول شد

وزارت نفت از افزایش بیش از ۶۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نفت، «علی فروزنده» اظهار کرد: با تلاش وزارت نفت و برخلاف شایعات و گزاره‌های مطرح‌شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست امسال افزایش خیره‌کننده‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی در دو ماه امسال نسبت به پارسال نشان می‌دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: برای نمونه درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماه نخست پارسال ۱.۵ میلیارد دلار بود که در دو ماه امسال به دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.

فروزنده گفت: درآمدهای وصولی بر اساس قانون و مفاد بودجه در اختیار سازمان‌های مسئول برای مصارف گوناگون کشور قرار گرفته است.

کد خبر 578434

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت نفت سامانه نیما صادرات نفت درآمدهای نفتی تحقق درامد های نفتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وصول درآمدهای وزارت نفت دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی