Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید جواد حسینی گفت: با ابلاغ بخشنامه‌های اقدامات پیشگیری از ورود آبله میمونی در فرودگاه و مبادی مرزی خراسان رضوی پیشگیرانه برای مقابله با بیماری آبله میمونی در ورودی‌های استان از جمله فرودگاه و مرز‌های زمینی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز مورد محتمل درباره آبله میمونی در کشورمان و استان گزارش نشده، اما اگر احتمال بروز و تهدید در این زمینه باشد، باید تیم‌های واکنش سریع شکل بگیرد و خوشه‌های محتمل بیماری کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: آبله میمونی مانند کرونا یک بیماری ویروسی است، اما گستردگی آن را ندارد، با توجه به این که این بیماری از انسان به انسان انتقال می‌یابد، می‌تواند از طریق مسافرانی که وارد کشور می‌شوند به ایران نیز وارد شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز هیچ مورد گزارشی از بیماری آبله میمونی در کشور‌های همسایه استان گزارش نشده است.

دکتر حسینی گفت: در گذشته شیوع ویروس آبله میمونی در آفریقای مرکزی و غربی اتفاق می‌افتاد، اما اکنون تایید ظهور این بیماری در آمریکا و آفریقا و برخی از کشور‌های اروپایی باعث شده است که موضوع حساسیت زیادی پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبله میمونی شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد- چناران است.   سرهنگ حسین میش مست افزود: در مسیر آزادراه شهیدشوشتری نیز ترافیک پرحجم است.   وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی با ۱۱ مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان رخ داده است.

دیگر خبرها

  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام