Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@14:15:05 GMT

افزایش بیش از ۶۰ درصدی وصول درآمد‌های نفتی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۸۷۵۳

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: وصول درآمد‌های ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال (۱۴۰۱) بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

به گزارش بازارنیوز، علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در خصوص وصول درآمدهای نفتی کشور گفت: با تلاش وزارت نفت و برخلاف شایعات و گزاره‌های مطرح‌شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست امسال افزایش خیره‌کننده‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی در دو ماه امسال نسبت به پارسال نشان می‌دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه 1401 بیش از 60 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: برای نمونه درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماه نخست پارسال 1.5 میلیارد دلار بود که در دو ماه امسال به 2 میلیارد و 450 میلیون دلار رسیده است.

فروزنده گفت: درآمدهای وصولی بر اساس قانون و مفاد بودجه در اختیار سازمان‌های مسئول برای مصارف گوناگون کشور قرار گرفته است.


/ تسنیم

برچسب ها: درآمد‌های نفتی ، درآمد‌های ارزی ، وزارت نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RWy

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: درآمد های نفتی درآمد های ارزی وزارت نفت وصول درآمدهای وصول درآمد وزارت نفت دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: میزان گذر کالا (ترانزیت) از ایران در سال گذشته به ۱۴ میلیون ۷۵۰ هزار تن رسیده است. بررسی آمار ده سال گذشته نشان میدهد در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان کالا از کشورمان عبور کرده است.

هدایتی در ادامه افزود: بیشترین میزان عبور کالا (ترانزیت) از کشورمان در ده سال گذشته در سال ۱۳۹۳ بوده، که میزانش ۱۲.۳ میلیون تن ثبت شده است. میزان عبور کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۲.۵ میلیون تن افزایش داشته است.

وی با اشاره به روند افزایش گذر (ترانزیت) کالا از کشورمان در سال‌های بعد از کرونا گفت: در سال گذشته در هر دو شاخص گذر فرآورده‌های نفتی و کالا‌های غیر نفتی افزایش داشته ایم. میزان عبور کالا‌های غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ به رقم ۹.۴ دهم میلیون تن رسید، که نسبت به سال قبلش ۳۸ درصد افزایش داشت. در سال ۱۴۰۱ میزان عبور کالا حدود ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تن بود. حجم میزان عبور کالا‌های غیرنفتی در سال گذشته با میزان عبور کل کالا‌ها (نفتی و غیر نفتی) در سال ۱۴۰۱ یکی بوده است.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری درباره میزان عبور (ترانزیت) کالا‌های نفتی نیز بیان کرد: پارسال میزان عبور فرآروده‌های نفتی از ۲.۵ میلیون تن به ۵.۳۵ میلیون تن رسید، که با افزایش ۱۱۲ درصدی روبرو بوده است. بیشترین میزان عبور فرآورده‌های نفتی نیز متعلق به سوخت بوده که از اقلیم کردستان عراق به بنادر جنوبی کشور حمل شده است.

هدایتی اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری برنامه هفتم میزان ترانزیت کالا از ایران باید به ۵۰ میلیون تن برسد. برای رسیدن به این هدف توسعه زیر ساختها، افزایش نرم افزار‌های حمل و نقل، تنظیم قوانین و مقررات و هماهنگی‌های بین بخشی را باید در نظر گرفته شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • ابلاغ بودجه شهرداری گرگان با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به پارسال
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟
  • بودجه امسال ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان بسته شد
  • بودجه امسال ۶۳۴۷ همت بسته شد/ افزایش ۲۰ درصدی نسبت به پارسال