Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

در یک مسابقه دشوار و پرحاشیه، پرسپولیس موفق شد با نتیجه نزدیک ۲بر یک پدیده را شکست بدهد، حکم سقوط تیم مشهدی به دسته پایین‌تر را امضا کند و البته تا حدود زیادی به قطعی شدن عنوان نایب‌قهرمانی نزدیک شود. با همه اینها پیروزی در آخرین بازی خانگی فصل چندان هم برای هواداران خوشایند و دلگرم‌کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع نمایش پرسپولیس طوری بود که بار دیگر کادرفنی را در معرض انتقادات پرشمار قرار داد؛ مخصوصا که بنا به اجماع کارشناسان داوری، باید یک پنالتی دیرهنگام به سود میهمان مشهدی اعلام می‌شد و چه بسا این پنالتی نتیجه نهایی مسابقه را عوض می‌کرد. یحیی گل‌محمدی قرارداد دارد و شواهد نشان می‌دهد برای فصل بعد هم در پرسپولیس ماندگار است، اما آیا او واقعا می‌تواند این تیم را به شرایط مطلوب و ایده‌آل برگرداند؟

پنیر سوئیسی یحیی

بدون تعارف وضعیت فنی پرسپولیس بحث‌برانگیزتر از آن است که تصور شود با یکی، دو خرید خوب مشکلات حل خواهد شد. ساختار دفاعی پرسپولیس به شکل حیرت‌انگیزی متزلزل است. باورکردنی نیست تیمی مثل پدیده که در بازی با استقلال حتی به دروازه میزبان نزدیک هم نشد، مقابل سرخپوشان یک گل زد و دست‌کم ۴موقعیت صددرصد گل را از دست داد. حامد لک که فصل بدی را پشت سر گذاشت، در این بازی حداقل ۳سیو کلیدی داشت. این تصور که پرسپولیس با جذب یک دروازه‌بان خوب یا یک مدافع مطمئن می‌تواند همه مشکلات دفاعی‌اش را حل کند، بیش از حد ساده‌انگارانه است. در این تیم شاهد نشت دادن تمام فضاهای دفاعی هستیم؛ از عمق گرفته تا چپ و راست و البته ارسال‌های بلند که پاشنه آشیل ۲ فصل اخیر پرسپولیس بوده است. فقط به صحنه نفوذ حریف قعر جدولی از سمت راست دفاعی پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول و ضربه سر خطرناک فردین رابط نگاه کنید تا ببینید در مورد چه چیزی حرف می‌زنیم. در نیمه دوم هم به دفعات این نفوذها از سمت چپ دفاعی اتفاق افتاد که در یک نوبت به گل پدیده منجر شد. اگر فکر می‌کنید مرتضی پورعلی‌گنجی قرار است معجزه کند، یادتان باشد که حتی حضور مدافع کهنه‌کاری مثل جلال حسینی هم نتوانست مشکلات دفاعی این فصل قرمزها را جمع کند. این مسئله باید به‌صورت ساختاری حل شود؛ آیا کادرفنی کنونی قادر به رفع این مشکل هست؟

خط حمله؟ نه آنقدر که خوشحالی

در فاز دفاعی‌ آش آنقدر شور است که خود یحیی گل‌محمدی هم به حرف آمده و گفته: «امسال گل‌های آسانی خوردیم». با این حال او در فاز هجومی به تیمش نمره قبولی می‌دهد و می‌گوید: «از نظر گل زده جزو بهترین‌های لیگ بودیم.» او راست می‌گوید؛ سرخ‌ها از نظر گل زده در شمار تیم‌های برتر لیگ تقسیم‌بندی می‌شوند، اما بخش مهمی از این ماجرا به‌خاطر کیفیت پایین مسابقات امسال است. پرسپولیس در ۲۸بازی موفق به زدن ۴۰گل شده است. این یعنی میانگین گلزنی سرخ‌ها حتی به یک‌ونیم گل در هر بازی هم نمی‌رسد. حالا مقایسه کنید با لیگ انگلستان که منچسترسیتی در هر بازی ۲.۶۰گل به ثمر رساند، یا لیگ آلمان که بایرن‌مونیخ حدنصاب خیره‌کننده ۲.۸۵گل را ثبت کرد. حتی در لیگ تدافعی ایتالیا هم اینتر به‌طور متوسط در هر بازی ۲.۲۱گل به ثمر رسانده است. در این کشور میلان در حالی قهرمان شد که بین ۳ تیم بالای جدول بدترین خط حمله را داشت، اما حتی روسونری هم میانگین ۱.۸۱را به جا گذاشت. بحث لیگ‌های تاپ اروپا نیست؛ داریم در مورد سطح مسابقات حرف می‌زنیم، وگرنه در لیگ‌های عربستان، ژاپن و قطر هم قهرمانان یا صدرنشینان به‌طور متوسط در هر بازی میانگین ۲.۱۰، ۱.۸۷و ۳.۶۳گل زده را ثبت کرده‌اند. اینکه نایب‌قهرمان لیگ ایران در هر بازی کمتر از یک‌ونیم گل‌زده و سرمربی‌اش خوشحال است، نشان از سطح پایین لیگ دارد، وگرنه مهاجمان پرسپولیس چند گل زدند؟ اصلا کدام فوروارد تاپ را در این تیم داشتیم؟ واقعیت آن است که کار پرسپولیس با این خط حمله حتی در لیگ برتر ۳ یا ۴ فصل پیش خودمان هم راه نمی‌افتاد. یحیی باید بیش از هر چیز دیگری شکرگزار کیفیت نازل رقبا باشد.

پرسپولیس برمی‌گردد؟

با وجود از دست رفتن ۴ جام در یک فصل، باز هم نمی‌توان نایب‌قهرمان لیگ را «ناکام» دانست. به هر حال پرسپولیس بد نتیجه نگرفته، هرچند نسبت به‌خودش افول داشته است. منتها نکته اینجاست که نمایش‌های سردرگم و پر از ایراد این تیم در نیم‌فصل دوم حتی متعصب‌ترین هواداران را هم کمی دچار تردید کرده است؛ تردید در مورد اینکه آیا واقعا کادرفنی فعلی حتی درصورت جذب چند ستاره مهم، می‌توانند کیفیت را به تیم برگردانند یا نه. فراموش نکنیم یحیی گل‌محمدی به‌شدت اصرار دارد با همین دستیاران و تیم فنی به کارش ادامه بدهد. آنچه ما می‌بینیم نشان می‌دهد کار او اصلا آسان نیست.

کد خبر 680148 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها یحیی گل محمدی خبر مهم لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی خبر مهم لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس یحیی گل محمدی گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس در جنگ بزرگ تفاضل گل

به گزارش "ورزش سه"، تشکیل زوج مستحکم و آماده گئورگی گولسیانی و حسین کنعانی از ابتدای سال ۱۴۰۳ در ترکیب پرسپولیس سبب شده این تیم حتی در غیاب علیرضا بیرانوند نیز گلی دریافت نکند‌.

البته به جز قلب خط دفاعی باید از عملکرد خوب دانیال اسماعیلی فر و عبدالکریم حسن، دو مدافع کناری پرسپولیس نیز یاد کرد.

پرسپولیس در پنج دیدار آخر خود برابر استقلال، پیکان، گل گهر، ملوان و صنعت نفت هیچ گلی دریافت نکرده و از بازی با فولاد روی ۱۳ گل خورده ثابت مانده‌اند.

دو گل شوکه کننده این هفته شمس آذر قزوین در دقایق پایانی به استقلال اگرچه برای آنها امتیازی به همراه نداشت اما باعث شد این تیم دیگر برترین خط دفاعی لیگ را در اختیار نداشته باشد. استقلال در حال حاضر ۱۴ گل دریافت کرده است.

باتوجه به ابلاغیه این فصل سازمان لیگ در خصوص بازی‌های رو در رو و تساوی شدن دربی‌ها، در صورت برابر شدن امتیازات در پایان فصل تفاضل گل می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

در حال حاضر تفاضل گل دو تیم برابر و مثبت ۲۰ است. استقلال یک گل زده بیشتر دارد و پرسپولیس یک گل خورده کمتر دارد تا از این حیث نیز رقابت حساسی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...
  • تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!
  • استقلال و پرسپولیس در جنگ بزرگ تفاضل گل
  • درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم
  • اوسمار یا یحیی گل‌محمدی