Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:50:41 GMT

آغاز برداشت محصول سیب زمینی از مزارع طارم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۴۵۶

آغاز برداشت محصول سیب زمینی از مزارع طارم

اکبری گفت: برداشت محصول سیب‌زمینی از  هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم آغاز شد.

او می گوید: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  هزار و  ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافته  که پیش بینی می‌شود از این سطح،  ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول سیب‌زمینی برداشت شود.

به گفته مدیرجهادکشاورزی طارم هزار و ۱۵۰ بهره‌بردار طارمی به کشت  این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکبری گفت: همه ساله برداشت سیب‌زمینی در طارم از اوایل خرداد تا اوایل تیر ماه صورت می‌گیرد.

او می گوید: ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل اگریا، جیلی و میلوا است.

به گفته مدیرجهادکشاورزی طارم محصولات تولیدی طارم علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور و همچنین در صورت وجود شرایط به کشور‌هایی مثل روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

اکبری گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی طارم در مورد محصول سیب‌زمینی، تأمین نهاده‌های مورد نیاز، معرفی مراکز تولید بذر، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید‌های کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در راستای تنظیم بازار فروش است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزان طارمی صادرات محصولات کشاورزی محصول سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذرپرورشی‌گندم برای کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع‌گندم به کشت‌بذرمادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت‌بذرپرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی‌شده‌گندم در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کود‌های‌شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده و از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم هزار و ۵۵۰ لیتر کودریزمغذی به صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعان منطقه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت