Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از افتتاح قریب‌الوقوع ۱۵۵ کیلومتر از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز دوشنبه ضمن بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بازدید مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه‌ و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در تشریح جزئیات پروژه اظهار داشت: این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به ۷۵۰ کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر (با احتساب ایستگاه‌ها حدود ۱۸۰ کیلومتر) به بهره‌برداری خواهد رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل می شود.


مهندس رحمانی با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بزرگ گفت: در حال حاضر، کل این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و در قطعه خاش- زاهدان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داریم که تا اواخر خردادماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.


وی افزود: رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از ۴۲۰۰ متر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بود و موسسات راهیران، ریل‌گستر، شهید رجایی، پایدارسازان، نصر و راه‌سازه، تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور با سرعت بالایی اجرا شود.


 توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی به آب‌های آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی تین روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل بندر شهید بهشتی وزارت راه و شهرسازی سواحل مکران راه آهن چابهار زاهدان بندر شهید بهشتی چابهار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی