Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان داد که افراد ۵۰ تا ۸۰ ساله که به مدت ۱۲ هفته معادل یک فنجان کرنبری تازه در روز می‌خوردند، بهبود قابل توجهی در استفاده از حافظه خود در رویداد‌های روزمره داشتند.

دکتر دیوید ووزور، محقق ارشد از دانشگاه ایست آنگلیا نورویچ بریتانیا، گفت: یافته‌ها بسیار دلگرم‌کننده هستند؛ به‌ویژه که مصرف کرنبری تنها در طول ۱۲ هفته توانست بهبود‌های قابل توجهی در حافظه و عملکرد مغز ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرنبری عمدتاً در شمال ایالات متحده و جنوب کانادا رشد می‌کند. آن‌ها مملو از ریزمغذی‌هایی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند؛ به ویژه آنتوسیانین‌ها و پروآنتوسیانیدین ها که به توت‌ها، رنگ قرمزشان را می‌دهند و مشخص شده است که مهارت‌های فکری را بهبود می‌بخشند.

در مطالعه حاضر، ۱۲ هفته مصرف روزانه کرنبری نه تنها حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد؛د بلکه کلسترول بد LDL را نیز کاهش می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که کرنبری می‌تواند سلامت رگ‌های خونی از جمله عروق مغز را بهبود بخشد.

اما ووزور تاکید می‌کند همه نباید هر روز شروع به مصرف کرنبری کنند.

او گفت: علاوه بر این، افرادی که از دارو‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند باید قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنند.

منبع: وب مِد

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظه زوال عقل مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌