Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سید کمال هادیانفر در جلسه ارتباط مستقیم مردمی در مرکز ۱۹۷، با اشاره به بازدید حضوری و تماس تلفنی ۱۵۰ نفر با رئیس و مسئولان پلیس راهور، اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مختلف مطرح شد و بخش زیادی از تماس‌ها، تقدیر و تشکر از پلیس راهور مخصوصاً در حوزه توسعه ایمنی و کیفیت خودروها بود.

رئیس پلیس راهور افزود: بخشی از شهروندان نیز نقطه نظراتی در حوزه ترافیک و عده‌ای نیز در موضوع گواهینامه، شماره‌گذاری و سایر خدمات، موضوعاتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقیف حدود ۴۰۲ هزار موتورسیکلت و خودرو در پارکینگ‌ها

وی درباره تقسیط جرائم رانندگی نیز گفت: اکنون حدود ۲۹۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۱۰۹ هزار خودرو در پارکینگ متوقف هستند؛ مالکان این موتورسیکلت‌ها و خودروها و حتی افرادی که مشمول توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی نیستند و اخیراً وسایل‌نقلیه آن‌ها توقیف شده، می‌توانند جرائم رانندگی خود را بدون هیچ پیش‌پرداختی در مراکز "پلیس+۱۰" یا اپلیکیشن "پلیس من"، با اخذ تعهد به صورت قسطی در صورت یک سال پرداخت کنند البته این موضوع در سند آن‌ها لحاظ می‌شود که حتماً ملزم به پرداخت باشند و با هر میزان که در توان آن‌ها است، می‌توانند جرائم را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سؤال درباره امکان‌پذیر بودن پرداخت قسطی جرائم رانندگی برای سایر مالکان وسایل‌نقلیه نیز بیان کرد: ما یک دوره را برای سایر مردم انجام دادیم اما خیلی متعهد به پرداخت نشدند و اکنون این امتیاز برای افرادی لحاظ شده که وسایل‌نقلیه آن‌ها در توقیف است.

توصیه پلیس به رانندگانی که بیش از ۳ میلیون تومان خلافی دارند

هادیانفر با بیان اینکه اکنون پرداخت تدریجی جرائم رانندگی در راهور ۱۲۰ یا اپلیکیشن امکان‌پذیر است، از آن دسته رانندگی که بیش از سه میلیون تومان خلافی دارند، خواست که خلافی خود را پیش از اینکه مشمول توقیف خودرو شوند، پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهور درباره عدم تحویل خودروها به مردم به دلیل عدم شماره‌گذاری آن‌ها تصریح کرد: اینکه خودروساز، خودرو را تحویل نمی‌دهد، باید خودش پاسخگو باشد اما امروز در انبار ایران‌خودرو بیش از ۷۰ هزار و در انبار سایپا بیش از ۶۰ هزار انباشتگی پلاک داریم.

وی ادامه داد: به طور مثال مالک یا خریدار وسیله نقلیه در یک شهر و پلاک در شهر دیگری است و خودرو نیز از شهر دیگری تولید شده اما ما کمتر از ۲۴ ساعت، خودرو را پلاک می‌کنیم اما اکنون خودروهایی در سال ۱۴۰۰ تولید شده و باید با پلاک همان سال شماره‌گذاری شوند زیرا هم تکلیف ماده چهار قانون ما و هم حق‌الناس است، ما نمی‌توانیم خودرویی را یک سال در کارخانه، فضای باز یا پارکینگ قرار داشته را با مدل ۱۴۰۱ پلاک کنیم زیرا اشکال فنی برای ما دارد و دیگر افسران نمی‌توانند تشخیص دهند به این دلیل که در سند ۱۴۰۱ ثبت شده اما شماره شاسی سال ۱۴۰۱ دیگر M نبوده و N است.

این مقام انتظامی متذکر شد: به نظرم خودروساز باید مبلغی از پول اخذ شده از متقاضی را کسر کرده و با همان مدل ۱۴۰۰ با مردم تحویل دهد لذا ما هیچ محدودیتی برای تحویل پلاک در سراسر کشور نداریم.

هادیانفر خاطرنشان کرد: خودروهای مذکور مربوط به ایران‌خودرو، سایپا و زامیاد است یعنی تولید خودرو مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و به هر دلیلی این خودروها نگه داشته شده و می‌خواهند با مدل ۱۴۰۱ به مردم تحویل دهند که این مورد مخالفت ما و خلاف قانون است و باید حتماً با همان مدل ۱۴۰۰ پلاک شود.

رئیس پلیس راهور درباره تمهیدات ترافیکی همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: طرح عملیاتی و ترافیکی در محدوده حرم مطهر پیش‌بینی شده و اطلاع‌رسانی‌ها مستمر در این رابطه صورت خواهد گرفت همچنین جانمایی پارکینگ‌ها و اتوبوس‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم از شهرهای مختلف کشور در این مراسم، گفت: اتوبوس‌هایی که از شمال کشور به این مراسم می‌آیند، فقط مجاز به تردد از جاده هراز و فیروزکوه به سمت تهران هستند و جاده چالوس برای تردد اتوبوس‌ها در این ایام ممنوع خواهد شد همچنین تأکید داریم و به پلیس راه ابلاغ کردیم اتوبوس‌هایی که به صورت کاروانی حرکت می‌کنند، با اسکورت پلیس راهور به سمت تهران حرکت کنند تا خدای ناکرده شاهد حادثه نباشیم.

هادیانفر در پاسخ به این سؤال که آیا تأکید شده که برای حضور در این مراسم‌ها از اتوبوس‌های غیراستاندارد استفاده نشود، گفت: این جزو دستورالعمل اجرایی ما است، به تمام سازمان‌ها نیز ابلاغ کردیم، تمام اتوبوس‌ها باید بین‌شهری و مورد استاندارد و تأیید باشد، اتوبوس‌های سازمانی فاقد سیستم پاپش پلیس که رانندگان آن‌ها نیز دفترچه ثبت ساعت یا برگ معاینه فنی معتبر نداشته باشند، نمی‌توانند به سمت تهران حرکت کنند و به آن‌ها نیز ابلاغ شده که مطلقاً از این اتوبوس‌ها استفاده نکنند.

۴۷۴۷

کد خبر 1636766

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور جرائم رانندگی اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ پرحجم، روان و بدون گره ترافیکی است.

مهر در خبری نوشت: وی افزود: محورهای شمالی کشور مخصوصاً محور چالوس و هراز از حجم ترافیک بیشتری برخوردارند و فعلاً محدودیتی در هیچکدام از محورهای مواصلاتی نداریم.

سرهنگ محبی ادامه داد: احتمال دارد در محور چالوس و هراز که از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در ایام تعطیلات است از بعد از ظهر در صورت سنگین بودن ترافیک محدودیت اجرا شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: متأسفانه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳، ۵۸۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خودشان از دست دادند و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: پرترددترین استان‌ها در ایام تعطیلات تهران، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بودند.

سرهنگ محبی در خصوص توقیف خودروهای متخلف گفت: خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در طول محورهای مواصلاتی توقیف ساعتی می‌شوند همچنین اگر پلیس دو تخلف حادثه ساز رانندگی ثبت کند همزمان توقیف بر روی سوابق خودرو به صورت سیستمی ثبت می‌شود و در هر صورت خودرو باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود و میزان توقیف بستگی به تخلف و مکان تخلف دارد.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و حرکت خلاف جهت بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان مرتکب و منجر به توقیف خودرو شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888959

دیگر خبرها

  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز
  • ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد توقیف شد
  • توقیف ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • هشدار فرماندهی انتظامی بوکان به رانندگان خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کهگیلویه