Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در آستانه ماه ذی‌القعده و دهه مبارک کرامت، کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در حرم مطهر رضوی از امام رئوف اذن اعزام گرفتند تا جای جای ایران را با شمیم معطر رضوی عطرآگین کنند و دل‌های عاشقان را به حرم آسمانی حضرت رضا(ع) گره بزنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،پس از دو سال کرونایی، امسال خادمان حضرت رضا(ع) دوباره توفیق یافته‌اند در دهه کرامت و در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، عازم شهرهای مختلف کشور شوند و میهمان مردمی باشند که اگرچه فرصت تشرف به مشهدالرضا(ع) را نداشته‌اند اما دلگرم‌اند به اینکه، خادمان حرم آقا، عطر این قطعه بهشت را به شهر و دیار آنها می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم اذن اعزام این کاروان‌ها عصر دیروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و خادمان حضرت، پس از کسب اجازه از امام رضا(ع)، آماده حرکت به سمت استان‌های مختلف کشور شدند.

مجتبی مختاری؛ مدیر عامل موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی اظهارداشت: خدا را شاکریم که یک سال دیگر در ایام ولادت ولی نعتمان حضرت ثامن الحجج(ع) توفیق اعزام سفیران رضوی به سراسر کشور حاصل شد تا بتوانیم نور و مهر امام را در اقصی نقاط کشور پراکنده کنیم.

خادمان حرم رضوی برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت وارد بندرعباس شدندویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه کرامت؛ از اجتماع ابناء الرضا(ع)  تا جشن‌های شکوه رضوان‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت/ آمادگی میزبانی کریمانه از زائران میلیونی امام رضا(ع) + فیلم

وی افزود: با اعزام خدام علی بن موسی الرضا(ع) به استان‌ها و شهر و روستاهای مختلف، در واقع فضای صحن و سرای رضوی و حال و هوای محبت و ارتباط دلی بین امام و ماموم در سراسر کشور پراکنده می‌شود و شهر و دیار و محلات مختلف به یمن حضور این کاروان عطر و بوی حرم مطهر رضوی را استشمام می‌کنند و حس و حالی که مردم در مواجه با پرچم رضوی دارند گواه این مدعاست.

مختاری در ادامه گفت: وقتی کسی تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) را نداشته، یا سال‌ها از آخرین زیارتش می‌گذرد و حالا به یک باره با سفیران حضرت که به شهر آنها رفته‌اند مواجه می‌شود، انقلابی در دل‌هایشان به پا می‌شود که علتش چیزی جز توجه خود امام نیست و مشابه همان زیارت واقعی در مشهد مقدس است.

مصداق واقعی یک زیارت

وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید فقط یک حرکت اصیل فرهنگی و تبلیغی نیست بلکه یک زیارت واقعی است که آداب خاص خود را دارد و باید همان آداب حضور در حرم را با حضور این کاروان‌ها در روستاها، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و جشن‌های شهری پیاده کرد و خادم زائران حضرت در این برنامه‌ها بود.

مختاری همچنین تصریح کرد: شما خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) در این دو هفته ردای خدمت می‌پوشید تا به نمایندگی از حضرت، گوشه‌ای از الطاف و رافت ایشان را با خود به سراسر کشور به ارمغان ببرید.

اعزام 175 خادم در قالب 65 کاروان 

مختاری گزارشی آماری از کاروان‌های زیر سایه خورشید هم ارائه کرد و گفت: در دهه کرامت امسال 175 خادم در قالب 65 کاروان به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاروان های زیر سایه خورشید دهه کرامت سراسر کشور کاروان ها برنامه ها حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه هزارو۱۰۰ پرس غذای گرم در پویش کرامت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان

محمود افقری از اعضای هیات امنای حسنیه بنی فاطمه گفت: این تعداد غذا با کمک خیران اصفهانی پخته می شود و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۳۳ هزار پرس انواع غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه هزارو۱۰۰ پرس غذای گرم در پویش کرامت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • جشن ۲۰ هزار نفری روزه اولی‌ها در اصفهان + فیلم
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی