Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:18:20 GMT

سرما رفت و گرمای گازرسانی به طالقان نرسید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۵۴۹۰

سرما رفت و گرمای گازرسانی به طالقان نرسید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - مریم ابوئی‌مهریزی: امروزه نه تنها توسعه، بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است. با توجه به نقش مؤثر انرژی در توسعه و رفاه اقتصادی، گازرسانی به تمام نقاط کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خصوص حفظ زندگی در نقاط روستایی به دلیل توسعه پایدار منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین نقاط روستایی مانند طالقان در استان البرز از حیث گردشگری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای هستند که از جمله مناطق بسیار زیبا و ناب به شمار می‌آید. اما همین منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی در اکثر ماه‌های سال سرد است و باید از زیرساخت‌های بهتری برخوردار شوند تا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شود.

بر این اساس به دلیل اهمیت گاز رسانی به نقاط روستایی، پروژه‌های گازرسانی به روستاها در دستور کار مسئولان قرار گرفت و از سال ۱۳۹۰ کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

باز هم آبی از مسئولان گرم نشد

در ۱۶ فروردین ماه سال جاری از سوی مدیران ارشد استان اعلام شد که قرار است در سوم خرداد ماه سال جاری شعله‌های گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان روشن شود، متأسفانه علی رغم چشم انتظاری‌های مردم این امر محقق نشد و موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

ضمن اینکه با وعده‌های مسئولان قرار بود تا سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای طالقان به گاز وصل شوند، در حال حاضر از ۶۷ روستا طالقان، گاز رسانی ۲۰ روستا و ۸ محله شهری انجام شده است. ناگفته نماند زیر ساخت‌های لازم در روستاهای طالقان وجود ندارد و گازرسانی و نبود امکانات درمانی جزو اصلی‌ترین خلأهای این روستاها محسوب می‌شود.

در این رابطه محسنی یکی از اهالی روستای جوستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روستای جوستان در بالا طالقان واقع شده است و دمای آن در فصل سرما به منفی ۷ درجه می‌رسد. به همین منظور در فصول سرد سال مجبور هستیم بیشتر زمان خود را در منزل سپری کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه این روستا قدمت زیادی دارد اما مردم این روستا از نعمت گاز بی بهره هستند، قرار بود سوم خرداد مشعل گاز این روستا روشن شود اما این امکان تا به امروز فراهم نشد و نا امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.

شرایط زندگی بدون گاز در روستا دشوار است

اکبری از اهالی روستای مرجان در بالا طالقان با اشاره به اینکه روستای مرجان در منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد و شغل اکثر مردم کشاورزی و دامپروری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سالیان طولانی گاز به این روستا نرسیده و به دلیل شرایط سخت و نبود امکانات عده زیادی از روستاییان به شهرها مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه شرایط زندگی بدون گاز در روستا دشوار است، گفت: از این رو فرزندان ما به دلیل نبود امکانات در روستاهای بالا طالقان و پایین طالقان و صعب العبور بودن راه به شهرها رفتند و ما اکنون دست تنها مانده‌ایم.

نماینده مجلس مجری گازرسانی نیست

در این رابطه علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو جلسات سال گذشته با وزیر نفت برای بحث گاز رسانی به حوزه انتخابیه، مقرر شد تا سوم خرداد مشعل گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان روشن شود که این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه علت تأخیر گازرسانی به روستاهای طالقان از سوی رئیس شرکت گاز استان البرز اعلام شد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها نماینده مجلس را خطاب قرار می‌دهند در حالی که نماینده مجلس مجری این کار نیست.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس خاطرنشان کرد: رئیس شرکت گاز استان البرز مطرح کردند که تا ۲۰ روز آینده گاز رسانی به ۲۵ روستای طالقان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۵ روستای دیگر تا شهریور ماه سال جاری انجام می‌شود، گفت: پیمانکار در مابقی روستاها و بالاطالقان مشغول کار است و اگر موانعی پیش نیاید تا سال آینده عملیات گازرسانی مابقی روستاهای بالا طالقان به اتمام می‌رسد.

حدادی با بیان اینکه رئیس شرکت گاز استان البرز قول داده تا اسفند ماه سال آینده ۸۰ درصد روستاهای طالقان گازرسانی شود، اظهار کرد: از سوی وزیر نفت اعتبارات گازرسانی به روستاهای بالا طالقان و پایین طالقان نیز تخصیص داده شده است.

بارندگی‌ها مقصر تأخیر پروژه!

وی متذکر شد: اعتبارات گازرسانی به روستاهای جوستان، خودکاوند، سفج خانی، گلیرد، منگلان، نساء اولیا، مرجان، حصیران، ابصار، کرکبود، کویین، نویز، هشان، گوران، کرود، سکران چال، وشته، محسن آباد، کش، کشرود، روشنابدر، شهراسر، تکیه ناوه، عالی سر و نساء سفلی جزو روستاهایی هستند که شعله‌های گاز آنها تا سوم خرداد روشن می‌شود، از محل بودجه ملی است.

در این رابطه سیدرضا غفاریان رئیس شرکت گاز استان البرز در خصوص علل تأخیر در اتمام پروژه‌های گاز رسانی به شهرستان طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۸ روستا در بالا طالقان و هشت روستا در پایین طالقان جزو تعهدات گاز رسانی شرکت گاز استان البرز بوده است.

وی ادامه داد: گازرسانی به ۱۸ روستا در بالا طالقان بر اساس تعهد به نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ قرار شد تا سوم خرداد به اتمام برسد، اما به دلیل بارندگی‌های شدید اجرای پروژه به مشکل و تأخیر برخورد داشت.

رئیس شرکت گاز استان البرز ضمن عذرخواهی از مردم طالقان بابت تأخیر پروژه بیان کرد: نصب ایستگاه نیز در اجرای پروژه‌های گازرسانی مدنظر بود که با معارض محلی مواجه شد، بنابراین تمام این عوامل سبب تأخیر در عملی شدن وعده گازرسانی شدند.

وی تصریح کرد: مسائل ترافیکی به دلیل توریستی بودن شهرستان طالقان در ایام عید نوروز، تعلل پیمانکار بخش خصوصی و مشکل زمین را نیز باید به علل تأخیر در اجرای پروژه‌های گازرسانی اضافه داشت.

غفاریان ضمن قدردانی از پیگیری نماینده طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبارات لازم اجرای پروژه‌های گازرسانی به شهرستان طالقان متذکر شد: در تلاش هستیم این مطالبه مردم طالقان ظرف یک ماه آینده محقق شود.

طبق وعده‌های داده شده قرار است تا ۲۰ روز دیگر عملیات گازرسانی به روستاهای یادشده انجام شود، از این رو خبرنگار خبرگزاری مهر البرز در این خصوص از مسئولان پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 5504152

منبع: مهر

کلیدواژه: طالقان گازرسانی روستایی بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت احتکار خراسان رضوی ابادان نماهنگ سلام فرمانده مشهد گازرسانی به روستاهای پروژه های گازرسانی روستاهای طالقان شهرستان طالقان بالا طالقان بالا طالقان پروژه های گاز گاز رسانی اجرای پروژه سوم خرداد ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیار‌های عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

فلسطین در ماه آوریل نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کشور‌های دارای وضعیت ناظر دائمی می‌توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است. کشور‌ها بنا به توصیه شورای امنیت و با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در این نهاد بین‌المللی پذیرفته می‌شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جوان به المپیک نرسید
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • گرمای بهاری در مازندران
  • تجمع کشاورزان مقابل استانداری قزوین+ فیلم
  • اوسمار به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • تأخیر در پرواز پرسپولیس به آبادان/ اوسمار به نشست خبری نرسید
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید