Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رئیس جمهور تأکید کرد که جریان مطالبه گری در دور دوم سفرهای آیت الله رئیسی به استان ها تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر مرتضوی با تأکید بر این مطلب در حاشیه جلسه جمع بندی مصوبات سفر و در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اول همکاران ما در استان ها مطالبه‌گری می ‌کردند و در سفر دوم باید به مطالبات ما در دولت پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما در رابطه با تحقق مصوبات سفر در دور دوم، مطالبه‌گری خواهیم کرد و استان ‌ها باید برای پاسخگویی آمادگی داشته باشند.
به گفته وی؛ استان باید خود را برای برگزاری سفر دوم رئیس‌جمهور آماده کند.
معاون اجرایی رئیس جمهوی با ذکر این نکته که از این که به عنوان یک شهروند خراسان جنوبی وارد این استان شدم خرسندم، تصریح نمود: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی حدود ۱۰۰ طرح را در بر می‌گرفت که منابع و اعتبارات آن از منابع عمومی، صندوق توسعه ملی، ماده ۵۶ و منابع دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شد.
مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۱۳۷ درصد از تعهدات ۱۴۰۰ دولت در خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شده، اظهار داشت: تعهدات وزارت نفت که بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده، صددرصد محقق شده است.
به گفته وی؛ تعهدات و منابع دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و تعهدات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه بازدید از پروژه های مصوبات سفر در خراسان جنوبی با تأخیر همراه بوده ، متذکر شد: این بازدیدهای حضوری و نظارت های میدانی، علاوه بر پیگیری هایی است که در تهران صورت می گیرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید بر این که کارهای خوبی در استان انجام شده، افزود: گزارش مدیران ارشد و رؤسای دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.
مرتضوی با بیان اینکه در حوزه طرح‌های اقتصادی منابع مناسبی از محل تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده، گفت: در بحث ازدواج جوانان منابعی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود که پرداخت شده و در سال ۱۴۰۱ هم پرداخت خواهد شد.
وی با ذکر این نکته که در حوزه تأمین مسکن هم اقدامات خوبی انجام شده، تصریح نمود: در بحث تأمین زمین و امکانات مناسب برای تعهد مسکن شهری و روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری دولت رشد هشت درصدی اقتصاد است، خاطرنشان کرد: رشد هشت درصدی با سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.
مرتضوی تصریح نمود: در استان باید از طریق منابع استانی و اعتبارات ملی این موضوع محقق شود و ما هم به عنوان یار دوازدهم کنار آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی دانش‌بنیان است، گفت: قدرت نرم‌افزاری مردم خراسان جنوبی، بسیار بالاست و ما باید به کمک و مدد دانش‌بنیان‌ها، بهره‌وری را بالا ببریم و به رشد هشت درصدی برسیم.
به گفته وی؛ رشد هشت درصدی، اصلاح ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی کاهش را به همراه دارد و کمک می کند که بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص از شرمندگی مردم خراسانی جنوبی و ملت ایران خارج شویم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مطالبه گری معاون اجرایی رئیس رشد هشت درصدی خراسان جنوبی مصوبات سفر مطالبه گری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده، گفت: در زمینه رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او به تفکیک درخواست‌ها در سفر‌های رئیس جمهور پرداخت و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع ۴ هزار ۷۲۰ درخواست ثبت شده است.

ملکی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در جهت پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت، اظهار کرد: در این سفر هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان این سفر ۲ هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهاد‌های حمایتی معرفی شده اند که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شده است.

او درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس جمهور (آذر ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

ملکی عنوان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص یافت. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

ملکی به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۲) اشاره کرد و اظهار کرد: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص یافت که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده و در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام