Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: معاون فرهنگی موسسه تنظیم آثار و نشر امام خمینی گفت: ما با نسلی مواجه ایم که امام و بسیاری از رویدادها و مسائل مهم مقاطع حساس انقلاب را ندیده و قطعا اینها علاقه‌مند هستند آشنایی بیشتر با زندگی امام، آثار قلمی و تفکر و نوع حکمرانی و راهبری امام و تاریخ معاصر خود داشته باشند.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با محمد امیر عادلانی را که در حاشیه نمایشگاه «صدمین سال حضور خورشید» در قم انجام شد، در ادامه می‌خوانید:

چه اهدافی را در نمایشگاه حضور صد ساله خورشید دنبال می‌کنید؟

برگزاری این نمایشگاه در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س)  با هدف آشنائی بیشتر با فعالیت‌ها و محصولات پژوهشی ، فرهنگی و هنری مرتبط با امام که با تلاش‌ها و زحمات خدمتگزاران  این موسسه در طی  بیش از۳۰  فعالیت  گردآوری و تولید و منتشر گردیده در مرکز نمایشگاهی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت پذیرفت

این نمایشگاه بصورت موضوعی  است که بخش های اصلی آن شامل حوزه پژوهش و  فرهنگ و هنر و رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخش نخست پژوهش‌هایی است که از سوی معاونت پژوهشی این را چه بصورت متمرکز و چه از طریق برگزاری کنگره های علمی و یا پروژه های پژوهشی دنبال شده  علاوه برآن دفتر نمایندگی موسسه در قم  محصولات تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوبی را منتشر نموده که از جمله مهمترین آن اثر بسیار ارزشمند ده جلدی دانشنامه امام است 

 همچنین فعالیت‌های مطالعاتی در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی  شامل این بخش می شود.

بخشی دیگر این نمایشگه مربوط به معرفی اماکن منتسب به امام و بیت امام در نجف اشرف، قم و تهران و زادگاه حضرت  امام در خمین و نیز دفتر ما در اصفهان و مجتمع فرهنگی حسینیه جماران است که در حوزه های تحقیقات دینی ، فرهنگی  و هنری و  در طی  بیش از سه دهد فعالیت داشته اند

 یک بخش دیگر این نمایشگاه  هم اختصاص دارد به ده ها اثر نفیس و بسیار زیبا از آثار تجسمی که البته از میان صدها اثری است که از سوی هنرمندان فرزانه و اساتید برجسته خلق شده است و در موسسه نگهداری می‌شود.

البته به دلیل محدودیت فضای نمایشگاه توانستیم فقط بخشی از آن را در نقاط مختلف این نمایشگاه نصب کنیم.

سایر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی هنری و همچنین مختصری از اسناد و همچنین بخش رسانه که شامل سایت جماران و پرتال امام خمینی می شود نیز در قالب غرفه هائی که در این نمایشگاه تشکیل شده برای ارائه به بازدیدکنندگان و مدعوین محترم  در نظر گرفته شده و کارشناسان بخش‌های مختلف موسسه نیز در نمایشگاه مستقر بوده و  توضیحات لازم را به مراجعین محترم ارائه می دهند.

 همچنین بازدیدکنندگان محترم می‌توانند از طریق اینفوگرافی طراحی شده با فعالیت های حوزه فرهنگی آشنا شوند

در خصوص برنامه ها و رویکرد افتتاحیه نمایشگاه توضیح دهید؟

همانگونه که مستحضرید مراسم افتتاحیه با پیام  تصویری  حکیم و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و  سخنرانی ریاست محترم شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه حضرت آیت الله حسینی بوشهری و حضور یادگار گرانقدر امام  آیت الله سید حسن خمینی و با استقبال  بسیار خوب عالمان و اندیشمندان برگزار گردید  و امیدواریم که بتوانیم در آینده تعامل و همکاری بیشتر و مناسبتری با مراکز علمی و اندیشمندان و پژوهشگران جهت هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های آنان بویژه در مباحث تبیینی داشته باشیم.

نظر شما به عنوان معاون فرهنگی موسسه در خصوص تغییر رویکردها و برنامه های آینده موسسه چیست؟

در طی این مدت مستحضرید که وظیفه و رویکرد موسسه بیشتر  شامل  گردآوری، جمع‌آوری و آرشیو و انتشار اسناد و آثار بوده است.و پس از سه دهه و توفیقات  بدست آمده در این بخش   در دوره جدید  رویکرد ترویجی و تبیینی در اولویت فعالیت‌های موسسه قرار گرفته است که اولا متناسب با شرایط و نیازهای جامعه و از الزامات جدی این دوره است.

و ثانیا، ما با نسل و نسل‌هایی مواجه هستیم که امام و بسیاری از رویدادها و مسائل انقلاب را ندیدند و قطعا اینها  علاقه‌مند هستند آشنایی بیشتر و در ستر و صادقی بازندگی   و آثار قلمی و تفکر و نوع حکمرانی و راهبری امام  و از سویی تاریخ معاصر خود داشته باشند.

بنابراین، تبیین رویکردها، اندیشه ها و انگشت اشاره امام که  مقام معظم رهبری در سخنرانی خود از آن نام برده اند، مباحثی است که خادمین فرهنگی مردم در موسسه تنظیم و نشر آثار امام تلاش دارند به نحو مناسبی با استفاده از ابزارهای تبلیغی و ارتباطی و در قالب پلتفرمهای مختلف و جدید آن را را به سمع و نظر مردم با برنامه‌هایی که در بستر فضای مجازی  و چند رسانه ای برنامه ریزی و طراحی می شود ارائه دهند.

افزون بر اینT امروز ما با تهاجمات و نوعی بمب باران تبلیغیاتی، فکری  هدفمند و گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای مواجهیم و  دشمنان و مخالفان انقلاب و امام تلاش می کنند روایت‌های مخدوش و نادرست و ناموجه ای را در تبیین رویدادهای مهم انقلاب  به افکار عمومی القاء کنند.

 بی تردید وظیفه ما و همه علاقه مندان به امام و انقلاب و دلسوزان صادق و باتعهد کشور است که تلاش کنیم  روایت‌ صادق و حقیقی از رخدادها و رویدادهای مهم انقلاب را که با حضور همه جانبه مردم و ایثار و فداکاری تاریخی آنان با رهبری حضرت امام توانستیم  از گردنه ها و راه های پرفراز و نشیب آن مقطع مهم تاریخی عبور کنیم را در قالب برنامه‌های ترویجی و تبیینی ارائه دهیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا موسسه نشر آثار امام خمینی حوزه علميه نمایشگاه حضور صد ساله خورشید افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند «عنوان پاسدار، یادگار روزهای افتخار برای همه‌ی دوران تاریخ ما در آینده، و یادگار لحظه‌های حساس این انقلاب است.»

وی افزود: امروز پس از گذشت ۴ دهه از تأسیس نیروی ارزشی و پرافتخار سپاه، برگ‌های زرین حماسه، ایثار و افتخار در تمام ادوار انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است و پرقدرت‌تر از گذشته در راه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و کیان نظام اسلامی تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت دوم اردیبهشت ماه امسال متفاوت‌تر و پرشورتر از گذشته است و اقدام اخیر سبز پوشان غیور این نهاد مقدس در عملیات غرور آفرین و پر افتخار اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «وعده صادق» آنچنان درخشیده که حیرت جهانی را بدنبال داشته و تمام معادلات جهانی را در هم آمیخته است.

امروز معادلات جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: سیلی «وعده صادق» توسط عملیات دلاورمردان سپاه به صهیونیست در واقع نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده که چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: مردم همیشه در صحنه و قدردان و ملت غیور ایران اسلامی، نیز در راهپیمایی‌های گوناگون در طول سال با فریادهای خود و شعارهای «من سپاهی ام» حمایت خود را از نیروهای مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با اتکال به خداوند متعال این نیروی مردمی بیش از پیش در راستای تحقق رسالت خویش سربلند و موفق باشد.

کد خبر 6084534

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • «وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد
  • آثار هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری در فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود
  • نمایش آثار عکاس هنرمند چهارمحال و بختیاری در فرانسه