Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@16:17:10 GMT

زمان مشخص شدن متقاضیان قطعی نهضت ملی مسکن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۱۶۲

زمان مشخص شدن متقاضیان قطعی نهضت ملی مسکن اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد تا روند معرفی متقاضیان قطعی به بانک‌ها برای افتتاح حساب و اتصال به پروژه‌ها انجام شود و پروژه‌های تامین زمین شده، وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش ایمنا، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم را در برنامه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن در مناطق شهری و ۸۰۰ هزار واحد آن در مناطق روستایی احداث می‌شود.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که تعداد افراد واجد شرایط اولیه با سه شرط تأهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت بررسی شده است و اسامی متقاضیان پالایش اولیه برای پالایش شرط چهارم (سابقه سکونت) به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرهای جدید ارجاع شده است.

بر اساس اعلام «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی پالایش نهایی متقاضیان تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد تا روند معرفی متقاضیان پالایش نهایی شده به بانک‌ها برای افتتاح حساب و اتصال به پروژه‌ها انجام شود و پروژه‌های تأمین زمین شده وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شود.

تعداد پروژه‌های شروع شده در مناطق شهری ۵۳۰ هزار واحد است. همچنین تعداد پروژه‌های آغاز شده در مناطق روستایی ۱۶۰ هزار واحد و تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در مناطق شهری ۳۲۱ هزار واحد گزارش شده است.

برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده برای اجرای قانون جهش تولید مسکن

اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ که با هدف بر حق تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن طراحی و تدوین شد مستلزم انجام کارهایی از قبیل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، تأمین زمین، تأمین مالی، مدیریت اجرا و ساخت تا تأمین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی، تحویل به متقاضیان و فروش اقساطی تسهیلات بود که در این خصوص معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در همراهی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف آنها را عملیاتی و اجرایی کرد.

بر اساس تاکید معاونت مسکن و ساختمان اجرای قانون و دستیابی به اهداف آن مستلزم هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مرتبط با مقوله مسکن است.

طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان با وجود تمامی مشکلات و چالش‌های موجود بخش قابل‌ملاحظه‌ای از اراضی موردنیاز طرح، تأمین یا شناسایی و احصا شده، عملیات اجرایی تعداد زیادی پروژه شروع و پرداخت تسهیلات بانکی با کمترین موانع در حال انجام است.

همچنین با عنایت به اینکه فرآیند تولید مسکن از مرحله آماده‌سازی زمین، تجهیز کارگاه تا تکمیل واحد مسکونی حداقل نیازمند طی یک دوره زمانی دو ساله است، به منظور تسریع در امور و تحقق اهداف برنامه، شروع عملیات اجرایی دو میلیون واحد مسکونی برای سال اول برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

اهم اقدامات انجام شده در راستای قانون جهش تولید مسکن شامل این موارد است:

انجام نیاز سنجی زمین و مسکن به تفکیک شهری و استانی برای تولید سالانه مسکن و ابلاغ به استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی، تدوین برنامه عملیاتی-اجرایی در اجرای مفاد قانون جهش تولید مسکن مبنی بر احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی (چهار ساله چهار میلیون واحد مسکونی) با رویکرد برخورداری و تخصیص مشوق‌ها و یارانه به دهک‌های مختلف درآمدی و تصویب آن در شورای‌عالی مسکن، توسعه بانک اطلاعات زمین جهت ثبت اطلاعات زمین‌های تأمین و شناسایی شده در تمامی شهرهای کشور برای اجرای برنامه‌های حوزه مسکن.

ارسلان مالکی در خصوص بانک زمین و نقش سازمان ملی زمین و مسکن در راه‌اندازی آن گفته بود: اراضی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها شناسایی و در بانک زمین بارگذاری شد. همچنین محدوده، حریم و کاربری‌های بیش از ۳۶۰ شهر در بانک زمین بارگذاری شد.

تأمین زمین به استعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و پیگیری تأمین مابقی اراضی موردنیاز از طریق ایجاد شهرک یا شهر جدید، الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری اراضی مستعد و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، پیش‌بینی تأمین تسهیلات موردنیاز بر اساس قانون جهش تولید مسکن برای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا سقف ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، همچنین هماهنگی برای پرداخت تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن وفق مفاد ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های موردنیاز اعطای تسهیلات ساخت مسکن، ثبت‌نام در سامانه تسهیلات از سازندگان طرح‌های حمایتی مسکن و بخش خصوصی با معرفی به بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش دیگر اقدامات انجام شده در راستای قانون جهش تولید مسکن است.

افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ به ۴۵۰ میلیون تومان

افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به میزان ۴۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان برای سایر کلان‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر مناطق شهری و ۲۵۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی به‌ازای هر واحد و همچنین افزایش دوره بازپرداخت از ۱۲ سال به ۲۰ سال. (مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی)، ثبت‌نام بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، پیگیری اتمام ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی شروع‌شده طرح اقدام ملی مسکن (دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد) است.

ثبت‌نام از تعداد بیش از ۲۳ هزار سازنده جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن به استعداد ۱۳۶,۳۱۶ واحد مسکونی، آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، کلنگ‌زنی ۳۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) و همچنین سازمان اوقاف برای تأمین مسکن ۵۲۰ هزار تحت پوشش فاقد مسکن این نهادها در شهرها و روستاهای کشور، برآورد زمانی و مکانی میزان مصالح ساختمانی موردنیاز برای احداث چهار میلیون واحد مسکونی و انجام هماهنگی با وزارت صمت برای تأمین مصالح موردنیاز از دیگر اقدامات است.

مطالعه، مکان‌یابی و تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، بخش دیگری از اقدامات انجام شده در اجرای قانون جهش تولید مسکن شامل پیگیری تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی و تأمین مصالح موردنیاز پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در قانون جهش تولید مسکن، مطالعه، مکان‌یابی و تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی و شش شهر جدید (علاوه بر ۲۲ شهر جدید موجود) برای تأمین زمین موردنیاز احداث واحدهای مسکونی در شهرهای دارای مشکل کمبود زمین بخصوص کلان‌شهرها (این شهرک‌ها در مراحل مختلف از طراحی تا تصویب در شورای‌عالی معماری و شهرسازی است) گزارش شده است.

اصلاح ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن

انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان اوقاف، بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه شامل کارگران، نیروهای مسلح و طلاب، بسیجیان و…، به ظرفیت حدود چهار میلیون واحد مسکونی جهت استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه، برگزاری سه جلسه شورای‌عالی مسکن برای تسریع سیاست‌گذاری در راستای تسهیل و تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن، طرح مسائل و مشکلات این حوزه و اتخاذ تصمیمات لازم در برخی موارد برای رفع مشکل، اصلاح ماده (۱۰) آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرصه مسکن برای افزایش طول دوران فروش اقساطی زمین از پنج سال به ۱۰ سال، از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

تسهیل در امور بیمه و کاهش هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی طرح‌های حمایتی مسکن

مذاکره با کشورهای خارجی جهت تولید مسکن با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ساختمانی خارجی با رویکرد ورود فنّاوری و فناوری‌های نوین جهت ساخت صنعتی مسکن و استفاده از منابع مالی خارجی، انجام هماهنگی لازم با وزارت کشور برای اعمال تخفیف در هزینه و تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی در برنامه‌های حمایتی مسکن توسط شهرداری‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نظام‌مهندسی کشور جهت اعمال سیاست‌های تشویقی برای مهندسین داوطلب به ارائه خدمات فنی و مهندسی در برنامه‌های حمایتی تولید مسکن، پیگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل در امور بیمه و کاهش هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی طرح‌های حمایتی مسکن از دیگر اقدامات است.

اصلاح ماده (۱) آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن با هدف تسهیل شرایط متقاضیان واجد شرایط طرح‌های حمایتی دولت در حوزه سابقه مالکیت و سابقه سکونت، اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با هدف تسهیل شرایط متقاضیان و ضوابط واگذاری زمین (ماده یک آئین‌نامه مذکور)، اعلام فراخوان برای تدوین طرح جامع مسکن به تمامی دانشگاه‌ها، اساتید و قطب‌های علمی کشور و همچنین اعلام عمومی از طریق مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، انتخاب مشاور و تدوین پیش‌نویس شرح خدمات طرح جامع مسکن از دیگر اقدامات اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

تدوین پیش‌نویس اساس‌نامه صندوق ملی مسکن

تدوین پیش‌نویس اساس‌نامه صندوق ملی مسکن بر اساس ماده (۳) طرح جهش تولید مسکن و تصویب ابلاغ آن توسط دولت و برآورد منابع قابل تخصیص به این صندوق، انجام مکاتبات لازم و پیگیری تخصیص منابع، تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه احراز سابقه سکونت و مالکیت در طرح‌های حمایتی مسکن، تدوین دستورالعمل نحوه برخورداری پلکانی خانوار از حمایت‌های قانونی جهش تولید مسکن، تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه احراز شرایط مجردان در طرح‌های حمایتی مسکن، تدوین دستورالعمل ضوابط و شاخص‌ها و تحقق هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی در طرح‌های حمایتی مسکن، تدوین آئین‌نامه مربوط به نحوه واگذاری زمین به‌صورت ۹۹ ساله در شهرهای کشور از دیگر اقدامات است.

طراحی و ایجاد سامانه‌های مختلف از جمله سامانه طرح نهضت ملی مسکن

تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به قانون تعالی خانوار و حمایت از جوانی جمعیت، طراحی و ایجاد سامانه‌های مختلف از جمله سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام و پالایش متقاضیان با هدف احصای نیاز واقعی به مسکن و شفافیت در میزان حمایت‌های دولت از متقاضیان واجد شرایط و پایش پروژه‌های این طرح، سامانه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن جهت درج برخط تقاضای تسهیلات ساخت مسکن توسط سازندگان (اعم از حمایتی و غیر حمایتی) بر اساس مفاد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن با هدف ایجاد شفافیت در پرداخت تسهیلات بانکی و هدفمند نمودن آنها به سمت تولید مسکن از دیگر اقدامات گزارش شده در اجرای قانون جهش تولید مسکن گزارش شده است.

تدوین آئین‌نامه تسهیل و توسعه صندوق‌های زمین و ساختمان در بخش مسکن

تدوین آئین‌نامه تسهیل و توسعه صندوق‌های زمین و ساختمان در بخش مسکن و همکاری در تدوین آئین‌نامه اجرایی شناسایی خانوار با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از دیگر اقدامات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

کد خبر 579168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان ملی زمین و مسکن رستم قاسمی نهضت ملی مسکن متقاضیان ثبت نام نهضت ملی مسکن مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی اجرای قانون جهش تولید مسکن تدوین و ابلاغ دستورالعمل قانون جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی اقدامات انجام شده میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن هزار واحد مسکونی حمایت از تولید دیگر اقدامات تدوین آئین نامه پرداخت تسهیلات مناطق روستایی مسکن تدوین برای تأمین تأمین مسکن مناطق شهری تأمین زمین گزارش شده دستگاه ها پروژه ها ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس

ساخت نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در فارس آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یکی از پیام‌های انقلاب توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است که در نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به محرومیت زدایی از جامعه اسلامی در تمام ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر در تاریخ کشور است، 21 فروردین ماه سال روز صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب مبنی بر افتتاح حساب 100 و به تبع آن تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نمونه‌های بارز و مهم دیدگاه والای ایشان به شمار می‌رود.

بر اساس تأکید مقام معظم رهبری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برکات مستمر و صدقات جاری امام راحل است و تاکنون منشأ خدمات فراوانی در راستای تحقق فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به ویژه در تأمین مسکن محرومان و محرومیت زدایی در روستا‌ها و بازسازی مناطق آسیب دیده بوده است.

به مناسبت آغاز دهه حساب 100 حضرت امام (ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تور خبری در راستای بازدید از پروژه‌های شهرک نشاط سلطان آباد، پروژه روستای گیاه زار و پروژه شهرک اکباتان صدرا با حضور اصحاب رسانه در محل پروژه‌ها برگزار شد و مدیرکل بنیاد مسکن در حاشیه این بازدید به ارائه عملکرد سالانه و وضعیت پروژه‌های ملی و استانی در دست اجرا پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در جمع خبرنگاران گفت: در دولت سیزدهم 40 درصد از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عهده بنیاد مسکن کشور گذاشته شده است.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه نزدیک به 29 هزار متقاضی در فارس واریز بالای 40 میلیون تومان داشته‌اند، گفت: برای 22 هزار متقاضی پروانه ساخت گرفته شده و برای 4 هزار واحد هم تا پیش از ایام نوروز پول پروانه به حساب واریز شده است.

وی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه آینده برای متقاضیانی که بالای 40 میلیون واریزی داشته و در سبد بنیاد مسکن قرار دارند، پروانه ساخت واحد خواهیم گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین با اشاره به این نکته که ساخت نزدیک به 17 هزار واحد را در استان آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: هم در تامین و هم کسری زمین مقام نخست کشور را داریم.

حمیدی به طرح نهضت ملی روستایی هم اشاره و در این خصوص بیان کرد: قرار است بنیاد مسکن کشور یک میلیون قطعه زمین برای مسکن روستایی آماده و به متقاضیان واگذار کند تا از این طریق سهم خود را برای کمک به کمبود زمین ادا کند.

تامین 120 هزار قطعه زمین 250 متری برای نهضت ملی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه سهمیه فارس برای نهضت ملی روستایی 30 هزار قطعه زمین تعیین شده است، گفت: بنیاد مسکن فارس در حال تلاش برای تامین 120 هزار قطعه زمین 250 متری بیش از سهمیه اعلامی است و احتمالا تا پایان امسال زمین را تامین و آماده واگذاری به متقاضیان خواهد کرد.

وی با تصریح بر این نکته که به اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسکن روستایی نیاز داریم، گفت: مقاوم سازی واحد‌های روستایی بخشی از نگرانی‌های ما را کم می‌کند.

به گفته حمیدی، حدود 350 هزار واحد فرسوده در فارس وجود دارد که از این تعداد بالغ بر 250 هزار واحد مقاوم سازی شده‌ است.

وی اضافه کرد: تسهیلات اختصاصی برای مقاوم سازی واحد‌های روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت با افزایش بیش از 75 درصدی به 350 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در سال گذشته اعطای 26 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت که 20 هزار پرونده به بانک‌های عامل ارسال شد.

حمیدی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری طرح هادی روستایی در فارس هم عنوان کرد: 2338 روستای بالای 20 خانوار در استان داریم که دارای طرح هادی هستند. از آنجا که هر 10 سال یک‌بار این طرح بازنگری می‌شود، یکهزار و 100 روستا مشمول بازنگری شده‌اند که بازنگری 500 طرح هادی روستایی انجام شده و تا پایان امسال مابقی روستا‌های مشمول، بازنگری خواهند شد.

وی به وضعیت صدور اسناد روستایی هم گریزی زد و عنوان کرد: سالانه نزدیک به 12 هزار سند روستایی در فارس صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تصریح بر این نکته که ساخت و ساز غیرمجاز از نگاه ما یا خارج از محدوده روستا ساخته شده یا در محدوده کاربری غیرمصوب روستا ساخته شده و در این صورت سندی به افراد تعلق نمی‌گیرد، گفت: اجازه الحاق ساخت و ساز‌های غیرمجاز به محدوده روستا نداریم مگر با رای شورای حفظ حقوق بیت‌المال.

حمیدی همچنین با بیان اینکه طی دو سال گذشته اعتبار قیر به بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: آسفالت معابر روستایی حاصل کاری مشترک بین دهیاری‌ها، شورا‌های روستاها، بخشداران و فرمانداران است و در این راستا طی دو سال گذشته بیش از شش میلیون مترمربع از معابر روستایی فارس آسفالت شده است.

سرعت عملکرد بانک‌های عامل ضعیف است

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در ادامه این بازدید اظهار داشت: در دو حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس و اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای 32 هزار و 226 واحد زمین تامین شده که یا به صورت مجتمع و یا پلاک‌های تک واحدی، دو طبقه دو واحدی و یا دو طبقه 4 واحدی، ساخت انجام خواهد شد.

محمد رسول پروری با بیان اینکه برای 27 هزار و 505 نفر واحد تخصیص داده شده، دلیل اختلاف میزان زمین تامین شده و واحد اختصاصی را واریزی موثر متقاضیان ذکر کرد و گفت: برای 22 هزار و 588 واحد پروانه ساخت گرفته شده و اکنون نزدیک به 17 هزار واحد هم در حال ساخت است.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با تاکید بر اینکه فقط برای 10 هزار و 900 واحد، انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی داشته‌ایم، گفت: سرعت عملکرد بانک‌های عامل به جز بانک مسکن در این باره چشمگیر نیست. 

پروری از دستگاه‌های خدمات رسان خدمات روبنایی و زیربنایی خواست تا برحسب وظیفه ذاتی، به تعهدات خود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند.

وی همچنین از خیرین مدرسه ساز و عرصه سلامت برای احداث درمانگاه، مدرسه و مجموعه‌های فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن دعوت کرد.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تاثیرگذار است و در صورت پرداخت‌ها در موعد مقرر، سرعت کار ساخت بالا می‌رود، تصریح کرد: تمام محصولات مورد نیاز در پروژه‌های حوزه مسکن و عمران شهری به جز میلگرد که در فارس تولید کننده نداریم، از خود استان تامین می‌شود. 

پروری اضافه کرد: در حوزه لارستان نیز 9 شهرستان داریم که راه و شهرسازی برای 6475 واحد، زمین تامین کرده و 4917 واحد هم تخصیص داده شده است. برای 4788 واحد نیز پروانه ساخت گرفته شده و اکنون ساخت 3 هزار و 626 واحد آغاز شده است.

مجتمع بزرگ نشاط تاسیس می‌شود

وی به طرح مسکونی نشاط سلطان آباد شیراز به عنوان یکی از طرح‌های با زیرساخت قوی و‌ مستحکم که با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده است، هم اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 18 طراحی پیشنهاد شد که یکی از این طرح‌ها پذیرفته شد.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خاطرنشان کرد: این مجتمع مسکونی یک هزار و 620 واحد مسکونی ظرفیت دارد و بین پنج تا شش هزار نفر در این مجتمع سکونت خواهند داشت.

به گفته پروری، پنج ناحیه مسکونی در شهرک نشاط سلطان آباد شیراز در نظر گرفته شده که همه خدمات روبنایی و زیر بنایی آب، برق و گاز برای آن پیش‌بینی شده است.

پرداخت وام به متقاضیان 144 روستای شهرستان شیراز

مدیر بنیاد مسکن شیراز نیز در حاشیه این بازدید به عملکرد این شهرستان در بحث نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در شیراز یک پروژه 848 واحدی داریم که کار توسط بنیاد مسکن آغاز شده و در مرحله اسکلت قرار دارد. یک پروژه 496 واحدی نیز تعریف شده که خوشبختانه در حال تحویل به متقاضیان است.

محسن ابراهیمی اضافه کرد: اجرای پروژه 336 واحدی زیتون نیز به بنیاد مسکن شهرستان شیراز واگذار شده که زمین آن تحویل داده شده و کار آماده سازی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: 144 روستا در شهرستان شیراز داریم که می‌توانند از تسهیلات 350 میلیون تومانی که نهضت روستایی هم محسوب می‌شود، استفاده کنند.

پیشرفت 21.5 درصدی پروژه اکباتان 

علی‌اکبر مسعودی، مدیر پروژه اکباتان صدرا هم در حاشیه بازدید خصوص روند پیشرفت این پروژه گفت: 3152 واحد مسکونی در 38 هکتار زمین و 141 با اسلکت بتنی در حال ساخت است. مجموع این پروژه 21.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسعودی با بیان اینکه بتن مورد نیاز در محل پروژه ساخته می‌شود تا کمترین بار مالی به مردم وارد شود، افزود: با آزادسازی تسهیلات، پیشرفت کار سرعت خواهد گرفت و پیش بینی می‌شود تا پایان 1404 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

گیاه‌زار در مسیر اجرای پروژه نهضت روستایی 

مدیر امور اجرایی بنیاد مسکن فارس نیز در خصوص پروژه نهضت مسکن روستایی در روستای سجادیه گیاهزار بیان کرد: کلنگ ساخت واحد مسکونی نهضت روستایی در روستای گیاه‌زار در دور دوم سفر ریاست جمهوری به فارس به زمین زده شد. اکنون زمین اجرای طرح تملک و به روستا الحاق شده است.

کریمی عنوان کرد: 360 قطعه مسکونی در این سایت پیش‌بینی شده که به زودی ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده است.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس
  • انعقادقرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در بانک مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن در کشور با مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۰۲