Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح جهاد آبرسانی با چشم‌انداز «رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار» به منظور آبرسانی به ۷۱۰۰ روستا بزرگ‌ترین طرح عمرانی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اتابک جعفری در جریان بازدید از طرح‌های آبرسانی روستایی در استان هرمزگان اظهار کرد: هم‌اکنون شاخص برخورداری روستاهای کشور از خدمات آب شرب بیش از ۸۰ درصد است که همین میزان از میانگین جهانی پوشش آبرسانی روستایی در دنیا بالاتر است، با این حال حدود ۱۳ هزار روستا در کشور از شبکه آب شرب محرومند و یا زیرساخت‌های آبرسانی آنها فرسوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: جهاد آبرسانی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی حال حاضر کشور با هدف جبران این معضل تعریف و به دستور وزیر محترم نیرو اجرایی شده و قرار است در یک اقدام سریع و انقلابی تمامی روستاهای یادشده از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و سپاه پاسداران به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه بیش از ۷۱۰۰ روستا در مدت ۳۰ ماه عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: این تفاهم‌نامه با مبلغ قرارداد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده که شامل حفر، تجهیز، راه‌اندازی منابع تأمین و تأسیسات وابسته، مخازن ذخیره و پکیج‌های تصفیه آب و احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در روستاها و احداث و اجرای خطوط انتقال آب و شبکه روستاهای مورد توافق است.

جعفری در خصوص تأمین اعتبار این طرح‌ها گفت: اعتبارات کلی مورد نیاز برای اجرای این قرارداد از محل اعتبارات طرح با عنوان «آبرسانی به تک‌روستا و مجتمع‌های اولویت‌دار روستایی» تأمین اعتبار می‌شود که بخشی از این اعتبار در بودجه سنواتی کشور قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با عنوان «رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار» تأمین شده است.

او افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی در تمامی ۳۱ استان آغاز شده و تا کنون حدود ۱۳۰ کیلومتر لوله توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تحویل قرارگاه شده است.

جعفری تصریح کرد: حجم عملیات اجراشده تا کنون شامل شروع عملیات اجرایی حفر و تجهیز چاه برای ۹ پروژه، ۱۶۶ کیلومتر خط انتقال حدود ۱۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و شروع عملیات احداث ۴۲ مخزن ذخیره آب به ظرفیت حدود ۱۷ هزار مترمکعب خواهد بود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، اتابک جعفری ، آبرسانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اتابک جعفری آبرسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

محمد خانی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، این استان به الگویی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستا‌ها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.

خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستا‌ها استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • پیشرفت ۴۸ درصدی طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کردستان