Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ضرورری است در دوره‌ دبیرستان گرایش و هدایت دانش آموزان مستعد به سمت رشته‌های علوم انسانی سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، نشست خبری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.


محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در مقطع کارشناسی برنامه‌های آموزشی، محتوایی و مفاهیم محور داشته باشند، البته در حوزه‌ی مهارت‌محوری نیز باید بسته‌ی آموزشی در مقطع کارشناسی تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زلفی‌گل در ارتباط با کارآفرینی نیز افزود: تعداد دانشجویانی که در حوزه‌ی کارآفرینی فعالیت می‌کنند، باید فزایش یابد، مهارت محور کردن آن‌ها بسیار مهم است و در حوزه‌ی کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول نیاز به شتاب دهنده‌ها داریم.

وی افزود: برای افراد صاحب ایده برای تبدیل ایده‌ی خود به محصول در نظام ملی نوآوری، واحد‌هایی در نظر گرفته شده و افراد بدانند برای کارآفرینی چه مسیری را باید طی کنند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف کار آفرینی در کشور باید سند نظام نوآور داشته باشیم؛ اخیراً نظام نوآوری به این نتیجه رسیده است که برای کارآفرینی نیاز به شتاب دهنده دارد و ما دنبال وصل حلقه‌هایی از جمله مراکز رشد و نوآوری، شتاب دهنده‌ها، هسته‌های رشد و مراکز دانش بنیان به یکدیگر هستیم.

وی یادآور شد: نظام ایده‌ها و نیاز‌ها را تحت عنوان «نان» طراحی و رونمایی کرده‌ایم و به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقاء کیفیت دانش، دروه‌های سه ماهه‌ای را برای اساتید در زمینه‌ی فلسفه تعلیم و تربیت، تعامل با دانشجو، روش اندازه گیری آموخته‌های دانشجو، منش و رفتار استادی و پاسخگو بودن استاد را برای اساتید برگزار می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همسان سازی حقوق اساتید وزارت علوم و بهداشت نیز اظهار کرد: ما در بحث همسان سازی حقوق اساتید وزارت بهداشت و وزارت علوم طبق مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی عمل می‌کنیم و البته با توجه به پیگیری موضوع از سوی رئیس جمهوری و معاون اول، امیدوار به حصول نتیجه هستیم.

وی افزود: قانون جهش تولید نیز ظرفیتی را ایجاد کرده است و در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، این قانون را بررسی می‌کنیم و ظرفیت‌های آن ارائه می‌شود در این قانون، صنایع هزینه‌ی مالیات خود را در دانشگاه‌ها صرف کنند و در مقابل از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل اول و اساسی کشور ما بیکاری است و باید مطابق تخصص دانشجویان شغل آفرینی کنیم؛ چرا که افراد برای امرار معاش و یافتن شغل درخور تخصص خود اقدام به مهاجرت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به جایگاه علوم انسانی در مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه‌ی راه حل برای اداره بهتر جامعه تاکید کرد: نخبه‌ترین دانش آموزان را در دنیا به سمت علوم انسانی سوق می‌دهند چراکه قرار است آینده و سرنوشت اداره‌ی جامعه‌ی خود را به این نسل بسپارند، در کشور ما نیز ضرورری است در دوره‌ی دبیرستان گرایش و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های علوم انسانی سوق داده شود.

این نشست با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز، دکتر ندا شفیعی، مدیر روابط عمومی وزارت علوم و جواد حقیقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و اصحاب رسانه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه تبریز آموزش و پرورش تحقیقات و فناوری علوم انسانی سوق دانش آموزان ی کارآفرینی وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است