Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:24:33 GMT

‌ساعات کار ادارات خوزستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۵۷۸۷

‌ساعات کار ادارات خوزستان کاهش یافت

گروه استان‌ها ـ استانداری خوزستان اعلام کرد: ساعت کاری ادارات استان به منظور کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی، از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال تغییر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، این تصمیم براساس تصویب هیات وزیران و مصوبات جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در تاریخ 11 خرداد، و درخواست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص جابجایی ساعت کاری ادارات، به منظور مدیریت بهینه مصرف، کاهش بار شبکه و مصرف انرژی، پایداری شبکه برق، جلوگیری از خاموشی‌ ناخواسته و یا وقوع حوادث احتمالی، گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، از تاریخ 16 خرداد تا 15 شهریور امسال، زمان فعالیت اداری از ساعت 7:30 دقیقه تا 13:30 دقیقه تعیین و ابلاغ می‌شود و لازم است بقیه ساعت کاری موظف هفتگی کارکنان، به صورت دور کاری انجام شود.

ساعات کار مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، آتش‌نشانی‌ها، اورژانس 115، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارایه دهنده خدمات شهری شهرداری‌ها بدون تغییر و به شیوه سابق خواهد بود.

همچنین دستگاه‌های اجرایی مشمول، موظف به انجام رعایت دقیق ساعت کاری اعلام شده هستند.علاوه بر آن لازم است تا مدیران نظارت کامل و دقیق بر خاموشی همه وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری پس از پایان ساعات کار اداری و کاهش مصرف برق در ساعات کار اداری را داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید: همه دستگاه‌های مشمول، موظف به کاهش حداقل 30 درصد مصرف برق در سـاعات اداری، نسبـت به مصرف دوره مشابه پارسـال و کاهش حداقل 60 درصد مصرف جاری در ساعات غیر اداری هستند.

نخستین دربی خوزستان در قرن جدید/ جدال نفت و فولاد در گرمای آبادانگرمایش جهانی کانون‌های انتقال ویروسی را افزایش می‌دهد!

در ادامه آمده است: دستگـاه‌های مشمـول برای تحقق صـرفه‌جویی ابلاغ شـده، نسبت به اجرای برنامه‌های بهینه سازی و مدیریت مصرف، استفاده از مولدهای برق در اختیار، تعدیل مصرف برق دستگاه‌های سرمایشی، تعدیل روشنایی ساختمان‌ها، خاموش کردن تجهیزات برقی اضافی، بکارگیری ذخیره‌سازی انرژی و قابلیت‌های مهـار(کنترل) از راه دور و اینترنت اشیا برای مدیریت مصرف برق اقدام کنند.

همچنین شـرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع نیـروی بـرق استان و اهواز موظف به نصـب شمـارشگرهای هوشمند و تجهـیزات قطع و وصل از راه دور، تشکـیل گروه‌های کاری برای پایش و کنترل مصـرف مشترکان مشمول تا سقف ابلاغی بوده و نتیجه را هر 15 روز گزارش کنند. درصورت رعایت نشدن سقف تعیین شده توسط دستگاه‌های مورد اشاره، شرکت‌های برق نسبت به پیگیری موضوع برابر ضوابط قانونی اقدام خواهند کرد.

مقرر شده است که صدا و سیمای مراکز خوزستان و آبـادان با همکاری شـرکت‌های بـرق و به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی موثر، آگاه‌سازی عمومی و آموزش روش‌های کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات پربیننده اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، اداره کل هواشناسی خوزستان امروز پنجشنبه با صدور اخطاریه سطح نارنجی درباره افزایش دما، نسبت به استقرار هوای گرم و دمای بالای 49 درجه و بالاتر از روز شنبه تا پنجشنبه هفته آینده در استان هشدار داده است.

تغییر ساعت اداری در سال‌های گذشته نیز در ماه‌های گرم در خوزستان اعمال شده است.

انتهای پیام /331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساعت کاری ساعات کار مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟

تین نیوز

خانه صمت در نامه ای به مجلس اعلام کرد: میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه شود، به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبر آنلاین، خانه صمت در نامه ای به مجلس اعلام کرد: میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه شود، به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش می یابد.

خانه صمت ایران در نامه ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه ها به شنبه ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در این نامه آمده است: به استحضار عالی شما می رساند با توجه به اینکه لایحه افزایش تعطیلات و کشور به دو روز در هفته در شرف رسیدگی و بررسی و اتخاذ تصمیم توسط آن مجلس است با توجه به اخبار منتشره مبنی بر اینکه احتمال دارد روز پنج شنبه به عنوان روز دوم تعطیلی هفتگی به تقویم کشور افزوده شود بر خود لازم میدانیم همانطور که قبلاً اعلام نموده ایم یادآور شویم که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در غالب کشورهای جهان فعالان اقتصادی ایرانی که در بازارهای جهانی حضور دارند ناچار خواهند شد فقط از ظرفیت سه روز کاری استفاده نموده و به کار و فعالیت اقتصادی بین المللی بپردازند ولی چنانچه تعطیلات دو روزه شامل روزهای جمعه و شنبه پیش بینی شود تعداد روزهای مشترک کاری کشور ایران با بازارهای جهانی به جای سه روز، چهار روز خواهد شد و این یک روز به تنهایی ۲۵ درصد به فرصت و امکان فعالیت اقتصادی بین المللی خواهد افزود و تحقق منافع اقتصادی ملی را به میزان بهتر و قابل قبول تری فراهم خواهد ساخت و در صورت خلاف آن ۲۵ درصد بیشتر فرصت کار و رقابت را از دست خواهیم داد.

بنابراین استدعا داریم در اتخاذ تصمیم در این خصوص با لحاظ نمودن منافع ملی و توجه به اینکه حصول حمایت و جهش تولید و لازمه آن که سهولت و رونق تجارت بین المللی است ایجاب می نماید که هم تسهیل لازم فراهم آید و هم این که مشکلات جدیدی بر سر راه بخش تولید ایجاد نگردد از تعطیل نمودن یک روز کاری مفید اجتناب ورزیده و چنانچه اراده قطعی مجلس شورای اسلامی بر افزایش تعطیلات به دو روز است تعطیلی روز جمعه و شنبه ملاک قرار گیرد و از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه اجتناب شود.

از سوی دیگر لطفاً توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

از توجه و امعان نظری که در سال موسوم به «جهش تولید و مشارکت مردم برای حفظ توان تولیدی و تجاری کشور مبذول می فرمایید بسیار سپاسگزاریم.


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد