Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دانمارکی ها با اکثریت قاطع حدود 67 درصد در همه پرسی عمومی که دیروز چهارشنبه برگزار شد، در اقدامی «تاریخی» ، سه ماه پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین و نگرانی های امنیتی فزاینده ای که در کشور  ایجاد شد، از پیوستن کشورشان به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا حمایت کردند،

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛نتایج شمارش 97 درصد آرا نشان داد که 67 درصد از رای دهندگان در این همه پرسی، میانه درخواست های رسمی فنلاند و سوئد  رای پیوستن به ناتو ، رای «آری» دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور از لحاظ تاریخی بی‌طرف به دلیل ترسی که از تهاجم روسیه به همسایه خود در آنها ایجاد شده بود، پیوستن به اتحاد نظامی غربی را انتخاب کردند.


نخست وزیر مته فردریکسن خطاب به حامیان خود گفت: "امروز عصر دانمارک پیامی قوی به متحدانمان در اروپا، در ناتو و به (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) پوتین ارسال کرد. ما نشان می دهیم که وقتی پوتین به یک کشور آزاد حمله می کند و ثبات اروپا را تهدید می کند ، ما بقیه هستیم که گرد هم می آییم.

او افزود: «اروپا قبل از 24 فوریه قبل از حمله روسیه وجود داشت و بعد از آن اروپا دیگری وجود دارد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانمارک ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، پوتین در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد همه طرف‌ها خویشتنداری معقول نشان دهند و از دور جدید تقابل جلوگیری کنند.

کد خبر 844976 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین ایران و روسیه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است