Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این تصمیم براساس تصویب هیات وزیران و مصوبات جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در تاریخ ۱۱ خرداد، و درخواست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص جابجایی ساعت کاری ادارات، به منظور مدیریت بهینه مصرف، کاهش بار شبکه و مصرف انرژی، پایداری شبکه برق، جلوگیری از خاموشی‌ ناخواسته و یا وقوع حوادث احتمالی، گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال، زمان فعالیت اداری از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین و ابلاغ می‌شود و لازم است بقیه ساعت کاری موظف هفتگی کارکنان، به صورت دور کاری انجام شود.

ساعات کار مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، آتش‌نشانی‌ها، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارایه دهنده خدمات شهری شهرداری‌ها بدون تغییر و به شیوه سابق خواهد بود.

همچنین دستگاه‌های اجرایی مشمول، موظف به انجام رعایت دقیق ساعت کاری اعلام شده هستند.علاوه بر آن لازم است تا مدیران نظارت کامل و دقیق بر خاموشی همه وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری پس از پایان ساعات کار اداری و کاهش مصرف برق در ساعات کار اداری را داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید: همه دستگاه‌های مشمول، موظف به کاهش حداقل ۳۰ درصد مصرف برق در سـاعات اداری، نسبـت به مصرف دوره مشابه پارسـال و کاهش حداقل ۶۰ درصد مصرف جاری در ساعات غیر اداری هستند.

در ادامه آمده است: دستگـاه‌های مشمـول برای تحقق صـرفه‌جویی ابلاغ شـده، نسبت به اجرای برنامه‌های بهینه سازی و مدیریت مصرف، استفاده از مولدهای برق در اختیار، تعدیل مصرف برق دستگاه‌های سرمایشی، تعدیل روشنایی ساختمان‌ها، خاموش کردن تجهیزات برقی اضافی، بکارگیری ذخیره‌سازی انرژی و قابلیت‌های مهـار(کنترل) از راه دور و اینترنت اشیا برای مدیریت مصرف برق اقدام کنند.

همچنین شـرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع نیـروی بـرق استان و اهواز موظف به نصـب شمـارشگرهای هوشمند و تجهـیزات قطع و وصل از راه دور، تشکـیل گروه‌های کاری برای پایش و کنترل مصـرف مشترکان مشمول تا سقف ابلاغی بوده و نتیجه را هر ۱۵ روز گزارش کنند. درصورت رعایت نشدن سقف تعیین شده توسط دستگاه‌های مورد اشاره، شرکت‌های برق نسبت به پیگیری موضوع برابر ضوابط قانونی اقدام خواهند کرد.

مقرر شده است که صدا و سیمای مراکز خوزستان و آبـادان با همکاری شـرکت‌های بـرق و به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی موثر، آگاه‌سازی عمومی و آموزش روش‌های کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات پربیننده اقدام کنند.

 اداره کل هواشناسی خوزستان امروز پنجشنبه با صدور اخطاریه سطح نارنجی درباره افزایش دما، نسبت به استقرار هوای گرم و دمای بالای ۴۹ درجه و بالاتر از روز شنبه تا پنجشنبه هفته آینده در استان هشدار داده است. تغییر ساعت اداری در سال‌های گذشته نیز در ماه‌های گرم در خوزستان اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ساعت کاری ادارات ساعت کاری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم مدیرعامل توانیر درباره ساعات کاری ادارات

مصطفی رجبی مشهدی، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتور‌های هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی بیان کرد: برای تامین برق پایدار در تابستان، بخش‌های مختلف در طرح‌های مدیریت مصرف شرکت می‌کنند که به طور مثال برای بخش‌های خانگی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که شروع فصل گرما، افزایش مصرف برق ناشی از ورود سیستم‌های سرمایشی (کولر‌های گازی، چیلرها، و ...) را در پی دارد که این میزان به بیش از ۳۰ هزار مگاوات می‌رسد، گفت: این میزان معادل مصرف برق کشور بزرگی مانند مصر است.

وی با بیان این که تغییر ساعات کار ادارات به عنوان یکی از راهکار‌های مدیریت بار شبکه در تابستان است، افزود: از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت ٦ صبح تا ١٣ خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رییس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهد‌های کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان و سایر بخش‌ها را براساس نظرسنجی‌های انجام شده، کسب کرد.

مدیرعامل توانیر یاداور شد: با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه جویی ۸۵۰ مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: براساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح باعث تامین برق پایدار برای همه مشترکان و اختصاص صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید شود.

سخنگوی صنعت برق درباره چگونگی نظارت بر اجرای این طرح نیز با بیان این که امسال هدف گذاری انجام شده برای صرفه جویی از محل اجرای این طرح حدود ۱۵۰۰ مگاوات است، خاطرنشان ساخت: تاکنون حدود ۸۰ درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و ادارات باقیمانده نیز تا شروع فصل پیک به این نوع کنتور‌ها مجهز خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند یادآور شد: با نصب کنتور‌های هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می‌شود و در صورتی که میزان صرفه جویی تعیین شده در مصوبه توسط ادارات رعایت نشود، شرکت‌های توزیع می‌توانند این موضوع را رصد، پیگیری و کنترل کنند.

دیگر خبرها

  • ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید
  • دلایل تعیین ١٥ خرداد به عنوان نقطه شروع تغییر ساعات کاری
  • توضیح جدبد دولت درباره تغییر ساعت کاری ادارات/ اعلام جزییات
  • خبر مهم مدیرعامل توانیر درباره ساعات کاری ادارات
  • تغییر ساعت ادارات در فصل گرما
  • ادارات باید در ساعات کاری مصارف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند
  • ادارات باید در ساعات کاری مصارف برق خود را ۳۰درصد کاهش دهند