Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:30:40 GMT

ساعت کاری ادارات در خوزستان تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۶۵۸۵

ساعت کاری ادارات در خوزستان تغییر کرد


به گزارش تابناک به نقل از مهر، طبق تصویب هیئت وزیران و مصوبات جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در تاریخ یازدهم خردادماه و درخواست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص جابه‌جایی ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت بهینه مصرف، کاهش بار شبکه و مصرف انرژی، پایداری شبکه برق، جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و یا وقوع حوادث احتمالی، بدین وسیله موارد ذیل جهت اجرا و اقدام ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصوبه بیان شده است: «از تاریخ ۱۶ خردادماه لغایت ۱۵ شهریورماه زمان فعالیت اداری از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح لغایت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعیین و ابلاغ می‌گردد. لازم است مابقی ساعت کاری موظف هفتگی کارکنان، به صورت دور کاری انجام شود».

در این مصوبه نیز تاکید شده است: «ساعات کار مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، آتش‌نشانی‌ها، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارائه دهنده خدمات شهری شهرداری‌ها بدون تغییر و به شیوه سابق خواهد بود».

در این مصوبه گفته شده است: «دستگاه‌های اجرایی مشمول، موظف به انجام رعایت دقیق ساعت کاری اعلام شده می‌باشند.علاوه بر آن لازم است تا مدیران نظارت کامل و دقیق بر خاموشی کلیه وسایل سرمایشی و برقی غیر ضروری پس از پایان ساعات کار اداری و همچنین کاهش مصرف برق در ساعات کار اداری را معمول نمایند».

در این مصوبه تصریح شده است: «کلیه دستگاه‌های مشمول، موظف به کاهش حداقل ۳۰ درد مصرف برق در ساعات ادارت، نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و کاهش حداقل شصت درصد ۶۰ درصد مصرف جاری در ساعات غیر اداری می‌باشند».

در این مصوبه نیز بیان شده است: «کلیه دستگاه‌های مشمول جهت تحقق صرفه‌جویی ابلاغ شده، نسبت به اجرای برنامه‌های بهینه سازی و مدیریت مصرف، استفاده از مولدهای برق در اختیار، تعدیل مصرف برق دستگاه‌های سرمایشی، تعدیل روشنایی ساختمان‌ها، خاموش کردن تجهیزات برقی اضافی، بکارگیری ذخیره‌ساز انرژی و قابلیت‌های مهار (کنترل) از راه دور و اینترنت اشیا برای مدیریت مصرف برق اقدام نمایند».

در این مصوبه نیز اظهار شده است: «شرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع نیروی برق استان و اهواز موظف به نصب شمارشگرهای هوشمند و تجهیزات قطع و وصل از راه دور، تشکیل گروه‌های کاری جهت پایش و کنترل مصرف مشترکین مشمول تا سقف ابلاغی بوده و نتیجه را هر ۱۵ روز به اینجانب گزارش نمایند».

در این مصوبه تاکید شده است: «در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده توسط دستگاه‌های مورد اشاره شرکت‌های برق نسبت به پیگیری موضوع برابر ضوابط قانونی اقدام نمایند».

در این مصوبه آمده است: «صدا و سیمای مراکز خوزستان و آبادان با همکاری شرکت‌های برق و به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی مؤثر، آگاه‌سازی عمومی و آموزش روش‌های کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات پربیننده اقدام نمایند».

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو هیئت وزیران شبکه برق مصرف برق آبله میمونی متروپل آبادان عنکبوت مقدس پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو ساعت کاری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در روزنامه همشهری نوشت، ‌اواخر سال گذشته دولت سیزدهم در لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا ۲روز در هفته به‌طور کامل تعطیل اعلام شود؛ چراکه برای مثال، هم‌اکنون در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست. به همین ترتیب، بخش‌های آموزشی برخی وزارتخانه‌ها مثل بهداشت و آموزش‌وپرورش در روزهای پنجشنبه‌ تعطیل هستند اما وزارتخانه‌ها و بخش‌های دیگر اینگونه نیستند. لذا نیاز است تا یکنواختی در بحث تعطیلات در کشور به‌وجود ‌آید. یکی از روزهای تعطیل جمعه‌هاست اما در مورد روز تعطیل دیگر، دولت پیشنهاد داد خودش یک روز را مشخص کند. با این حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که روز دوم را خودشان مشخص خواهند کرد. درنهایت در اسفندماه سال۱۴۰۲ نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات موافقت کردند.
طبق مصوبه جدید مجلس، ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی ۴۰ساعت در هفته است و تلفیق و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌شود. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت ساعت مذکور و در چارچوب دستورالعمل‌های پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد نیز برعهده دستگاه ذیربط است. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد. همچنین طبق این مصوبه کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعت کاری خود را تا یک‌چهارم کار روزانه - حداکثر ۱۰ ساعت - تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا و نحوه محاسبه سوابق خدمتی این قبیل کارمندان نیز متناسب با ساعت کار آنان تعیین خواهد شد.
ابتدا در کمیسیون اجتماعی مجلس، روز شنبه برای تعطیلی پیشنهاد می‌شد اما در نهایت، نمایندگان به این جمع‌بندی رسیدند که پنجشنبه‌ها به‌طور کامل تعطیل شود؛ چراکه هم مطابق عرف کشور ماست و هم‌اکنون نیز عملا پنجشنبه‌ها نیمه‌تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای ایرانیان به‌حساب می‌آید.
از طرفی، هم‌اکنون عصر ارتباطات است و اقتصاد جهانی به‌صورت دیجیتال درحال اداره‌شدن است. به این مفهوم که برای ارتباط با بازار دیگر کشورها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کنند، بلکه در هرجایی و در هر زمانی می‌توانند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.
افزون بر این، اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در پنجشنبه نیست، بلکه ادارات و سازمان‌های خصوصی که فکر می‌کنند نیاز به ساعات و روزهای کاری بیشتر دارند، می‌توانند در روزهای تعطیل نیز سرکار بروند. هم‌اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روزهای جمعه ‌سر کار حاضر می‌شوند. بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مردمان عادی در بازارها و مشاغل آزاد محدودیت آنچنانی ایجاد نخواهد کرد.
این در حالی است که درحال حاضر، به‌دلیل اختلافات زمانی شب و روز، مردم همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سر کار نمی‌روند و مشاهده می‌کنیم این موضوع خللی به کسب‌وکارهای جهانی نیز وارد نمی‌کند. در نهایت باید گفت دولت سیزدهم در تعیین روز تعطیل تابع تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 846573 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه نماینده مجلس تقویم مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد