Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان نگران برگزاری امتحانات پایان سال خود هستند و باید برای دروسی که غیرحضوری آموزش دیده اند، حضوری امتحان دهند؛ با این حال مطالبه گری و کمک به مردم همچنان مساله مهم آنان است.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، خرداد به نیمه رسیده و در بیشتر دانشگاه‌ها کلاس‌های درسی به پایان رسیده یا جلسات آخر درحال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز‌های آخر سال تحصیلی سپری می‌شود و تشکل‌های دانشجویی به خانه تکانی آخر سال رسیده اند. باتوجه به تغییر سیستم آموزشی از مجازی به حضوری و برگزاری حضوری امتحانات، تمرکز دانشجویان بر مطالعه دروس و اتمام سال تحصیلی است، با این حال اردو‌های جهادی با روال سابق ادامه دارد و از طرفی مطالبات دانشجویان از مسئولان برای حل مشکلات مردم و جامعه صورت می‌گیرد.

 

جهاد برای همیشه 

دانشجویان جهادگر گروه منتظران صالح (عج) البرز در هفته گذشته به منطقه ماهدشت و حصارک پایین رفته و اردوی جهادی پزشکی برگزار کردند.

 

فرمانده سپاه خراسان جنوبی هم در جمع دانشجویان بسیجی این استان وعده داد که از ظرفیت‌ها و امکانات سپاه استان برای کمک به جهادگران استفاده کند. بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند در استان همدان نیز به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س)، مراسمی برگزار کرد و در آن از دختران جهادگر تجلیل کرد.

 

بیشتر بخوانید:

خدمات دندانپزشکی به همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم ماهدشت ارائه شد بسیج دانشجویی در جذب افراد با روحیه انقلابی وظیفه دارد/ دانشگاه‌ها عرصه پرداختن به مقوله جهاد تبیین دختران جهادگر نهاوندی تجلیل شدند / برگزاری نشست تشکیلاتی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در نهاوند

 

خوابگاه؛ دغدغه همیشگی دانشجویان

اسکان دانشجویان و ارائه خدمات اقامتی به دانشجویان غیربومی، همواره یکی از موضوعاتی بوده که هم وزارت علوم آن را وظیفه خود تلقی می‌کرده و هم دانشجویان آن را از مسئولان مطالبه دارند. اجرای پروژه‌های خوابگاهی به ویژه خوابگاه‌های متأهلی در دستور کار وزارت علوم است؛ به عنوان نمونه در هفته گذشته، ۲ پروژه بهسازی شده خوابگاهی در دانشگاه ارومیه با حضور نماینده تام الاختیار وزیر علوم افتتاح شد. ارتقای کیفی و کمی خوابگاه همچنین در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها که هفته گذشته در تبریز برگزار شد، یکی از موضوعات مورد گفتگوی روسای دانشگاه‌ها بوده است.

 

 

در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در آن وزیر علوم و برخی از معاونانش نیز حضور داشتند، در کنار برگزاری آیین تکریم و معارفه برخی مسئولان دانشگاه‌های اذربایجان شرقی، موضوعات مختلف در حوزه دانشجویی، کیفیت آموزش در دانشگاه ها، ضرورت ارائه خدمات مشاوره، تربیت نیرو‌های مختصص و متعهد و ... نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

افتتاح دو پروژه بهسازی شده در دانشگاه ارومیه اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها از شاخص‌های ارزیابی برخوردار است وزیر علوم: وظایف دانشگاه‌ها، تحویل نسل دانا به جامعه است حجت‌الاسلام آل هاشم: مهم‌ترین موضوع در دانشگاه‌‌ها پرورش نیروهای متخصص و متعهد است داداش‌پور: اطلس خدمات مشاوره دانشگاه‌ها تدوین می‌شود

 

ادامه اندوه در متروپل 

هنوز آوار متروپل از سر مردم آبادان و ایران برداشته نشده است. باوجود تلاش‌های شبانه روزی امدادگران، اما هنوز جستجوی اجساد ادامه دارد. حالا مردم نسبت به ایمنی دیگر ساختمان‌هایی که هلدینگ عبدالباقی ساخته، ابراز نگرانی می‌کنند. حتی رئیس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از وجود ساختمان‌های غیرایمن در این استان، گفته که تخلفات ساختمان‌های ناایمن را به شهرداری گزارش می‌دهیم، اما برخوردی مشاهده نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

مردم نسبت به ایمنی دیگر مجتمع‌های ساخته شده هلدینگ عبدالباقی ابراز نگرانی می‌کنند تخلفات ساختمان‌های ناایمن را به شهرداری گزارش می‌دهیم؛ اما برخوردی نمی‌بینیم وقتی «مترِ» معیار‌ها رعایت نشود، «پل»‌های اعتماد فرو می‌ریزد!

 

حکمرانی آب مساله مهم کشور

خراسان جنوبی یکی از استان‌های خشک کشور است. از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی و خشک شدن قنات‌ها در سال‌های اخیر باعث شده مردم از روستا‌های این استان کوچ کنند و همین مساله امنیت را در مرز‌های شرقی کشور به خطر انداخته است. هفته گذشته با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، ۱۲۹ رشته قنات افتتاح شد که بخشی از طرح آبرسانی به روستا‌های این استان است.

 

بحران در مدیریت منابع آبی در همه نقاط کشور به چشم می‌خورد. گلستان یکی از نمونه‌های مهم در حکمرانی نادرست منابع آبی است و شاید مهمترین نشانه آن، احداث سد‌های متعدد روی رودخانه‌های این استان باشد.

 

 

به نظر می‌رسد بار دیگر کار در کارخانه‌های بزرگ کشور با مشکل مواجه شده است. هفته گذشته بخشی از خطوط تولید در کارخانه روغن نباتی فارس تعطیل شدند و کارگران حداقل به صورت موقت، بیکار شدند.

 

در اردبیل هم اتفاق مشابهی در کارخانه سبلان پارچه درحال رخ دادن است؛ کارخانه‌ای که در سال ۹۹ با حمایت قوه قضاییه احیا شد، اما حالا سوءمدیریت دامن آن را گرفته و گرفتارش کرده است. مساله‌ای که حتی مدیران استان اردبیل را به تناقض گویی وادار کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

افتتاح ۱۲۹ رشته قنات در خراسان جنوبی / مرتضوی: امیدواریم با اجرای طرح‌های آبرسانی جمعیت خراسان جنوبی بیشتر شود تعطیلی خطوط تولید بزرگترین کارخانه روغن نباتی فارس یکی پس از دیگری / «نرگس» شیراز به خواب ابدی می‌رود! افول تولید در سبلان پارچه / بخش پوشاک و ریسندگی تعطیل و کارگران بیکار شدند پاسخ‌های متناقض مسئولان درباره تعطیلی بخش‌هایی از سبلان پارچه / اصلاحات فنی یا اختلاف مدیران تولید را تهدید می‌کند

 

زباله‌هایی که زندگی مردم را گرفتار کرده‌اند

آبله میمون که این روز‌ها در نقاط مختلف جهان مشاهده شده، نوعی عفونت واگیردار است که در مراحل پیشرفته تر، علائمی مانند تاول روی پوست از خود نشان می‌دهد. هرچند دانشمندان گفته اند که این بیماری به اندازه کرونا همه گیر نخواهد شد، اما پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک، پیش از شیوع این بیماری، کیت تشخیص آن را ساخته بودند؛ به عنوان نمونه‌ای که بعدا آن را توسعه داده و وارد کار درمان کنند.

 

 

دفن زباله قائم‌شهر در حاشیه «رودخانه تلار»، رهاسازی حجم بالای شیرابه و وجود بوی متعفن زباله زندگی اهالی روستا‌های اطرف و کشاورزان را مختل کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

کیت تشخیص آبله میمون در اراک طراحی شده و در حال استفاده است دپوی زباله قائم شهر در حاشیه «رودخانه تلار» / رهاسازی زباله‌های عفونی در نزدیکی رودخانه

 

هفته‌های آخر سال تحصیلی به سرعت درحال گذر هستند و اگرچه دانشگاه‌ها در تابستان تعطیل یا نیمه تعطیل خواهند شد، اما دیگر قرار نیست حضور دانشجویان در فضای دانشگاهی مفقود باشد و دانشگاه بی رونق. با این حال با ورود به فصل تعطیلی دانشگاه ها، آنقدر‌ها از تکاپوی فعالان دانشجویی خبری نیست و باید منتظر باشیم در سال تحصیلی جدید که قرار است کاملا به صورت حضوری باشد، چه اتفاقاتی در فضای دانشگاه‌ها رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی اردوی جهادی مطالبه گری دانشجویی روسای دانشگاه ها بیشتر بخوانید خراسان جنوبی سال تحصیلی هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت