عصرجدید امشب پخش نمی شود
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۱۷۸۳
شنبه و یکشنبه هفته جاری که مصادف است با ایام سوگواری ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد، عصر جدید پخش نمیشود و قسمت مربوط به معرفی فینالیستها در دو قسمت شنبه بیست و یکم و یکشنبه بیست و دوم خرداد ماه روی آنتن میرود.
با پایان مرحله نیمه نهایی فصل سوم مسابقه استعداد یابی «عصر جدید»، فینالیستهای این فصل بیستم و یکم و بیست و دوم خرداد ماه معرفی میشوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در پایان مرحله نیمه نهایی فصل سوم مسابقه استعداد یابی «عصر جدید» ۱۲ گروه با رای داوران مسابقه به نظرسنجی مردمی راه پیدا کردند.
«آنیسا و ستیلا»، «گروه ترانه»، «گروه دپا»، «گروه پهلوانکهای ایران زمین»، «گروه کاکتوس»، «پیمان ابراهیمی»، «ساینا شیخی»، «گروه جنگجویان وشو»، «احسان یاسین»، «گروه زاگرس»، «علی طولایی» و «دختران خورشید» شرکت کنندههای راه یافته به نظر سنجی مردمی هستند. از بین این شرکت کنندهها ۶ گروه راهی فینال فصل سوم «عصرجدید» میشوند.
فصل سوم «عصر جدید» با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی و داوری امین حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی روی آنتن می رود.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیونمنبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: عصر جدید احسان علیخانی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موسیقیدان مشهوری که استعداد کمی داشت
دانشمندان در مؤسسه ماکس پلانک آلمان این مطالعه را با هدف تلاش برای یافتن منشأ استعدادها و تواناییهای موسیقایی وی انجام دادند.
به گزارش یورونیوز، آنها با استفاده از تکنیکهای مدرن توالییابی دیانای، روی یک ویژگی خاص مرتبط با توانایی موسیقی افراد به نام «همگامسازی ضرباهنگ» (Beat Synchronization) متمرکز شدند.
این توانایی افراد را قادر میسازد که بتوانند به هنگام شنیدن یک قطعه موسیقی، سر ضربها را تشخیص دهند. ژن مرتبط با این توانایی پیشتر از طریق یک مطالعه ارتباطی گسترده ژنومی و از طریق توانایی کف زدن به موقع بر سر ضربها شناخته شده بود.
دانشمندان در کمال شگفتی دریافتند که علیرغم جایگاه مشهور بتهوون به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ، مشخصههای ژنتیکی موسیقایی او در مقایسه با نمونههای جمعیتی مدرن امتیاز قابل توجهی نداشته و در دسته پایینتری نسبت به مابقی مردم قرار میگیرد.
تارا هنچوویچ، محقق مقطع دکترا در برنامه ژنتیک انسانی در دانشگاه تورنتو، در این خصوص گفت: «ما از دیانای بتهوون برای محاسبه امتیاز چند ژنی به عنوان شاخصی برای تعیین سطح استعداد ژنتیکی همگامسازی ضرباهنگها استفاده کردیم.»
وی اضافه کرد: «جالب است که بتهوون، یکی از مشهورترین موسیقیدانان تاریخ، در مقایسه با نمونههای جمعیتی مؤسسه کارولینسکا در سوئد و مخزن بیو وییو [یکی از بزرگترین بانکهای اطلاعات ژنتیکی افراد در تنسی آمریکا]امتیاز غیرقابل توجهی در زمینه ذوق موسیقی داشته است.»
سیمون فیشر، از نویسندگان ارشد این مطالعه در موسسه ماکس پلانک، با این حال به اتکای بیش از حد به آزمایشهای ژنتیکی برای تعیین تواناییهای فردی انسانها هشدارداد و گفت این روشهای ژنتیکی هنوز محدودیتهای قابل توجهی دارند.
او با بیان اینکه امتیاز چند ژنی پایین بتهوون برای همگامسازی ضرباهنگ از نبوغ موسیقی او نمیکاهد، گفت: «اگر کسی ادعا کند که میتواند با یک آزمایش ژنتیکی تعیین کند فرزندتان از نظر موسیقایی استعداد دارد یا نه، باید به او شک کنید.»
در حالی که مطالعات پیشین میانگین وراثتپذیری ۴۲ درصد را برای موسیقی پیدا کردهاند، محققان در پژوهش جدید گفتهاند که عوامل فرهنگی، محیطی و ماهیت چندوجهی موسیقیایی نیز باید در درک ویژگیهای انسانی او مورد بررسی قرار گیرد.
آنان تصریح کردهاند که هنوز نمیتوان مطمئن بود چه میزان از نبوغ او حاصل استعداد ژنتیکی و چه میزان نتیجه تمرینها و ممارستهای او بوده است.
زندگینامه نویسان بتهوون بارها به شیوه آموزشی طاقتفرسا و سختگیرانه پدر او، به عنوان نخستین معلمش، اشاره کردهاند. این تعالیم موسیقی که از پنج سالگی او شروع شدند، به گونهای بودند که غالبا بتهوون را به گریه میانداختند.
نتایج این مطالعه به تازگی در نشریه علمی «Current Biology» منتشر شده است.