Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر‌های جاده‌ای مردم در روز‌های تعطیل گذشته افزایش بیش از۶۰ درصدی را نسبت به همین ایام در سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش تردد تعطیلات نیمه خرداد امسال از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور روز گذشته بیش از دو میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۱۲ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی تردد کردند و متوسط تردد از ابتدای ایام تعطیل یعنی چهارشنبه یازدهم خرداد ماه تا دیروز سیزدهم خرداد ماه دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۱۴ خودرو بود و بیشترین سفر‌های جاده‌ای مربوط به پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه با بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار وسیله نقلیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمار‌ها نشان می‌دهد که تردد‌های بین استانی دیروز ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۲ درصد و ۳۷ درصد نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۷ رشد داشته‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در همین ایام بیش از شش میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استان‌های مختلف در محور‌های برون شهری رویت شدند که از این تعداد پنج میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۵۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است. از این تعداد بیش از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار پلاک مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و به ترتیب استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و گیلان بیشترین پلاک‌های مشاهده شده در محور‌های مواصلاتی را داشته‌اند.

نقشه تخلیه و انباشت خودرو‌ها در سراسر کشور نشان می‌دهد که استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب با بیش از ۱۶۸ هزار و ۱۷۹ هزار پلاک غیر بومی بیشترین انباشت خودرو را تجربه کردند که نشان می‌دهد مقصد‌های اول و دوم سفر‌های اخیر مردم بوده‌اند و بیشترین سفر از استان تهران با تخلیه بیش از ۴۹۸ هزار خودرو انجام شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان و قزوین با ۱۳۱ درصد، ۱۱۱ درصد، ۱۱۱ درصد و ۱۰۸ درصد افزایش ورودی و خروجی خودرو نسبت به سال گذشته بیشترین تردد‌های بین استانی را تجربه کردند و جاده چالوس، محور هراز، محور فیروزکوه، آزادراه قزوین – رشت، آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین، تهران – قم و تهران – ساوه بیشترین تردد صورت گرفته است.

تماشاخانه ببینید | حرف های عجیب مدودف درباره جنگ اوکراین: سواران آخرالزمان در راهند؛ تمام امیدمان به خداست ببینید | آزمایش موفقیت‌آمیز موشک چندبار مصرف فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نشان می دهد سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت