Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سازمان تامین اجتماعی،  براساس مواد۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد:در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷ ممیز ۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد. در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی معافیت پرداخت حق بیمه بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی معافیت پرداخت حق بیمه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی معافیت پرداخت حق بیمه بازنشستگان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت

محمد شریفی‌مند گفت: مفهوم ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی یعنی نسبت بیمه پردازان به بازنشسته ها است، که در تربت حیدریه این شاخص با کاهش ۱۴ درصدی در سال گذشته به چهار و ۱۸ صدم درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی کشور، ضریب پیشیبانی با عدد پنج و کمتر از آن شروع بحران مالی برای سازمان خواهد بود که اکنون ضریب پشتیبانی سازمان در سطح کشور زیر عدد پنج است.

وی در ادامه گفت: پارسال شمار بیمه‌شدگان اصلی و فرعی به همراه خانواده‌هایشان در شهرستان‌های زیر پوشش این دستگاه خدماتی، با افزایش هفت و هشت صدم درصدی به ۱۴۲ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

شریفی‌مند همچنین افزود: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در تربت حیدریه نیز با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۴۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

رییس تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه تعداد مستمری بگیران اصلی این شهرستان در سال گذشته را با افزایش ۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل آن ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر عنوان کرد و افزود: شمار بیمه‌شدگان تبعی در تربت حیدریه با رشد ۱۰ درصدی به ۸۷ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: حوزه تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، رشتخوار و زاوه را در بر می‌گیرد.

شریفی مند ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهم این منطقه برای بیمه‌شدگان وجود بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه است، زیرا دیگر شهرستان‌های واقع در نیمه جنوبی خراسان رضوی از چنین امکانی برخوردار نیستند.

به گفته وی، بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه بطور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.

حدود ۴۰۰ هزار نفر ساکنان چهار شهرستان زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه در مرکز و جنوب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان