Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات کورش آسایش گزینه دوم. اخبار سیاسی و اقتصادی این هفته می‌تواند مسیر احتمالی شاخص را برای ادامه مشخص کند. فردین آقابزرگی گزینه سوم. القای عدم تاثیر افزایش قیمت اغلب کالاهای اساسی و اغلب کالاهای مصرفی از طریق کنترل شاخص و قیمت سهام در دستور کار قرارگرفته و تنها بازاری که برخلاف سایر بازارها روند نزولی دارد، بورس است. آرتا اسدی گزینه دوم. با توجه به این که اخبار هفته گذشته نتوانسته تغییر زیادی در روند ایجاد کند به احتمال زیاد شاهد تغییرات چشمگیری نخواهیم بود. اکبر ادهم گزینه دوم. با توجه عدم وجود اخبار منفی و مثبت در روزهای اخیر، حجم و ارزش معاملات متعادل، از منظر تکنیکال حرکت بین محدوده ۱۶۰۰ و ۱۵۰۰ میلیون واحد منطقی به نظر می‌رسد. آراد پورکار گزینه دوم. ارزش معاملات بازار کم است و تا زمانی که برای ارزش معاملات محدوده حداقل‌ها را در نظر بگیریم شاهد رکود بازار خواهیم بود. محمد خبری‌زاد گزینه دوم. بازار خنثی خواهد بود. ندا رضایی گزینه دوم. با توجه به تثبیت قیمت دلار بالای ۳۰ هزار تومان و اصلاح شاخص، بازار بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می شود. بابک سالاروند گزینه دوم. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر با افت بورس، سرمایه‌گذاران متضرر شدند و ارزش و حجم پایین معاملات حاکی از این موضوع است، در نتیجه عدم ورود نقدینگی قابل توجه باعث فرسایشی شدن بازار سرمایه می‌شود. حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به كاهش ارزش معاملات در هفته كارى گذشته و از طرفى اخبار منفى درباره برجام، نمى توان به محرک هاى بازار براى ادامه روند صعودى بازار خوشبين بود. تنها نقطه اميدوارى محدوده حمايتى یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد شاخص كل است كه بتواند محرك جذابى براى رشد مجدد بازار باشد. علی ملک لی گزینه سوم. با توجه به عدم وجود قدرت در شاخص برای صعود و عرضه‌های هفته گذشته، میل به نزول شاخص بیشتر است.

با توجه به انتخاب ۸۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و ۲۰ درصدی گزینه سوم (منفی، کاهشی) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و رو به سمت منفی بوده تا جایی که متغیرهای اساسی برای رشد مانند ارزش معاملات افزایش پیدا کنند.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه نظرسنجی بورس پیش بینی بورس شاخص کل بدون تغییر چشمگیر ارزش معاملات گزینه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بورس برگشت

از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نماد‌ها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نماد‌ها سبز شدند.

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نماد‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

منبع: ایسنا

tags # بورس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ورق بورس برگشت
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳