Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@06:00:25 GMT

میوه خوشمزه‌ای که شما را از زوال عقل نجات می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۴۷۹

میوه خوشمزه‌ای که شما را از زوال عقل نجات می‌دهد

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، مصرف یک نوع میوه می‌تواند حافظه را بهبود بخشد و زوال عقل را از بین ببرد.

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد خوردن یک کاسه کرنبری یا توت خرس در روز می‌تواند حافظه را بهبود بخشد و زوال عقل را از بین ببرد.

تحقیقات دانشگاه انگلیس نشان داد خوردن ۱۰۰ گرم کرنبری عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد؛ این میوه غنی از آنتی اکسیدان میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکن ام آر آی نشان داد افرادی که کرنبری می‌خورند جریان خون بهتری به قسمت‌های مهم مغز دارند.

طبق مطالعه دانشگاه آنگلیای شرقی، افرادی که کرنبری مصرف می‌کردند، ۹ درصد سطح کلسترول بد کمتری داشتند. پزشکان مصرف کرنبری را به‌جای مصرف آن در آب زغال‌اخته که اغلب مملو از شکر است، به‌صورت خام یا مخلوط شده توصیه می‌کنند.

تحقیقات نشان داده‌اند که مواد غذایی موجود در کرنبری، سرعت فرایند ساخت سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهند و تأثیرات مثبتی در بهبود سرطان پروستات، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان تخمدان دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه توت فرنگی کرنبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی

به گزارش تابناک، جالب است بدانید آب گوجه‌فرنگیِ خام، به خودی خود و به دلیل داشتن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، ارزش غذایی بالایی دارد و یک نوشیدنی فوق‌العاده محسوب می‌شود!

آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ و B۶ به همراه مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و فسفر است. همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی به نوبه خود دارای مزایای متعددِ شناخته‌شده‌ای هستند. به طور خلاصه، یک لیوان آب گوجه فرنگی تنها چیزی است که برای سالم و زیبا ماندن به آن نیاز دارید!

در ادامه با چهار فایده معجزه‌آسای آب گوجه‌فرنگی آشنا خواهید شد.

۱.کاهش وزن
یکی از خواص آب گوجه‌فرنگی این است که که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی، بدن را آبرسانی می‌کند و هیدراته نگه می‌دارد. سدیم پایین و فیبر بالای آب گوجه‌فرنگی از ضعف و گرسنگی جلوگیری می‌کند. همین روند به‌مرور باعث کمتر شدن اشتها و تسریع فرایند کاهش وزن می‌شود.

۲.بهبود سلامت پوست
آب گوجه‌فرنگی در درمان و پیشگیری از بروز آکنه‌ مفید است؛ منافذ باز پوست صورت را کوچک‌تر کرده و ترشح سبوم در پوست‌های چرب را تنظیم می‌کند.

۳.بهبود سلامت مو
ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه‌فرنگی به حفظ و درخشندگی موهای کدر، آسیب‌دیده و بی‌روح کمک می‌کند. همچنین اینماده در خلاص‌شدن از خارش پوست سر و شوره مؤثر است. کافی است بعد از شستن موها با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی موهای خود بمالید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد موهایتان را آب‌کشی کنید.

۴.دشمن سرطان
علت قرمزیِ گوجه‌فرنگی، وجود یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپین در آن است. به گفته‌ی پژوهشگران، لیکوپین مانند سدّی در برابر انواع و اقسام سرطان‌ها مانند سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز است و از بدن محافظت می‌کند.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • یک ابزار جدید ویرایش RNA می‌تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • یک ابزار جديد ويرايش RNA می تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • معابر سنندج در تسخیر وانت‌های میوه فروش
  • راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی
  • خواص چغاله بادام این نوبرانه خوشمزه بهاری
  • مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟
  • آیا سلول درمانی CAR-T می تواند پیوند کلیه را بهبود بخشد؟