Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی،  دادستان تهران با اعلام  بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  وزارت آموزش و پرورش در دادستانی تهران اظهار کرد: در این جلسه ناایمن بودن ساختمان ها از سوی رؤسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان، مهمترین مشکل در این زمینه عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش مدیران آتش نشانی در دو سال گذشته حدود 930 فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی  به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متأسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش در پی نداشته است.
دادستان تهران تصریح کرد: طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است.

این مقام عالی قضایی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با امضاء تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مالک هر ساختمان که باتأیید سازمان آتش نشانی واجد وصف ناایمن باشد، مکلف گردد حداکثر ظرف دو هفته، علاوه بر ارتقاء ایمنی و رفع خطر از ملک طبق  دستورالعمل های آتش نشانی، تأییدیه نظام مهندسی از حیث ایمن بودن ملک  از نظر سازه و ...  را هم اخذ و ارائه کند.

وی افزود:  در رابطه با وضعیت مدارس ناایمن مقرر شد برای تمام مدارس دولتی تهران شامل دو هزار و 420 مدرسه، پرونده ایمنی تشکیل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقاء وضعیت این مدارس اقدام کند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مکلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی ارائه نماید و بازدید مشترک و تهیه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضاء این کمیته با اولویت ساختمان های بحرانی و پرخطر انجام گیرد.

صالحی یادآور شد: درخصوص بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز ضمن تشکیل کمیته مشترک شناسایی و ارتقاء ایمنی، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی حداکثر ظرف دو هفته آینده فهرست و مشخصات تمام ساختمان های خود اعم از اداری، دانشگاهی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و ... را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان های نظام مهندسی و آتش نشانی ارائه کند.

 دادستان تهران تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که به هر دلیل امکان اصلاح وضعیت و ارتقاء ایمنی ساختمانی وجود نداشته باشد؛ اعضای کمیته نظر خود مبنی بر پلمب و تعطیلی ساختمان را به سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطیلی ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسی استان تهران نیز عملکرد اداره کل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی را از حیث عمل به تکالیف قانونی و اجرای دستورالعمل های آتش نشانی و ارتقاء ایمنی ساختمان ها بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان تهران بیمارستان های ناایمن علی صالحی سازمان آتش نشانی دادستان تهران پلمب و تعطیلی آموزش و پرورش ارتقاء ایمنی نظام مهندسی آتش نشانی ساختمان ها علوم پزشکی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج اصفهان
  • وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس