Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «محمد الخلایله» وزیر اوقاف اردن در واکنش به یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس شرقی به مناسبت  عید «الاسابیع» یهودی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت اوقاف اردن با نگرانی شدید تحولات امروز و یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و انجام مراسم تلمودی در صحن‌های آن با حمایت نظامیان اسراییلی را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این اقدامات تکرار هتک حرمت مسجد الاقصی و نقض بی‌سابقه حقوق این مکان اسلامی توسط صهیونیست‌هاست که از نظر شرعی و قانونی غیرقابل قبول است.

وزیر اوقاف اردن تاکیدکرد: این هتک حرمت‌ها هیچ تاثیری در تغییر هویت مسجدالاقصی نداشته و هیچ یک از مسلمانان یا غیر مسلمانان حق ندارند، غیر مسلمانان را در این مسجد شریک کنند.

وی افزود: هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان نتیجه حمایت رژیم صهیونیستی از افراطی‌گری یهودی است. 

صبح امروز دوشنبه ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان یهودی با هتک حرمت مسجدالاقصی در قدس اشغالی وارد این مسجد شدند.

در همین رابطه اشغالگران صهیونیست نمازخانه «القبلی» را با زنجیر به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

سازمان‌های اسرائیلی به مناسبت جشن مذهبی یهودی «عید نزول تورات» که به عید «الاسابیع» نیز معروف است، شهرک‌نشینان را به یورش به مسجدالاقصی فراخواندند.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسجدالاقصی اردن فلسطين اشغالی رژیم صهیونیستی شهرک نشینان هتک حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مستندسازی تجاوزگری به بیمارستان شفا تا پرهیز از به حاشیه راندن حمایت از فلسطین

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای درباره موضوع تجاوزگری به بیمارستان شفا و هتک حرمت بیماران خصوصا زنان فلسطینی آورده است: طی چند ماه اخیر شاهد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به ویژه باریکه غزه هستیم که حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی یکی از ابعاد اقدامات ضدبشری و ضدانسانی این رژیم منحوس تلقی می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: سحرگاه دوازدهم رمضان ۱۴۴۵ خبری تاسف بار از سوی رسانه ها مبنی بر حمله به بیمارستان شفا در غزه و هتک حرمت و تجاوز به زنان و دختران فلسطینی منتشر شد؛ موضوعی که در نگاه اول قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و نشان می دهد که سربازان اسرائیلی در مواجهه با مقاومت فلسطین شکست خورده اند و تلاش می کنند تا با تکیه بر جنگ رسانه ای و مولفه تجاوز و تعدی روحیه سربازان اسلام را درهم بشکنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این مهم در حالیست که باید توجه داشت در هر شرایطی حفظ حرمت نوامیس اسلام و رزمندگان مقاومت اولویت نخست هر انسان آزاده ای است بنابراین در راستای روشنگری رسانه ای تلاش شد تا موضوع هتک حرمت از طریق ارتباط مستقیم با فرماندهان مقاومت در منطقه بررسی و پیگیری شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: قطعا مقاومت فلسطین در راستای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه ننگین اقدام به مستندسازی و جمع آوری مدارک خواهد کرد تا کارنامه ننگین رژیم اشغالگر قدس برای افکار عمومی دنیا سیاه تر شود لذا دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین برای تنویر و ایجاد شفافیت در فضای رسانه ای حاکم بر فعالان فلسطین بیانیه داخلی و نه واکنشی رسمی برای رسانه ها، منتشر شد که به هیچ عنوان اصل و اساس موضوع یاد شده را تکذیب نکرده بلکه تایید نکرده و صرفا برای آگاهی بخشی بوده است.

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در این بیانیه آورده است: در این میان برخی از رسانه ها اقدامی نادرست انجام داده و سوبرداشت کرده و این بیانیه را به عنوان واکنش رسمی جریان مقاومت و در راستای تکذیب موضوع هتک حرمت و تجاوز به زنان و دختران فلسطینی منتشر کرده اند که جای تامل و تعجب دارد.

بیانیه آورده است: باید یادآور شد حدود ۳۵ بیمارستان در غزه وجود دارد اما به دلیل تجاوزهای نظامی رژیم غاصب صهیونیستی‌ اکثر آنها از مدار امدادرسانی خارج شده و کمتر از ۱۰ بیمارستان تا حدی فعال هستند که آنها نیز همواره با یورش نظامیان اسرائیلی روبرو می‌شوند؛ حمله به بیمارستان شفا در حالی رخ داده که فرماندهان رژیم منحوس صهیونیستی با حمایت ایالات متحده بر تشدید اجرای این دسیسه ضدبشری تاکید کرده اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بدون شک باید توجه داشت اخبار با اهمیت و حساسیت بالا مانند موضوع هتک حرمت فقط با تائید و صدور بیانیه از سوی جنبش حماس و یا مسئولان محلی غزه مثل مدیریت بیمارستان شفا و یا رسانه های مقاومت همچون شبکه المنار حزب الله و شبکه های مقاومت فلسطینی جهاد اسلامی و حماس قابل استناد است، لذا رسانه‌های داخلی کشورمان باید مراقبت کنند تا در دام رسانه ای صهیونیست ها قرار نگیرند.

در پایان این بیانیه آمده است: بر این اساس باید اذعان کرد حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و دختران فلسطینی و همچنین محکوم کردن جنایات و کشتار شب گذشته در بیمارستان شفا موضوعی کاملا مردمی است و رسانه ها نیز باید در این مسیر همراه جامعه باشند و به نقش روشنگری و هدایت درست رسانه ای خود عمل کنند تا زمینه سواستفاده دشمنان برای به حاشیه راندن اصل مساله حمایت از فلسطین، تنش آفرینی و اختلاف افکنی در میان اذهان عمومی فراهم نشود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • اعتراف بزرگ اسرائیلی‌ها
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • از مستندسازی تجاوزگری به بیمارستان شفا تا پرهیز از به حاشیه راندن حمایت از فلسطین