Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد-ایران- «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق امروز دوشنبه با «مصطفی غالب» رئیس بانک مرکزی عراق دیدار  و درباره پرداخت مطالبات گاز و برق ایران و نیز همکاری های بانکی بین دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، در این دیدار درباره همکاری های بانکی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر شد و  موضوع پرداخت مطالبات کشورمان از محل صادرات برق و گاز، مشکلات شرکت های ایرانی صادر کننده خدمات فنی و مهندسی، مطالبات آنها و همچنین وضعیت شعب بانک های ایرانی در عراق مورد پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود دو هفته پیش، وزیر برق عراق گفت: این وزارتخانه بدهی ایران بابت واردات گاز را تا پایان ماه جاری میلادی (ماه گذشته) پرداخت خواهد کرد.

رسانه‌های عراق به نقل از «عادل کریم» نوشتند که من به ایران سفر کردم و با وزیر نفت ایران توافق کردم که تا قبل از پایان ماه جاری بدهی خود بابت واردات گاز را پرداخت کنیم و با دولت توافق کردیم که بدهی به طرف ایرانی پرداخت شود. 

وی در کنفرانسی خبری گفت: با طرف ایرانی توافق شد که در تابستان و طی چهار ماه، روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز از ایران به عراق صادر شود و ایران هم اکنون بین ۳۵ تا ۳۸ میلیون متر مکعب گاز در روز به ما می‌رساند. 

پیشتر، وزیر برق عراق در ۹ اردیبهشت امسال گفت که توافقی بین عراق و ایران بر سر واردات گاز بر اساس حجم مورد نیاز و پرداخت طلب تهران حاصل شده است.

وی گفت: طی سفر ما به تهران با طرف ایرانی بر سر واردات گاز از این کشور در فصل تابستان توافق شد و آن‌ها قول دادند تا حجم مورد نیاز گاز برای تزریق به نیروگاه‌های تولید برق عراق را صادر کنند.

کریم تأکید کرد که کمبود گاز در سطح جهان وجود دارد و «گاز به کالای بسیار پرتقاضا تبدیل شده است و دستیابی عراق به نیازهای خود به این انرژی یک دستاورد است. ما انتظار داریم که تامین برق برای شهروندان در تابستان خوب باشد.»

عادل کریم وزیر برق عراق در راس هیاتی وزارتخانه‌ای در ششم اردیبهشت امسال به ایران سفر کرد و درباره موضوع تزریق گاز به نیروگاه‌های عراقی و پرداخت بدهی‌ها به بخش برق و نفت ایران با مقام‌های ایرانی گفت وگو کرد.

وزیر برق عراق پیشتر در ۳۰ فروردین امسال نیز در گفت وگویی تصریح کرد: تمام پولی که قرار است به طرف ایرانی بابت واردات گاز پرداخت شود در بانک «TBI»  (بانک تجارت عراق) نگهداری و ذخیره شده است.

کریم ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ هیچ پولی به طرف ایرانی ، پرداخت نشده (حدود یک میلیارد و ۷۵۰ هزار دلار) و تمام پولی که قرار است به طرف ایرانی پرداخت شود در بانک «TBI» ذخیره شده است.

عراق از یک مشکل بزرگ در تامین برق رنج می‌برد و برق در بسیاری از شهرهای عراق به ویژه در تابستان که دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد بصورت شبه دائمی قطع می‌شود. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انرژی برق ، توسعه صادرات ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی برق توسعه صادرات عراق طرف ایرانی وزیر برق عراق واردات گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان

قرار است مالکان جدید باشگاه پرسپولیس در نخستین اقدام خود بخشی از مطالبات اعضای این تیم را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سرانجام و بعد از کش و قوس‌های فراوان، ٨۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد تا این باشگاه از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج شده و از این بابت مشکلی بابت کسب مجوز حرفه‌ای به‌خاطر مالکیت مشترک نداشته باشد.

پس از این واگذاری، بانک شهر که نزدیک به ٣٠ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را در این واگذاری در اختیار دارد، مجوز پرداخت ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را دریافت کرده و به زودی آن را پرداخت خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان